Nieuw Systeem, Prioriteiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gotters, (eerste post - niet nieuw hier)

Ik sta op het punt een systeem te bestellen bij Yorcom.nl, dit omdat ze een hele duidelijke site hebben, en leuke prijzen, en het zit lekker bij mij in de buurt (Rdam-Overschie).

Ik heb het volgende besteld:

1x Behuizing Antec SONATA Zwart 380W
1x AMD64 3500+ (2,2G) 512kb Box VENICE Soc939 (3jr)
1x Asus A8N-E nForce4, DDR400, PCI-E, Soc939 (2jr)
1x 1Gb Kingston DDR400 p/n KVR400X64C3A (10jr)
1x Maxtor 250 GB SATA 7200rpm 16mb p/n 6L250S0 (2jr)
1x Asus Extreme N7800 GT/2DHTV 256mb PCI-E (3jr)
1x DVD brander NEC ND-3540 +/-R(W) 16x ZWART (2jr)
1x Floppy drive ZWART SONY 1,44MB 3,5inch (1jr)
1x ASSEMBLAGE / MONTAGE VAN UW COMPUTER (2jr)
1x Software Microsoft Windows XP Home NL oem
1x Cardreader Apacer 15-in-1
Totaal: Euro 1279.70 Incl Btw

Ik ga dit systeem voornamelijk gebruiken om te gamen, werken doe ik al genoeg!
Ik heb nog een Audigy2zs liggen voor het geluid, en het beeld zit wel goed met de 7800GT, maar ik vraag mij de volgende dingen af met oog op de toekomst.

1/ De processor zit op een goede socket die gaat nog wel ff mee, maar gaat de 3500+ de bottleneck vormen voor de GPU?

2/ De voeding een toch krachtige maar slechts380W sterk trek hij deze GPU of andersom, zij (Yorcom) wisten mij te vertellen dat dit geen probleem was.

3/ Het geheugen, is dit voldoende om mee te beginnen, aangezien ik nu al geluiden hoor dat 2gig toch al een vereiste is voor bijv. BF2 en F.E.A.R., of zal zal ik er later nog gewoon een gigie bij prikken?

Voor de rest is alles wel duidelijk, oh mijn budget is 1250 tot 1400,- euro's wat zouden jullie anders of wel/niet doen...

Bijv dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
1 nee
2 nee, neem 100w meer
3 ja, prik er later een gig bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-05 12:58

Tybo

010101011110010101??

ja, prik er later een gig bij
Tegen dat hij dat ooit kan doen dan, is zijn pc veroudert en kan ie meteen beginnen investeren in een nieuwe :)

SvennieG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Tybo schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:56:
[...]

Tegen dat hij dat ooit kan doen dan, is zijn pc veroudert en kan ie meteen beginnen investeren in een nieuwe :)
Zo duur is dat nou ook weer niet, en wanneer hij flink gaat gamen, zoals FEAR, is 2*1Gb wel aan te raden, ook omdat je dan dual-channel kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
1) Niet zozeer
2) Moet kunnen, maar bezuinigen op een voeding is af te raden, kijk nog even verder (A-merken)
3) In principe wel, maar neem dan twee modules van 512MB, anders draai je niet in Dual Channel

Neem ook eens een kijkje in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Welkom op GoT overigens :w

[ Voor 23% gewijzigd door Rone op 06-10-2005 16:01 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... ze zullen bij Yorcom toch wel weten waar ze mee bezig zijn??
En een gig extra maakt dat dan zo'n wereld van verschil? En waarom zou mijn PC al out-dated zijn, als ik er een gig bij prik? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
een goede 380 watt atx 2.0 voeding moet voldoende zijn.

Tegenwoordig wordt 90 van de "juice" uit de 12 volt lijn getrokken, dus als je je afvraagd of het genoeg is kun je er even de specificaties op na slaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:59:
En een gig extra maakt dat dan zo'n wereld van verschil? En waarom zou mijn PC al out-dated zijn, als ik er een gig bij prik? :S
... Als je de extra gig goed gaat benutten gaat je pc outdated zijn. Nu nog niet.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Die voeding is een Antec SmartPower 380Watt bij de behuizing meegeleverd, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat die voedingen _veel_ kunnen hebben. Die voeding is voldoende.

Verder, zou ik inderdaad direct 2x1GB aan RAM kopen, liefst geen Kingston (slechte ervaringen met Kingston geheugen een een A64), Je moederbord zou ik liever een A8N-SLI kopen, kan je altijd nog SLI draaien, en je Maxtor schijf vervangen door een andere hdd.. Maxtor schijven willen nogal eens moeilijk doen op een NForce 4 bordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
SyS_ErroR schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:04:
Die voeding is een Antec SmartPower 380Watt bij de behuizing meegeleverd, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat die voedingen _veel_ kunnen hebben. Die voeding is voldoende.

Verder, zou ik inderdaad direct 2x1GB aan RAM kopen, liefst geen Kingston (slechte ervaringen met Kingston geheugen een een A64), Je moederbord zou ik liever een A8N-SLI kopen, kan je altijd nog SLI draaien, en je Maxtor schijf vervangen door een andere hdd.. Maxtor schijven willen nogal eens moeilijk doen op een NForce 4 bordje :)
De nieuwste met de laatste firmware erop kan je zo gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo dat ze bij Yorcom Kingston als vaste leverancier gebruiken. Maar welk geheugen zou dan een goede oplossing zijn? Overclocken ga ik niet aan beginnen...

Maar doe ik over het algemeen een goede aankoop? Want ik het zijn een hoop centies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Alles ziet er verder goed uit. :)
Corsair is een goed merk, TwinMos ook.
Crucial is ook een goede, maar duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:56
Even over die 1GB...

Battlefield 2 neemt op hoogste instellingen al 1.5GB in beslag, F.E.A.R. komt ook aardig in de buurt om nog maar niet te spreken over toekomstige games.

Ik zou het wel weten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb nu gevraagd naar Twinmos dual channel 2x 1024... anders koop ik het wel bij Alternate. Ik wil natuurlijk wel een "smooth" potje BF2 en FEAR kunnen spelen, in mijn vrije tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:26:
Oke, ik heb nu gevraagd naar Twinmos dual channel 2x 1024... anders koop ik het wel bij Alternate. Ik wil natuurlijk wel een "smooth" potje BF2 en FEAR kunnen spelen, in mijn vrije tijd!
Verstandige zet en daar ga je veel plezier mee beleven. :)

Alvast veel plezier en suc6 met je nieuwe pc. :)
Wanneer krijg je 'm echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende week bestellen, en dan als ik mijn paycheck heb, ga ik afrekenen... AU!

Kut bij Alternate hebben ze geen Twinmos, oh bij Dimension wel... ik zie een Dual Channel setje van 1024 voor 104,- van Twinmos, daar kan ik er 2 van naast elkaar zetten, dus 4 reepies? Toch? ben een naabje op hardware gebied.. soz.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

512mb PC3200 ging toch op PC2700 draaien als je 4 reepjes van neemt ?
of ben ik nou echt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:11:
of ben ik nou echt 8)7
ik zou gewoon 2x1gb nemen hoor :)
(damn, klik ik nog op de quoteknop ook :/ )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:11:
of ben ik nou echt 8)7
Hij koopt een Athlon64 met Venice-core, welke met 4 DIMM's gewoon op PC3200 snelheid (DDR400) kan draaien, zij het met een Command Rate van 2T :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Laatst online: 11-11-2019
Ik heb een mededeling voor je wat betreft het moederbord. De A8- NE moederbord heeft geen firewire aansluiting, de antec Sonata heeft als het goed is wel een firewire. Ik weet niet hoe je die firewire op een andere manier kunt aansluiten...maar hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voeding is prima !!!! heeft meer dan genoeg Amp op de 12 V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oei, das een goede, dan die SLI toch maar terug, of even kijken of ze een mobo met firewire hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ziet er goed uit,
Neem inderdaad een wat zwaardere voeding, bijv 450 watt.
Je kan nu gewoon 1 gb nemen en als dat niet bevalt er nog 1 bij prikken.

ALs ik jouw was zou ik je compu bij www.azerty.nl kopen erg goede zaak en lagere prijzen dan bij yorcom. Assemblage is daar ook maar 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Bij jouw systeem mis ik nog een dvd speler, maar goed dat zul je wel vergeten hebben erbij te zetten.

I.p.v. een boxed cooler zou je een betere cooler kunnen uitkiezen, je neemt dus de tray versie van de processor en neemt er een goede cooler bij, desnoods met advies van het personeel daar. Ik zou in ieder geval gaan voor de Arctic Freezer 4: koelt veel beter dan de standaard cooler en is bovendien goedkoper. En niet te vergeten veel stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoesow DVD speler, ik heb toch een brander, en die kunnen ook lezen...
En 380W moet genoeg zijn, hebben ze me gegarandeerd... En over Azerty, ik ben nog van het ouderwetse persoonlijke contact, ik ga eerst kennis maken voordat ik de deal sluit... B)

Oh en 2 GB 3200 Twinmos is besteld bij Backbone voor de schappelijke prijs van 218,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
Ik zou persoonlijk toch een dvd speler erbij nemen. Zeker als je brandbare dvd/cd's wilt afspelen op de brander, kan dit problemen opleveren aangezien sommige beveiligingssoftware op het moment dat je het afspeelt met een brander in werking treden. Je dvd wordt dan onbruikbaar, ik dacht dat starforce zoiets dergelijks had. Bovendien is zo'n ding helemaal niet duur, zo'n 17-25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

Assemblage bij azerty is een lachertje moeten ze eerst leren de juiste schroevjes gebruiken met het monteren van een moederbord :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I.v.m de firewire aansluiting bieden ze nu een ander mobo aan: namelijk de GA-K8NF-9 van Gigabyte... doen of niet, ziet er verder goed uit:

http://global.giga-byte.c...oducts_Spec_GA-K8NF-9.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:25:
I.v.m de firewire aansluiting bieden ze nu een ander mobo aan: namelijk de GA-K8NF-9 van Gigabyte... doen of niet, ziet er verder goed uit:

http://global.giga-byte.c...oducts_Spec_GA-K8NF-9.htm
Tja, dat hangt toch echt van jou af. Voldoet het bord aan je eisen en valt het binnen je budget?
Zo ja, doen :) Voor ervaringen met dit moederbord kun je terecht in de search of op Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij kost maat 96,- euro 2 euro duurder! Dus lijkt mij een goede deal... ik zoek nog wel wat ervaringen op,, maar ze zijn ook vanaf hier welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:27

Pubbert

random gestoord

Prima PC, 1GB is wel ff genoeg denk ik, even als de voeding, als deze een beetje kwaliteit is.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 11:13
ik zou ook de a8n sli nemen of een soortgelijk dfi bord. 4x 512 is slomer dan 2x 1 gb omdat je dan op 2T gaat draaien zoals r00n dat ook al zei. Hoeveel dit precies scheelt, weet ik niet helemaal, maar het schijnt wel degelijk uit te maken!. Maar zoals hiervoor ook al gezegd, 1 GB is meer dan zat voor nu (mits jij zegt ik wil alles high etc etc)

en idd maxtortje zou ik vermijden, er zijn genoeg alternatieven omdat maxtors niet lief zijn voor nforce 4 bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-07 20:18
*Heeft alleen de topicstart gelezen*

Hebben ze geen antec sonata 2? Die heeft toch een sterkte voeding, lijkt mij aan te raden.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is em geworden...

1 Behuizing Antec Sonata II Zwart 450W
1 AMD64 3500+ (2,2G) 512kb Box VENICE Soc939
1 Gigabyte K8NF-9, NF4, D-DDR, PCI-E, Soc939
1 Maxtor 250 GB SATA 7200rpm 16mb p/n 6L250S0
1 Asus Extreme N7800 GT/2DHTV 256mb PCI-E
1 DVD brander NEC ND-3540 +/-R(W) 16x ZWART
1 Floppy drive ZWART SONY 1,44MB 3,5inch
1 DVD-Rom BenQ 16x50 speed ZWART bulk
1 TWINMOS dual channel 2048

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tybo
  • Laatst online: 14-05 12:58

Tybo

010101011110010101??

Ik hoop dat je maxtor schijf het de eerste weken volhoud. Ik heb er daarnet zelf één door het venster mogen gooien. De winkel gaf meteen een nieuwe, ze zijn dat blijkbaar gewoon, kapotte maxtors :?

SvennieG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die maxtor vertrouw ik wel, en als ie het niet doet, dan breng ik hem gewoon terug... ik heb nog even voordat ie in elkaar gepleurt word, dus ik wil even cker weten dat dat moederbord een goede koop is... ik ga geen SLI draaien... dus zo'n mobo vindt een beetje overkill...

Of is het echt zo'n brakke bende die Gigabyte?
Pagina: 1