[XP] Machine hangt constant

Pagina: 1
Acties:

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb het volgende probleem met een Windows XP Pro SP2 machine.

Als ik op het netwerk of lokaal op de C: schijf een file met de rechtermuisknop aanklik dan hangt Windows voor een minuut (Geld niet voor folders). Of het nu een Word document is of een tekst file maakt niet uit. Kent iemand dit fenomeen? Ik heb het volgende geprobeert:

- Heb gezocht naar spyware met MS Spyware, Pestpatrol, Ad aware

- Als mezelf op de doos aangelogt, maakt niks uit

- Machine uit het domein gehaalt en weer terug

- netwerk drivers ge-update

- TCP/IP stack geherinstalleerd

- Alle Service Packs up to date

- System Restore

- MS Office geherinstalleerd

- Gegoogeld naar mogelijke oplossingen, helaas geen resultaat.

Die-hard Brexiteer

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:18
Kijk eens op http://windowsxp.mvps.org/slowrightclick.htm , staan een aantal manieren om de oorzaak te zoeken/fixen.

Whatever

• KingNothing
Heb het geprobeert met het shellexview programmaatje. Helaas geen resultaat.

Ps: Kom er net achter dat dubbelklikken op een file ook voor dezelfde vertraging zorgt.

[ Voor 38% gewijzigd door KingNothing op 06-10-2005 15:51 ]

Die-hard Brexiteer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien een hardware-probleem :? Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Verder: wat heb je naast TCP/IP nog meer voor netwerkprotocollen geinstalleerd? Zet iig Netbios, WINS en andere name-resolving zooi uit, evenals het delen van bestanden en printers. :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
Kun je SP2 niet verwijderen? Of stond die al geïntegreerd op je windows cd? Anders kun je dat eens proberen..

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
wat is de lokatie van de map 'mijn documenten' ?

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• KingNothing
miniBSD schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:03:
wat is de lokatie van de map 'mijn documenten' ?
- Ergens op een server maar dat boeit verder niet. Probleem doet zich ook voor bij het openen van bestanden op de C: schijf.

- Service Pack 2 heb ik geinstalleerd in de hoop dat het het probleem zou oplossen.

Heb nog een leuk detail: Het probleem doet zich ook voor wanneer je IE opent en de pagina word geladen, hangt IE ook voor een minuut. Ik heb Firefox geinstalleerd en dat werkt gewoon prima! Zal het hem dan toch in de registry zitten? Misschien hardware issue maar lijkt me stug, eventviewer zegt helemaal niets op 'application hanging' na dan...

Die-hard Brexiteer

• The__Virus
Het probleem zit hem misschien dan wel in de server. Probeer eens alle firewalls uit te zetten en kijken of dat helpt.

• KingNothing
The__Virus schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:17:
Het probleem zit hem misschien dan wel in de server. Probeer eens alle firewalls uit te zetten en kijken of dat helpt.
Firewall staat uit..

Ik zie het verband niet tussen het probleem dat ik heb en firewalls en servers :?

Die-hard Brexiteer

• The__Virus
De computer is waarschijnlijk aan het zoeken naar netwerklocaties, dit zou door de firewall verhinderd kunnen worden. Kun je eens kijken wat het CPU-gebruik is tijdens zo'n 'incident'? Als deze gewoon laag is, heb ik een mogelijke oplossing, die wel ietwat radicaal is.

• KingNothing
The__Virus schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:59:
De computer is waarschijnlijk aan het zoeken naar netwerklocaties, dit zou door de firewall verhinderd kunnen worden. Kun je eens kijken wat het CPU-gebruik is tijdens zo'n 'incident'? Als deze gewoon laag is, heb ik een mogelijke oplossing, die wel ietwat radicaal is.
Ja, zeer laag: 0-3%

Kom maar op met die radicale oplossing. Gaat het fout dan blaas ik er een nieuw image op.

Die-hard Brexiteer

• The__Virus
Services uitschakelen:
start -> uitvoeren -> services.msc
schakel daar de volgende services uit (dus op uitgeschakeld, niet handmatig):
Internet Connection - Firewall (ICF) / Sharing (ICS) Service
Network Location Awareness
eventueel DHCP-client (je hebt nu toch een statisch ip?)

Helpt dit niet, schakel dan ook deze eens één voor één uit (dus eerst ff tussendoor testen):
Computer Browser
Distributed Link Tracking Client

Let op: dit kan je totale netwerkverkeer eventueel lamleggen. Zelf heb ik NLA wel eens uit gehad en dat had geen nadelig effect, alleen vond het zo wel handiger. Eventuele gevolgen zijn dus voor eigen rekening, maar echte problemen zul je vast niet tegenkomen (bedoel, je moet toch een oplossing vinden :+)

[ Voor 28% gewijzigd door The__Virus op 06-10-2005 19:56 ]

• KingNothing
Nee, heeft ook niet geholpen. Dilemma dit, staan een hoop externe apps op deze box..

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
Ik ben erachter wat het is denk ik, alleen kan ik het niet fixen. Zo te zien zit het probleem in de 'Open with' functie (Ergens in een shell in de registry?). Rechter klik op een folder of icoontje gaat gewoon goed omdat de 'open with' functie daar niet actief is. Ik heb gecontroleerd of 'open with' met group policy uitgezet kan worden maar het lijkt er niet op.

[ Voor 12% gewijzigd door KingNothing op 07-10-2005 10:39 ]

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
Fixed :)

Bedankt voor de hulp mannen.

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1