[VB6.0] tekstvelden in crystalreports wijzigen mbv VB code

Pagina: 1
Acties:

• mmy841
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-07-2021
Weet iemand hoe ik de inhoud, positie, breedte, ... van tekstvelden kan wijzigen in een rapport gemaakt met crystal reports via visual basic 6.0?

Ik heb altijd datareports van VB zelf gebruikt. Hier kon je dat op volgende manier wijzigen:

code:
1
rapportnaam.sections("naam van de sectie").controls("naam van het label").text = "nieuwe inhoud"

Bij de eigenschappen van het crystalrapport zie ik enkel hoe ik het venster zelf kan wijzigen (windowstate, positie, ...) door het gebruik van:

CrystalReport1.WindowState / CrystalReport1.WinowLeft / ......

• JapJap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 11:02
Volgens mij op bijna dezelfde manier, via de ReportObjects van een rapport, bijv:

Visual Basic:
1
Report.Sections(1).ReportObjects("txtVeld").SetText "test"

• mmy841
Dit werkt hier niet.

".sections" of ".ReportObjects" wordt al niet automatisch herkend.

Het rapport is volledig grafisch opgebouwd. De enige code die ik nu gebruik is deze om de locatie van het rapport aan te geven en deze om het rapport te tonen.
code:
1
2
CrystalReport1.ReportFilename = App.path & "\rapport.rpt"
CrystalReport1.Printreport

Een selectie maken met ".Selectionformula" is ook geen probleem, maar afhankelijk hiervan zou de inhoud van bepaalde tekstvelden moeten wijzigen.

Als nog iemand een idee heeft...

• mmy841
update:
Op andere plaatsen kreeg ik een gelijkaardige reactie ivm het gebruik van:
code:
1
Report.Sections("jouwSectie").ReportObjects(1).SetText "JouwText"

Hier werd echter gebruik gemaakt van Crystal Reports 10.0

Ik heb echter maar beschikking tot versie 4.6.1 Het rapport bouw ik ook volledig grafisch op, zonder gebruik van de ActiveX designer. (ik gebruik gewoon Crystal Report Control 4.6).

Op het moment ben ik een evaluatie versie van versie 10.0 aan het afhalen om bovenstaande code eens te proberen. Dit zal echter wel nog even duren vrees ik (760Mb download).

Als er iemand nog een idee heeft hoe mijn probleem op te lossen, ik hoor het dan graag aangezien ik nu al 2 dagen onafgebroken vast zit |:(