Toon posts:

SMTP Server in Outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Mijn pa heeft een laptop van zijn werk. Op het werken hebben ze ADSL en bij ons thuis Kabelinternet.

Beide providers gebruiken een andere SMTP server. Op deze manier moet hij telkens als hij wil mailen van thuis een andere SMTP instellen in Outlook en vice versa.

Bestaat er ergens een tooltje die dit automatisch doet of kan ik ergens zelf een script voor dat schrijven?

Ik heb al zitten zoeken maar kom er niet......

Thnx alot!
Bert

Verwijderd

Uhm, 2 accountjes aanmaken?? Dat moet toch wel te vinden zijn......

Verwijderd

Topicstarter
Met dezelfde settings behalve een andere SMTP server dan?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
2 accounts zoals Duimbrace stelt, of een eigen SMTP server draaien. Het eerste lijkt me makkelijker.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt bij beide accounts aangeven welke SMTP-server gebruikt moet worden. Dat is per account in te stellen. Ik weet dat sommige providers dit verkeer blokkeren, maar ik zou als ik jou was gewoon even wat (gratis) ISP's nazoeken maar hun mailserver-instellingen voor uitgaande mail. Dikke kans dat er 1 tussenzit die ook mail accepteert als je vanaf een ander domein stuurt.

Ik meen me overigens te herinneren dat dit bj zonnet het geval was - maar zeker weten doe ik dat niet.

Maarre....als je nou bij beide accounts dezelfde mailserver invult, werkt het dan niet toevallig gewoon :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Misschien werkt een van de accounts op ander domein als authenticatie aanstaat?
Pagina: 1