Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Toegevoegde waarde studie in het buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al een aantal topics geweest over studeren in het buitenland. Deze gaan voornamelijk over hoe je het moet regelen etc etc.
Dit topic heeft een ander doel.
Ik heb de mogelijkheid om volgend jaar een half jaar naar het buitenland te gaan. Ik weet nog niet of ik het ga doen, maar het lijkt mij wel enorm leuk en leerzaam. Ik heb echter een paar vragen:

1) Wat is volgens jullie de toegevoegde waarde? Wat ik graag wil weten van de werkgevers hier en de werknemers die in het buitenland gestudeerd hebben: Heeft dit een voordeel bij je sollicitatie? Heeft een sollicitant meer kans als hij/zij in het buitenland gestudeerd heeft?
2) Wat zijn jullie ervaringen met 'heimwee'? Ik ben zelf nog thuiswonend, dus voor mij zou het in feite een dubbele stap zijn (op kamers + ver van huis). Leg je daar makkelijk contact met de studenten daar/andere internationale studenten? Heimwee is eigenlijk de enige echte reden waarom ik niet zou gaan.

Dit topic is er om je ervaringen te delen en om twijfelaars, waaronder mij, tips te geven.
Vooral vraag 1 is voor mij van belang, aangezien iedereen het wel over studeren in het buitenland heeft, maar ik mij afvraag in hoeverre dit echt invloed heeft op je carrière.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:00:
1) Wat is volgens jullie de toegevoegde waarde? Wat ik graag wil weten van de werkgevers hier en de werknemers die in het buitenland gestudeerd hebben: Heeft dit een voordeel bij je sollicitatie? Heeft een sollicitant meer kans als hij/zij in het buitenland gestudeerd heeft?
Dat is natuurlijk afhankelijk van het bedrijf en vooral de functie, maar ik weet wel zeker dat wat internationale ervaring alleen maar in je voordeel kan werken tijdens een sollicitatie.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om bachelor Business Studies (momenteel @ Universiteit van Tilburg), van hieruit wil ik waarschijnlijk management gaan doen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Als jij een tijdje in het buitenland hebt gezeten dan zegt dat voor een bedrijf een aantal dingen over je. Heeft met initiatief, zelfstandigheid en flexibiliteit te maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
toegevoegde waarde: het is een manier om je te onderscheiden van de massa. Wanneer een bedrijf 100 solicitaties ontvangt, moet je zorgen dat je anders bent dan de rest. Dat kan heel goed door een studie in het buitenland

Heimwee is verschillend van persoon tot persoon. Sommige mensen hebben er veel last van, anderen niet. Sommige mensen leggen makkelijk contacten en anderen niet. Hangt helemaal van je zelf af.

Anyway, voor je carriere is het een hele goede stap. Het getuigt van inzet, buiten het boekje denken, "overleven" in een andere cultuur en de wens om meer te doen dan alleen het noodzakelijke!

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb stage gelopen in Californië en had heimwee terug naar daar toen ik weer in NL was. ;) Het toont m.i. aan dat je iets anders doet dan de lokale hts opzoeken en een stage om de hoek nemen. Als ik jou was, zou ik het zeker doen! (later sla je je namelijk voor je botte kop waarom je het niet gedaan hebt ;))

[ Voor 15% gewijzigd door Hillie op 06-10-2005 14:35 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Bij mijn huidige baan kreeg ik een opeliding van 2 maanden waaronder 3 weken in het buitenland (zie ook mn sig ;) ).

Dit was maar 3 weken maar toch onvergetelijk.
Zowel onvergetelijk omdat het een leuke tijd was, maar ook omdat werkelijk alles dat ik er geleerd heb is blijven hangen! En dat heb ik bij een studie in Nederland toch niet zo snel.

Dus een tijdje in het buitenland studeren vind ik erg nuttig! Je leert veel en je geeft aan dat je flexibel bent

[ Voor 10% gewijzigd door kazz1980 op 06-10-2005 15:30 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19
ik heb 6 maanden in noorwegen gezeten...

tering duur maar achteraf erg nuttig... de gedachte dat je weet dat je jezelf ook kunt redden als je in een compleet vreemde omgeving gedropt wordt met vreemde mensen maakt jezelf wel sterk...

en tot nu toe is het ook positief ervaren tijdens sollicitaties.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 13:55
Mijn jongere broertje zit op het moment in Curacau voor een stage van 3 maanden. Het baevalt hem erg goed, al heeft hij wel last van heimwee, maar niet zo erg dat hij niet meer kan functioneren.

Zorg wel dat je leuke/ goede werkzaamheden hebt. Hij heeft eigenlijk een stageplek onder zijn niveau, maar zal het toch moeten voltooien.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Ik vind het vooral iets zeggen over zelfstandigheid en organisatievermogen. Bij sollicitaties vind ik op zich het proces voorafgaand aan de studie het interessantst. Heb je alles zelf helemaal geregeld om er te komen en hoe waren de omstandigheden daar; in het diepe of alles geregeld. Het maakt wel uit of jij uit het boekje nummer zoveel bent die in het kader van studentenuitwisseling eens in Kaapstad terecht komt voor wat vakjes of dat je zelf een opdracht gescoord hebt in het buitenland met alles erop en eraan (aansluiten opdracht op studie (voldoende inhoud), werkplek, huisvesting etc..).
Als alles netjes geregeld is via de universiteit dan kan i.m.o.alleen de inhoud van de studie een toegevoegde waarde hebben. Ben ooit eens een stel studenten uit Lieden tegengekomen in Z-Afrika die aan uitwisseling deden en de hele dag rondzopen en geen zak hadden hoeven doen omdat via uitwisseling alles geregeld was :r

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Verwijderd

kazz1980 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:29:
Bij mijn huidige baan kreeg ik een opeliding van 2 maanden waaronder 3 weken in het buitenland (zie ook mn sig ;) ).

Dit was maar 3 weken maar toch onvergetelijk.
Zowel onvergetelijk omdat het een leuke tijd was, maar ook omdat werkelijk alles dat ik er geleerd heb is blijven hangen! En dat heb ik bij een studie in Nederland toch niet zo snel.

Dus een tijdje in het buitenland studeren vind ik erg nuttig! Je leert veel en je geeft aan dat je flexibel bent
Sogeti werkslaaf ;)

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 13:43
hahaha jij hebt een advertentie gelezen :P

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:20
Ik heb in 2002 in het midden oosten gezeten en dat was erg leuk!
Je kunt jezelf wel tegenkomen als je zo op jezelf bent aangewezen en ga er ook maar vanuit dat je erna anders tegen je woonplaats en Nederland gaat aankijken. (sommige mensen ga je dan dom en kortzichtig vinden en dat is in zekere zin ook zo)
In het buitenland leer je zo veel meer over alles dat ik het eigenlijk verplicht vind voor iedere student!
Heimwee is vervelend, zeker als je een vriendin hebt. Hou mate met e-mail en MSN, ik ken mensen die in het buitenland zaten en niet achter de pc vandaan kwamen omdat dat te eng was!

diskeltische lurker

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Haha.... die verwoording wou ik nou niet gebruiken... Maar ik ben inderdaad erg enthousiast over mn baan en wil anderen dus graag helpen om ook hier aan de slag te kunnen!

(en ja, ik krijg ook een kleine bonus als ik mensen werf, dat is mooi meegenomen, maar niet de reden dat ik dit doe... Ik help mensen graag aan een leuke baan en ik help mijn bedrijf graag met groeien! ;) )

Bovengenoemde bedrijfsnaam heb ik niet genoemd, aangezien dit geldt als spam/reclame/werving en dat is dus niet toegestaan op GoT...

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zelf ook de stap gemaakt van Pa&Ma naar een half jaar buitenland.

1) Toegevoegde waarde... Als je het daarvoor doet dan kan je beter thuisblijven of je moet naar een uni met een uitstekende reputatie (bij P&Oers) gaan. Oxford, Cambridge, MIT e.d. Eventueel is het een aanbeveling als je iets met de taal van dat land verder gaat doen in je carriere.
Bij mij is het op 2 sollicitaties ter sprake gekomen/ opgemerkt. Geen belangrijk punt maar een aanvulling op je cv.

2) Vond het geen probleem. Ik denk dat je zelf het beste kan inschatten in hoeverre je zonder je ouders kan of dat je bij elk probleempje ouderlijke steun nodig hebt.

De meeste internationale studenten vinden elkaar vrij snel. Aan het begin van het collegejaar is er vaak een speciale intorductie week/ cursus voor die studenten en dan leer je elkaar kennen (reden om in het 1e semester te gaan). Bovendien volgen ze vaak dezelfde vakken. (international dit en international dat...)

Als je in gezamelijke huisvsting zit is contact natuurlijk supermakkelijk, huur je particulier, zoals ik, dan ligt dat ook aan jezelf.

De hele charme van het BaMA gezeur is m.i. dat je je master aan een andere uni kan doen. Juist dan zou ik een buitenlandse master overwegen. Dat is wel handig voor je internationale carriere. Dat zie in ons BaMA gidsland Engeland dan ook. Je doet je BA bij de lokale uni van Nergenshuizen-shire en haal vervolgens je MA van een gerenomeerde uni. Haal je je BA meteen op Cambridge dan slaan ze de MA gewoon over.

[ Voor 45% gewijzigd door bombadil op 07-10-2005 17:44 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1