Soundstorm SPDIF out ruist?

Pagina: 1
Acties:

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn simpele speaker-setje eens vervangen door een Klipsch 5.1 GMX Digital set.

Het setje klinkt erg goed. Alleen heb ik een probleem met ruis.
Als m'n pc opstart en het setje een digitaal signaal van de pc ontdekt, begint de ruis opeens.
Dit heb ik ook terug kunnen vinden in een ander topic, namelijk:
X-fire optische uitgang ruist.
Maar daar heb ik niet echt een oplossing gevonden.

Als ik in windows m'n geluid mute, dan ziet het setje geen digitaal signaal meer en is de ruis ook over. De ruis is zonder muziek duidelijk hoorbaar, hoe hard het volume op het setje ook staat, ook al staat het volume daar op 0.

Ligt dit nu aan het Klipsch setje?
Ik heb de nieuwste Soundstorm driver (4.62). Het setje en de pc zitten verbonden dmv 'Digital Coax'.
Iemand een idee?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Check je mixer instellingen eens...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

Fraggar schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:27:
Als ik in windows m'n geluid mute, dan ziet het setje geen digitaal signaal meer en is de ruis ook over. De ruis is zonder muziek duidelijk hoorbaar, hoe hard het volume op het setje ook staat, ook al staat het volume daar op 0.

Ligt dit nu aan het Klipsch setje?
Ik denk het wel.

Ik gok dat dat setje zichzelf 'activeert' als het een digitaal signaal ontdekt en weer uitschakelt als dat signaal er niet meer is. Ook omdat het niet uitmaakt hoe hoog het volume staat, als de ruis van de Soundstorm afkomstig zou zijn zou je op 0 geen ruis moeten horen en op max. juist heel veel.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Niet per ongeluk een line-in of microphone die door je eindmix gegooid wordt?

Download my music on SoundCloud

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Flotter schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:42:
[...]
Ik denk het wel.

Ik gok dat dat setje zichzelf 'activeert' als het een digitaal signaal ontdekt en weer uitschakelt als dat signaal er niet meer is. Ook omdat het niet uitmaakt hoe hoog het volume staat, als de ruis van de Soundstorm afkomstig zou zijn zou je op 0 geen ruis moeten horen en op max. juist heel veel.
Na wat onderzoek denk ik zelf ook dat het aan de controller van m'n setje ligt.
Nu eens kijken of ik dit geregeld kan krijgen met de garantie.