[JSP] gebruikers overzicht

Pagina: 1
Acties:

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
me --> beginner in JSP :Y)
Ik ben bezig met een JSP intranet website op te zetten. Ik kan reeds gebruikers enzo opvragen uit mijn database.

Nu heb ik me al een breuk gezocht ik deze allemaal gemakkelijk visueel kan laten displayen voor de user die admin is op de webpagina. Ik weet dat je dit natuurlijk kunt dmv van veel foefelen met DIV-jes, spans, kopppekes, enz...
Maar ik wil zo een leuke datagrid (of hoe heette dat alweer :/ ) zoals in VB.net? Bestaat zo iets gelijkaardigs voor JSP?

Mijn doel is om zo een overzichtelijke pagina te maken voor de beheerder om users bij te maken, weg te gooien of te wijzigen.

Dank u ;)

SvennieG

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Wat had je er zelf al over gevonden? En daarbij is het zo dat als je op zoek bent naar een JSP oplossing je in het verkeerde forum zit.

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
André schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:18:
Wat had je er zelf al over gevonden? En daarbij is het zo dat als je op zoek bent naar een JSP oplossing je in het verkeerde forum zit.
woopsy, khad er geen idee van dat ik hier zo geen vragen mocht stellen. :? (het is toch webdesign?)

Ik zoek op google naar de termen; users summary jsp, jsp gebruikers overzicht, jsp display users,...
Ik vind enkel een paar hits van bedrijven die een paar van hun producten willen aanbieden (nee, ik zit niet met spyware).

Ik kan een aantal links posten maar niks is me van enig nut:
http://www.koders.com/jsp/
Deze manier houd in dat ik externe dingen ga moeten importeren...ik had graag een oplossing gehad van JSP zelf. :/

SvennieG

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

In JSP zelf zit helaas vrij weinig. Java is gebouwd om uitbreidbaar te zijn met externe bibliotheken. Zelfs de dingen die standaard in JSP lijken te zitten zijn een onderdeel van de Java Standard Core Library, gewoon een externe library die er standard bij zit dus.

Je vraag is wel een beetje vaag. Gebruikers zitten in je database en je weet al hoe je dingen uit je database moet ophalen? Wat is dan je probleem?

Je haalt de gebruikers uit de database en geeft ze weer in een lijst/tabel, als je op een gebruiker klikt kan je zijn eigenschappen wijzigen, wat ook niet veel meer is dan data ophalen uit de database en weergeven in een formulier.

Edit:
Als je een datagrid/tabel wil, zul je toch op zoek moeten naar een tag library waar dat in zit. Ik ben er nog geen tegengekomen. JSP is gewoon fucking irritant om mee te beginnen omdat er maar weinig goede uitleg op internet te vinden is.

[ Voor 17% gewijzigd door Johnny op 07-10-2005 19:50 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Bedankt voor de reply :)

Ik knutsel wel mijn eigen oplossing in elkaar ;)

SvennieG