Welke voeding heb ik?

Pagina: 1
Acties:

• bloodypunisher
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11-2021
ik wil graag weten wat voor een voeding in mijn pc zit dus ik gisteren de kast openmaken staat het er niet op:S weet 1 van jullie een software matige manier om hierachter te komen?

Verwijderd

Nee je kan er niet achter komen op softwarematige manier wat voor voeding je hebt...

Heb je de andere kant van de voeding of de bovenkant ook bekeken ? Meestal staat er een dikke sticker ergens met het totale aantal Vermogen wat je voeding kan leveren.

Verwijderd

En zonder sticker is het vast en zeker een prutsmerk ;)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je kan 'm er even uit halen zodat je alle kanten goed en rustig kan bekijken.

Verwijderd

Houdt wel rekening met de molex kabeltjes die nog vast zitten aan je apparatuur... :Z

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:28:
Houdt wel rekening met de molex kabeltjes die nog vast zitten aan je apparatuur... :Z
Mwah, wanneer hij/zij voorzichtig genoeg is kunnen die er gewoon op blijven zitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:28:
|:(

een voeding zonder sticker is idd ten alle tijden een OEM budget voeding, waarschijnlijk kan je dit vinden via de maker van je kast of je leverancier van de complete pc.

het wattage staat er op, wil je een vergelijking maken dan kan je dit vergelijken met de goedkoopste voeding van datzelfde wattage.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:51
Het kan ook wel eens voorkomen dat de sticker (al dan niet per ongeluk) aan een verkeerde kant wordt geplakt. Dus haal gewoon de schroefjes los (hoeft niet per se van de onderdelen te worden afgekoppeld, zolang hij een beetje speling heeft) en kijk aan de andere kanten.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

bloodypunisher schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:44:
ik wil graag weten wat voor een voeding in mijn pc zit dus ik gisteren de kast openmaken staat het er niet op:S weet 1 van jullie een software matige manier om hierachter te komen?
Waarom wil je dit weten ? Als je nl. wilt weten of je er nog een extra harddisk bij kunt zetten of een heel nieuwe configuratie kunt gebruiken met die 'stickerloze' voeding dan kan ik je maar 1 tip geven... NIET DOEN !

Als je PC het nu gewoon goed doet, dan blijft hij dat nog wel even doen, maar de stickerloze voeding zijn altijd bokkiewokkie voedingen die meestal maar < 350Watt kunnen leveren als piekvermogen.

Dus bij uitbreiding en / of nieuwe componenten ---> nieuwe, merk voeding kopen. Denk hierbij aan een 400Watt Zalman, Chieftec, Antec... enz enz... koop in ieder geval geen Q-TEC/SWEEX/Maxpower....

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Pagina: 1