WUXGA (1920 x 1200) of WSXGA (1680 x 1080)?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 08:57
Heren,

Ik sta nu op het punt om via mijn werk (moet het wel zelf betalen) een Inspiron 6000 Top Performance laptop aan te schaffen.

De keuze welke me tijdens mijn systeem configuratie wordt voorgeschoteld is of ik een WUXGA of WSCXGA scherm aanschaf. De meerprijs van de hogere resolutie is 60 euro incl. btw.

Wat raden jullie mij op het eerste gezicht aan? Een hogere resolutie voor zo'n lage prijs. Of een normale resolutie (want ik ben bang dat ik het te klein ga vinden en me er aan ga storen)

[ Voor 4% gewijzigd door Morphine op 06-10-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het te klein vindt kan je altijd in Windows de groote van de tekst etc. Groter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

Lijkt me het beste dat je het een keer in het echt gaat bekijken, wij kunnen namelijk niet zeggen wat je acceptabel vindt. Het zijn jouw ogen en jij moet er mee werken nietwaar B)

Ik heb zelf het liefst een zo hoog mogelijke resolutie maar dat is puur subjectief, want mijn collega's worden helemaal gek als ze 5 minuten achter mijn pc hebben gezeten bijvoorbeeld ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Turkish schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:36:
Lijkt me het beste dat je het een keer in het echt gaat bekijken, wij kunnen namelijk niet zeggen wat je acceptabel vindt. Het zijn jouw ogen en jij moet er mee werken nietwaar B)

Ik heb zelf het liefst een zo hoog mogelijke resolutie maar dat is puur subjectief, want mijn collega's worden helemaal gek als ze 5 minuten achter mijn pc hebben gezeten bijvoorbeeld ;)
Daar heb ik helaas geen tijd voor. Denk dat ik maar gewoon voor safe ga en de 1680x1080 bestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Zelf kijken is altijd het beste, maar die grootste resolutie lijkt me erg klein :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
sja ik denk dat ik het dan maar moet ervaren.. zie overigens dat ik ook voor een nog kleiner scherm kan gaan:

15.4" Wide Screen UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel [minderprijs € 95,00]

15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) LCD Panel [Included in Price]

15.4" Wide Screen UltraSharpTM WUXGA (1920 x 1200) LCD Panel [meerprijs € 47,50 of € 1/maand1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:52

Just_I

What did you just say?

Mja, als je het scherm neemt van de grotere resolutie kan je het (als het niet naar wens is) toch ook gewoon op een lagere reso zetten?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Just_I schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:09:
Mja, als je het scherm neemt van de grotere resolutie kan je het (als het niet naar wens is) toch ook gewoon op een lagere reso zetten?
het is een TFT dus je hebt een native resolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tis wel makkelijk om even te vermelden hoeveel inch het scherm is :) WUXGA op een 15" vind ik zelf bijvoorbeeld wat te veel van het goeie eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Excuses het is een 15,4" scherm...

Weet iemand (even wat compleet anders) of er nog grote verschillen zijn tussen de x300 64mb versie en de x300 128mb ddr versie ? (iig 75 euro prijsverschil :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 12:12
-edit-

Laat maar.

[ Voor 105% gewijzigd door Roberto op 06-10-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBurger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 12:18
Ik werk dagelijks met een dell die mij een resolutie van 1920 x 1200 voorschoteld.
En ik wil niet meer anders ! Echt super scherp en helder beeld.

Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een desktopmonitor die hetzelfde doet. Alleen die zijn er niet. En dan niet aankomen met 23 inch bakbeesten. Gewoon een 15-17inch model.

Aan de andere kant. Mijn vader heeft zo'n zelfde laptop en heeft zijn schermresolutie lager gezet. Werkt ook prima trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
tja ... 1920x1200 is een WS reso.
Dus je zult toch het iets groter moeten gaan zoeken ;)

1600x1200 is wel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

McBurger schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:17:
Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een desktopmonitor die hetzelfde doet. Alleen die zijn er niet. En dan niet aankomen met 23 inch bakbeesten. Gewoon een 15-17inch model.
Zijn er niet tot nauwelijks (zeldzaam dus) dus kom je automatische uit op idd bakbeesten :P of je moet voor een TFT gaan zoals de Dell Ultrasharp reeks 20/24inch ;)

Had van de week ook een Inspirion 6000 voor me met de resolutie 1920x1200, ik hoor van veel mensen dat het erg klein is maar mij indruk was juist het tegenovergestelde vond het heel erg meevallen.

Heel duidelijk en ik vond het goed leesbaar :)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Zo ik heb ondertussen de laptop binnen met een WSXGA scherm (1680x1080), mijn eerste reactie; JEETJE WAT KLEIN.

Ik heb hier na een weekje werken nog steeds last van en heb de Lettertypen een stuk groter gezet allemaal, toch blijven sommige dingen erg klein en ben blij dat ik niet voor de WUXGA(1920x1200) gegaan ben!

Tip voor mensen die ook twijfelen: bekijk het eerst echt goed zelf, want ze zijn er nog kleiner dan dit :)

(Al moet ik wel eerlijk zeggen: fonts zijn dan wel klein, maar wat een ruimte zeg!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb zelf een Inspiron 6000 met WSXGA+ scherm, resolutie is hier wel 1680 x 1050 ??

Ik vind de lettergrootte nog doenbaar, nog kleiner (WUXGA) zou ik wschl niet zo aangenaam vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat ik me nu altijd afvraag... die schermen zijn retezeldzaam en duiken alleen op in Dellbakken. Echter, de prijs is niet eens zoveel hoger. Maar indien er extreem veel pixels op een klein oppervalk zitten, indien die dingen nauwelijks gangbaar zijn en ook al niet al te gek veel duurder, hoe zijn de kleuren dan van die dingen? Laptopschermen kunnen van redelijkj goed tot rampzalig slecht gaan qua kleuren (18 bit ipv 24 bit) of anders wel de schakeltijd, maar dat hoor je dus nooit.

Ik zou op safe spelen en die 50 euro gewoon in je zak houden tenzij je dat scherm ooit heb kunnnen beoordelen op kleurechtheid. Nu ik met een echt goed TFT-scherm werk zie ik dat mijn oude laptop niet eens het predicaat 'adequaat' verdient, dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Vertel, wat heb jij in je laptoo / scherm zitten :)

Ben wel benieuwd

* Roberto heeft zijn fair share of laptops gezien.
Duh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Laatst online: 24-06 13:52

Spleasure

Ik hier?

Het handige van 1920x1200 (ik heb een Dell 8600 met die resolutie) is dat mensen niet over je schouder kunnen meekijken, want dat is eenvoudigweg niet te lezen.

Coden gaan heerlijk met zo'n breed scherm, lekker alles op één regel :)
Pagina: 1