Forum tegenstrijdigheden

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:11

aex351

I am the one

Topicstarter
Het valt mij op dat je in de Spielerij - Games & Discussies niet over warez mag worden gepraat terwijl in Nieuws, Sport, TV & Muziek fanatiek word gepraat over lost seizoen 2 die dus in nederland alleen gedownload kan worden om het te kunnen bekijken, waaraan moderators vrolijk meedoen.

Dan zou gepraat over warez in Spielerij - Games & Discussies toch ook mogelijk moeten zijn ?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Wie zegt dat dat over warez gaat? Wie zegt dat in sgd het niet over warez gaat?

Het gaat over een serie, het gaat over een spel. Niets meer niets minder.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

disjfa schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:30:

Met als bijkomend punt dat je een serie mag downloaden voor een thuiskopie, en software(/warez) niet. :)

Daarnaast zijn er natuurlijk ook Tweakers die in Amerika wonen, maar dat zullen er maar een paar zijn. :)

[ Voor 13% gewijzigd door pasta op 06-10-2005 14:32 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
disjfa schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:30:

[rml]ephymerous in "[ Serie] Lost deel II"[/rml] dat zal je vraag wel beanwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Maak dan een Topic Report aan? Een LA-topic is dan niet zinvol hoor.
niet over warez mag worden gepraat
Vast niet iedereen in SGD heeft (al) zijn of haar games legaal: en toch zeggen ze niet dat ze games illegaal spelen. Er wordt over die afleveringen gepraat ja, net als er in SGD over de games wordt gepraat. Zegt iemand ergens voluit "koel ik heb net die illegale shizzle gedownd vanaf $plek, ff kijken!!" ..zoja, dan horen we het graag. Jouw post:
aex351 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:24:
Fantatiek dit, een discussie over warez waaraan de mods meedoen. Aangezien je deze afleveringen helemaal niet mag downloaden....
schiet ook niet zoveel op hè?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Die mag dan ook gewoon niet, dus daar had je even een TR voor mogen indienen :P

Spuit 11 :/

[ Voor 9% gewijzigd door pasta op 06-10-2005 14:34 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Volgens mij mag je het toch wel hebben over spellen die nog niet uit zijn? Maar alleen niet een topic openen als je er een probleem mee hebt, omdat dat meestal toch richting een fix/crack gaat?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Anyways, hier is niks aan de hand: maak gewoon een TR Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif aan graag zoals het hoort in dit geval: dit is geen LA-voer of discussie :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik wilde nog even Lunatic beantwoorden, maar die thread nummero uno is alweer opslot
LuNaTiC schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:33:
Volgens mij mag je het toch wel hebben over spellen die nog niet uit zijn? Maar alleen niet een topic openen als je er een probleem mee hebt, omdat dat meestal toch richting een fix/crack gaat?
de SGD FAQ :
Vragen over spellen die nog op geen enkele manier in de winkel te krijgen (nationaal of internationaal), zijn dan ook niet toegestaan.

en @ remy dit forum is voor:
Voor al je opmerkingen en suggesties aangaande ons mooie forumpje. Vragen over moderaties graag via de mail naar de betreffende moderator

waarom is thread nummero uno dan niet gepast ?

[ Voor 17% gewijzigd door aex351 op 06-10-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, vragen stellen, da's wat anders als "ik heb 't al gespeeld en het is idd kei gaaf", nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Een topic heropenen is niet de bedoeling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Wees dan duidelijk in je topicstart graag ;)

Dat is de SGD-policy over games ja. Wat heeft dat met NSTM te maken?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Vragen ja, discussies zijn wel mogelijk. ;) Anders zou Quake 4 ook op slot moeten.

Om je vorige TS toch nog even aan te halen, of ja, een stukje ervan :)
waaraan moderators vrolijk meedoen.
Ik zie de laatste 200+ replies geen enkele moderator reageren :?

[ Voor 43% gewijzigd door pasta op 06-10-2005 14:39 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Overigens maakt het ook helemaal niet uit, diverse subfora kunnen en mogen er immers een aparte policy op nahouden :)

In de FAQ staat namelijk nergens dat je niet mag praten óver warez ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 06-10-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

quote dan idd ook even de rest:
Dit omdat het dan 100% zeker is dat het om een illegale versie betreft. Ook als het spel in de winkel ligt, en het is duidelijk dat het probleem veroorzaakt wordt door het illegaal zijn (verkeerde crack ed.), willen we het hier ook niet hebben. We kunnen je dan immers toch niet helpen, omdat we geen links naar fixes gaan geven.
Kortom, als iemand een probleem heeft met een spel dat nog niet uit is, en daarom illegaal, is het 99% zeker dat het komt omdat er iets mis is met die release. En dat is meestal alleen op te lossen met een crack of een fix. Vandaar dat dat niet mag.

Zoals een andere collega ook al zei, spellen die nog niet uit zijn, mogen natuurlijk best bediscussieerd worden :?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Even gemergerd voor het overzicht :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dus even kort maar krachtig:

het beleid t.o.v. warez is dat we streng zijn op het uitwisselen er van. We willen een discussie/vragen forum zijn en geen uitwisselforum. Anders zou je strikt gezien het ook niet mogen hebben over films die momenteel alleen in Amerika in de bios zijn te zien. Dat zou wel een beetje van de gekke zijn natuurlijk :)

Bij games is het enige 'morele' aspect is dat ze liever niet toestaan om hulp te bieden bij problemen die worden veroorzaakt door illegale releases. En zelfs dat zou vaak nog niet eens het probleem zijn, maar zoas ik al zei, is meestal een crack of fix de enige oplossing. En dat mag dus weer niet :P

Helder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ipv van te zeggen "A mag dus dan moet B ook kunnen" (waarbij A en B niet eens 100% vergelijkbaar zijn en in andere subfora staan), zou iemand ook kunnen zeggen "B mag niet, dus A moet ook niet meer kunnen". Ben je dan blij dat je het Lost-topic om zeep helpt?

In plaats van zulke algemeen drogredenaties moet je gewoon tegen individuele posts optreden door middel van TR/SeM. Als het anti-gamewarez beleid van SGD ter discussie moet staan, zou dat wel hier moeten kunnen, maar dan moet je er toch echt betere en relevantere zaken bijhalen om een goed punt te maken waarom huidige policy niet lekker is lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 06-10-2005 14:45 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Dus wanneer ik zou vragen in het lost forum , welke release is beter LOL of TCM dan zou dat geen probleem moeten wezen ? mits er geen directe links worden gegeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

In principe niet, maar ik kan me voorstellen (ben geen NSTM mod, maar kijk er wel eens), en ik kan er inkomen dat we liever de discussie in het Lost topic inhoudelijk over de serie willen houden, ipv steeds de kwaliteit van de releases te bediscussieren.

Wat dat betreft kan ik er idd wel een opmerking tussendoor gooien ja :)

is hiermee je vraag een beetje naar tevredenheid beantwoord zo?

[ Voor 12% gewijzigd door LuNaTiC op 06-10-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe het in Spielerij zit lijkt me al wel duidelijk uitgelegd. Los daarvan nodigt / nodigde het iirc ook te makkelijk uit om het toch te gaan hebben over de beschikbaarheid / hoe er aan te komen. En dat is niet echt de bedoeling van GoT :P

[als user sprekend]
LunaTiC: eigenlijk zou ik daar wel een probleem mee hebben. Het bespreken van specifieke ("illegale") releases zie ik eigenlijk als eerste-hulp-bij-warez. Ik zou dan zeggen: zoek het mooi zelf uit, daar is GoT niet bij nodig :)
Dat nog inderdaad los van het feit dat het niets met NSTM te maken heeft (zeg ik als iemand die er graag meeleest).
[/als user sprekend]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ik moet zeggen dat ik het als user behoorlijk met user F_J_K eens ben.

Verder als je een post maakt zoals de ts al aangeeft ben je al als een knuppel bezig om het op een openbaar forum te zetten waar je weet dat dit illegaal is en het niet zo hoeft neer te zetten. Dan lok je alleen maar dit soort discussies uit. Niet echt bevorderend aan een leuk discussie topic.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

[als user sprekend]
LunaTiC: eigenlijk zou ik daar wel een probleem mee hebben. Het bespreken van specifieke ("illegale") releases zie ik eigenlijk als eerste-hulp-bij-warez. Ik zou dan zeggen: zoek het mooi zelf uit, daar is GoT niet bij nodig :)
Dat nog inderdaad los van het feit dat het niets met NSTM te maken heeft (zeg ik als iemand die er graag meeleest).
[/als user sprekend]
Heb je (net als de TS trouwens) wel gelijk in. Maar iemand die een terloopse opmerking maakt 'kut, mn release is out of sync), kan ik niet zo heel erg vinden. Tenzij men verder gaat discussieren idd, dan moet je die en die nemen, of moet je die fix ff downloaden, dan ben je eigenlijk bij hetzelfde punt beland als de SGD policy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

aex351 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:46:
Dus wanneer ik zou vragen in het lost forum , welke release is beter LOL of TCM dan zou dat geen probleem moeten wezen ? mits er geen directe links worden gegeven ?
Dat lijkt me nou een duidelijk punt van 'over de grens'. Een grens die overigens niet keihard in regels hoeft te staan, maar gewoon door mods bepaald kan worden.

Bij topics over tv series gaat het overigen nooit om releases, maar alleen over inhoud. Bij topics over spellen die nog niet uit zijn, gaat het over het algemeen wel veel over problemen met die spellen en over downloaden en illegale releases en fixes enzo.

Dat het downloaden van die spullen legaal is in nederland is overigens geen reden om het toe te staan. Zolang het onderwerp maar niet om het downloaden gaat maar om de inhoud, is er imo in beide gevallen geen probleem (alleen is het in topics over die spellen vaak niet zo).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
Mijn inziens heb ik niets verkeerd gezegd, Timocos begon over haperingen in de aflevering. Ik gaf hem aan dat de release die ik gezien heb nergens last van heeft. Dus het klaarblijkelijk aan zijn pc moet liggen... mijn punt was dus dat de aflevering hier goed is, en hij het euvel bij zijn eigen pc/codecs moet zien te vinden ;)
aex351 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:46:
Als dit zou mogen zou ik dit als crew zijnde verbieden, aangezien dat regels tussen NTSM en Spielerij dan een beetje scheef gaan ;) Als in welke Fifa 06 release is beter? De CloneCD, of wachten op bijv. Reloaded?

[ Voor 44% gewijzigd door ephymerous op 06-10-2005 15:52 ]

XXXVI

Pagina: 1