[vb] grafische interfacemaken

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 13:10
Ok. ik heb nu ee tekeningbeheer systeem gemaakt.
Autocad zet als eerst de gegevens van de onderhoek in een access database. En met behulp van een vb programma kan ik deze database bekijken / doorzoeken. Maar dit ziet er grafisch echt niet uit enis niet echt overzichtelijk. Weet iemand of er in vb een grafisch ontwerp hiervoor gemaakt kan worden? heeft iemand voorbeelden?? of kan dit helemaal nietin vb en moet ik iets anders opzoeken. Ik kan vb en php programmeren ...

mijn pc

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Volgens mij ken je Visual Basic lang niet zo goed als dat je denkt...

En ik zou meteen maar meteen van de gelegenheid gebruik maken om een fatsoenlijke taal/omgeving te leren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Als je vb kent zoals je zelf zegt, dan weet je volgens mij ook dat je via visual studio prima grafische interface kan maken...
Exirion schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:44:
En ik zou meteen maar meteen van de gelegenheid gebruik maken om een fatsoenlijke taal/omgeving te leren.
En dit is toch wel zo een onzin opmerking. Er zijn prima situaties waarbij vb prima voldoet.

[ Voor 57% gewijzigd door Gé Brander op 06-10-2005 13:45 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 14:06

ThunderNet

Flits!

Exirion schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:44:
Volgens mij ken je Visual Basic lang niet zo goed als dat je denkt...

uhm, VB is een fatsoenlijke omgeving :) mits je er mee om kunt gaan, en de verleiding tot vies programmeren kunt weerstaan ;) dat is, als we het over een VB4/5/6 hebben :) VB.Net is niet te vergelijken, en is volledig OO :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een grafische interface maken in VB is niet veel meer dan click 'n play en vervolgens wat code aanpassen. Je moet hier dan ook prima uit kunnen komen als je even een goed boek leest over VB, of als je een goeie tutorial vindt op het internet. Hier in Programming & Webscripting achten we dit soort basiskennis als bekend. Als het dat bij jou niet is dan is dat natuurlijk niet erg, we moeten allemaal ergens beginnen met leren. Maar GoT is niet de plaats om dat te doen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.