[Wireless Lan] hoeveel op 1 router

Pagina: 1
Acties:

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Hoi mede tweakers,

ik heb even een vraagje hoevel computers/laptops je op een draadloze router kan laten draaien?
bv 3 laptops met wireless en 4 computers met wireless zou dat gaan werken ??

Ik weet namelijk niet of er een limiet op zit of hoeveel je maximaal op 1 draadloos modem kan aansluiten...

kon het ook nergens vinden met de zoek functie :)

Dank u voor u antwoorden...

Greetz TYNOzjah

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07

YellowCube

Wait...what?

hangt van je router af.
Vaak staat het wel in de handleiding of in de produktomschrijving van de site van de fabrikant.

Die van mij kan er max. 32 draadloos aan en 256 bedraad (weliswaar maar 4 UTP poorten, maar toch).

[ Voor 11% gewijzigd door YellowCube op 06-10-2005 13:34 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:45

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik dacht dat er een THEORETISCHE limiet van 254 apparaten was, maar bedenk je even dat je de bandbreedte van je 54Mbit 802.11G netwerkje deelt tussen al je clients. Bij jouw aantal van zeven hou je denk ik dus al weinig over.

Hier stond een dode link.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
7 Apparaten mag bij een access point / wireless router geen probleem zijn.
strandbal schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:34:
Ik dacht dat er een THEORETISCHE limiet van 254 apparaten was, maar bedenk je even dat je de bandbreedte van je 54Mbit 802.11G netwerkje deelt tussen al je clients. Bij jouw aantal van zeven hou je denk ik dus al weinig over.
Als de toepassing primair internet delen is, is de internetverbinding nog altijd de bottleneck. ;)

{signature}

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
strandbal schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:34:
mmm valt toch wel mee is toch 8 Mbit de man..
maar we sharen hier geen gig films enzo..

thx voor jullie antwoorden er kan een slutje op..

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
verschilt per router, moet je ff kijken bij de router waar jij belangstelling voor hebt. Mijne kan 4x utp en 200+ wireless dacht ik zo uit mn hoofd.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 13:05
Voutloos schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:36:
7 Apparaten mag bij een access point / wireless router geen probleem zijn.

[...]
Als de toepassing primair internet delen is, is de internetverbinding nog altijd de bottleneck. ;)
Tenzij je iets afspeelt of download vanaf een andere pc, zover ik begrepen heb heb je geen 54Mbit per persoon met WiFi maar moet je die pijp met zijn allen delen.

In het meest gunstige geval hou je netto 20Mbit over wat over 7 clients verdeelt zal worden. Onder normale omstandigheden zal inderdaad internet een bottlenek vormen. Maar zodra je een leuk filmpje gaat kijken zakken de snelheden behoorlijk in en kan de Wifi wel degelijk een bottleneck vormen.

Het is dus maar op welke manier je het wilt gebruiken c.q. toepassen

edit: niet helemaal goed gelezen, je had jezelf al goed ingedekt en ik bevestig het alleen maar... *zucht*

[ Voor 7% gewijzigd door sPENKMAN op 06-10-2005 13:40 ]

Eve char: Warock <TEST>

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sPENKMAN schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:39:
In het meest gunstige geval hou je netto 20Mbit over wat over 7 clients verdeelt zal worden.
Ik ben toch echt een stuk positiever over het maximum van mijn WLAN. ;)
Maar zodra je een leuk filmpje gaat kijken zakken de snelheden behoorlijk in en kan de Wifi wel degelijk een bottleneck vormen.
Maar zodra _meerdere_ mensen een filmpje over het WLAN gaan bekijken zal het een bottleneck vormen. Als je al met 1 bestandsoverdracht WLAN een bottleneck vind moet je meteen maar een bedraad gigabit LAN neerleggen.
edit: niet helemaal goed gelezen, je had jezelf al goed ingedekt en ik bevestig het alleen maar... *zucht*
*D :+

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 06-10-2005 13:45 ]

{signature}

Pagina: 1