Toon posts:

HD Snelheid problemen bij gebruik van Maxtor 6y120p0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik mijn Windows opnieuw geinstalleerd. Echter na de reinstall vertoonde mijn HD extreme snelheidsproblemen. Het uitpakken van schijf D naar een locatie op schijf D van een bestand van 700 mb kostte voorheen niet meer dan 2 minuten (schatting). Echter nu duur het ongeveer 7 minuten om dit bestand uit te pakken. De HD zou met 50mb/sec moeten kunnen schrijven echter hier komt hij nu nooit aan. Ik heb op de maxtor site al Powerboost gedownload om te kijken of er iets mis mee was, maar geen problemen geconstateerd door Powerboost. Op het moment dat ik bijvoorbeeld een game en mijn bittorrent client tegelijk draai is er een zeer sterke hardware lag waardoor mijn muis per 3 seconden opschuift op het beeld en ik niks meer kan doen.

Heeft iemand misschien een idee? Alvast bedankt!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Chipsetdriver geïnstalleerd?

Kijk ook eens hier: OM FAQ / Beleid
:)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Specs van het systeem zouden handig zijn.
Hoe staat je overdrachtsmodus nu ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem bestaat uit het volgende:

Asus K8N-E Deluxe socket 754
Amd 64 3200+
1gb Twinmos pc 3200
Aopen Geforce 6800GT
Maxtor 6y120p0 120gb HD
Maxtor 200gb HD Extern

Ik heb de nieuwste Nforce Drivers geinstalleerd voor Nforce 3.

de Nforce 3 250 - HD staat nu op UDMA6 Ultra133. Write cashing disabled

P.S.: Alvast bedankt voor de reply's :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
Write Caching enablen zou voor een enorme boost kunnen zorgen, misschien dat het daar door komt. Probeer het eens zonder de IDE-drivers, die geven alleen maar problemen. Dus verwijder deze eens en kijk of het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een driver rollback gedaan, ben naar de Nforce 3 driver versie 4.31 teruggegaan (i.p.v. 5.10), en heb oudere Forceware videodrivers geinstalleerd (78.01). Hiernaast heb ik Write Cash enabled, Het probleem is nu volledig opgelost.

Heren/Dames bedankt voor de hulp en de bruikbare informatie pagina!

Groeten Steven

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:37:... Hiernaast heb ik Write Cash enabled,
Dure grap lijkt me ;)
Pagina: 1