Beste mensen op dit forum,
Normaal gesproken heb ik geen problemen met hardware installeren op mijn pc/laptop. Maar dit keer is het toch eens een keer flink raak. Afgelopen zondag bestelde ik op www.rilex.nl de Pinnacle PCTV MediaCenter 100e.
Enige teleurstelling teisterde mij toen het product niet op voorraad was, maar gelukkig werd hij gisteren (woensdag) al bij mij thuisbezorgd.
Het installeren kon beginnen. De doos opengemaakt en de spullen netjes neergelegd. Er zat een kleine handleiding bij de grotere stond op de bijgeleverde cd-rom.
Heb toen mijn laptop opgestart en heb eerst Studio Quickstart geinstalleerd.
Eenmaal daar aan begonnen kreeg ik het idee dat dit niet noodzakelijk was.
Maar heb de installatie niet afgebroken.
Na dit programma was geïnstalleerd deed ik de andere cd-rom erin. Waarop Pinnacle Mediacenter stond en de benodigde drivers voor de hardware>
De installatie van de programma’s gaven geen problemen. Toen deed ik de hardware in de Usb 2.0 poort. Netjes door Windows herkend en geinstalleerd.
Ik startte de Instellingen voor Media center op. Hier moest hij de kanalen scannen. Netjes de kabel erin gestopt van de televisie. Maar kanalen vastleggen ho maar. Ik zag af en toe we kanalen voorbijkomen maar hij legde ze niet vast zoals hij bij de Internet Radio Stations deed.
Na enkele malen scannen op verschillende modes: Snel, Normaal en Beste Kwaliteit. Nog steeds geen kanaal kunnen vastleggen. Toen ben ik het maar eens op de hoofdkabel gaan proberen dus die rechtstreeks het huis binnenkomt maar hierbij kreeg ik het zelfde resultaat.
Ook heb ik het handmatig geprobeerd maar daar kon ik niet uitkomen in ieder geval ik heb geprobeerd Nederland 1 toe te voegen maar nadat ik in het menu naar de frequentie ben toegegaan (kanaal 58 freq: 768.00) en daarna ben gaan fijn stellen bleef het beeld nog steeds zwart.
Op dit moment weet ik niet wat ik er mee aan moet hopelijk hebben jullie wat tips voor mij.
Hieronder volgen de Specs. van mijn Tv-Kaart (USB 2.0) mijn Laptop en de UPC freq. lijst.
Specs. Tv Kaart:
Pinnacle PCTV 100e
• Externe oplossing voor het bekijken en opnemen van analoge TV op uw PC
• Gebruik Timeshifting om te bepalen hoe en wanneer u TV kijkt
• Haalt zijn stroom uit de USB-poort, dus geen aparte stroomkabel nodig
• Uniek! Opgenomen programma's direct op schijf branden met Direct-to-DVD
• Uniek! Inclusief Pinnacle MediaManager -- de ideale software voor het organiseren van uw mediabestanden
• Volledig afstandsbediende Pinnacle MediaCentertoepassing
• Internet-radiostations uit de hele wereld beluisteren via de afstandsbediening
• EPG-ondersteuning via Internet
• CD's en DVD's afspelen.
• Geïntegreerd CD's en DVD's branden.
• Studio QuickStart voor videobewerking en verwijderen van reclame
• Videomateriaal opnemen met de beste kwaliteit.
Ondersteunde bestandsindelingen
TV opnemen: TV opnemen op de vaste schijf met MPEG-1/2 RT-compressie, met 6 vooraf ingestelde kwaliteitsniveaus voor VCD, S-VCD, DVD-longplay, MPEG-2 full D1, MPEG-2 longplay (2/3D1, 1,5Mbit/s)
Muziek: MP3, MPEG-1 layer 2 (MPA), PCM WAV, WMA
Video: 1, MPEG-2, MPEG-2 (.vob-bestanden), WMV9 (Voor afspelen van DivX® of XviD moeten de bijbehorende decoders zijn geïnstalleerd)
Afbeeldingen: JPEG, BMP, PNG en GIF
CD's en DVD's afspelen: Audio-CD, DVD, DVD Video, S-VCD, VCD, DVD+VR, DVD-VR
Branden: Ondersteuning van audio-CD's, MP3-CD's en DVD's (bestanden moeten MP3-indeling hebben om te kunnen branden), VCD, S-VCD en DVD
Hardware
• PCTV 100e is uitgerust met een PAL/SECAM-tuner van hoge kwaliteit met volledige ondersteuning voor hyperband-kabel-TV.
• Infraroodzender inclusief batterijen
• Infrarood-ontvanger geïntegreerd in de hardware
• USB-kabel
PCTV 100e heeft de volgende goedkeuringen:
• FCC en CE
• Microsoft WHQL-certificatie voor Windows XP
• USB.org "Hi-Speed" (USB 2.0)
Ingangen en uitgangen
• Alleen USB 2.0
• Video-ingangen: S-video (Hosiden-aansluiting), composietvideo (RCA-aansluiting)
• Audio-ingangen: Stereo audio-ingang (line-In) 3,5 mm koptelefoonaansluiting
• TV-signaal: IEC-aansluiting (PAL/SECAM)
Systeemeisen
Besturingssysteem:
• Windows XP (Home of Pro) met meest recente Service Pack
Minimale systeemvereisten:
• Intel® Pentium® 4, 2,0 GHz, Intel® Pentium® Mobile (M), 1,3 GHz of gelijkwaardige AMD® Athlon® XP
• 256 MB RAM
• Vaste schijf (U-DMA IDE) met minimaal 5GB vrije schijfruimte
• Grafische kaart met ondersteuning van DirectX® 8 of later
• Geluidskaart met ondersteuning van DirectX® 9 of later
• CD-ROM- of DVD-ROM-station
• 1 USB 2.0 (Hi-Speed) poort
• Muis
Aanbevolen systeem:
• Intel® Pentium® 4, 2,5 GHz, Intel® Pentium® Mobile (M), 1,5 GHz of gelijkwaardige AMD® Athlon® 64
• 512 MB RAM
• Vaste schijf (UDMA) met 20 GB vrije schijfruimte of meer
• DirectX 9 (of later) compatibele grafische kaart en geluidskaart
• DVD-Recorder
• Muis
Specs. notebook:
Processor, besturingssysteem en geheugen
Geïnstalleerde besturingssystemen Microsoft® Windows® XP Home Edition
Processor Intel® Centrino™ mobile technologie, met Intel® Pentium® M processor 725A
processortechnologie Enhanced Intel® SpeedStep® technologie
Systeembus 400-MHz bussnelheid
Cache Level 2 cache 2 MB
Standaard geheugen 512 MB
Type geheugen DDR PC2700 333-MHz
geheugenlayout (2 x 256 MB)
Maximum geheugen Ondersteunt tot 2 GB DDR-geheugen
Interne drives
Interne vaste schijf 80 GB
Vaste schijf-controller EIDE vaste schijf, ATA 100
Snelheid vaste schijf 4200 rpm
Type optische drive LightScribe DVD-Writer, twee formaten (±R, ±RW) met ondersteuning voor Double Layer
Systeemeigenschappen
Geheugenkaart-eenheid Digitale kaartlezer (6-in-1) (xD, SD, Smart Media, Memory Stick, Memory Stick Pro, Multimedia Card)
Netwerkinterface 10/100 LAN Ethernet geïntegreerd
Draadloze technologie Intel® Pro/Wireless 2200 802.11b/g geïntegreerd wireless LAN
Draadloze functie Bluetooth® draadloos netwerk
Video-opname interface IEEE 1394 interface
Uitbreidingsslots Een type I of II PC card-slot. CardBus-compatibel; Eén ExpressCard/54-slot
Afmetingen scherm 15,4-inch WXGA high-definition BrightView breedbeeldscherm
Display - resolutie 1280 x 800
Videoadapter Intel® video media-accelerator 900
Geheugen video-adapter Tot 128 MB gedeeld videogeheugen
Video-adapter, bus 4 x AGP Enhanced video met 3D-prestaties
Interne audio 3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd
Luidprekers en microfoon Altec Lansing® luidsprekers
type voeding 65-W netadapter
Type batterij 6-cels lithium-ion (Li-Ion) accu
Frequentie Lijst UPC: http://www.upc.nl/frequencies_gm.php?GM=0530
Normaal gesproken heb ik geen problemen met hardware installeren op mijn pc/laptop. Maar dit keer is het toch eens een keer flink raak. Afgelopen zondag bestelde ik op www.rilex.nl de Pinnacle PCTV MediaCenter 100e.
Enige teleurstelling teisterde mij toen het product niet op voorraad was, maar gelukkig werd hij gisteren (woensdag) al bij mij thuisbezorgd.
Het installeren kon beginnen. De doos opengemaakt en de spullen netjes neergelegd. Er zat een kleine handleiding bij de grotere stond op de bijgeleverde cd-rom.
Heb toen mijn laptop opgestart en heb eerst Studio Quickstart geinstalleerd.
Eenmaal daar aan begonnen kreeg ik het idee dat dit niet noodzakelijk was.
Maar heb de installatie niet afgebroken.
Na dit programma was geïnstalleerd deed ik de andere cd-rom erin. Waarop Pinnacle Mediacenter stond en de benodigde drivers voor de hardware>
De installatie van de programma’s gaven geen problemen. Toen deed ik de hardware in de Usb 2.0 poort. Netjes door Windows herkend en geinstalleerd.
Ik startte de Instellingen voor Media center op. Hier moest hij de kanalen scannen. Netjes de kabel erin gestopt van de televisie. Maar kanalen vastleggen ho maar. Ik zag af en toe we kanalen voorbijkomen maar hij legde ze niet vast zoals hij bij de Internet Radio Stations deed.
Na enkele malen scannen op verschillende modes: Snel, Normaal en Beste Kwaliteit. Nog steeds geen kanaal kunnen vastleggen. Toen ben ik het maar eens op de hoofdkabel gaan proberen dus die rechtstreeks het huis binnenkomt maar hierbij kreeg ik het zelfde resultaat.
Ook heb ik het handmatig geprobeerd maar daar kon ik niet uitkomen in ieder geval ik heb geprobeerd Nederland 1 toe te voegen maar nadat ik in het menu naar de frequentie ben toegegaan (kanaal 58 freq: 768.00) en daarna ben gaan fijn stellen bleef het beeld nog steeds zwart.
Op dit moment weet ik niet wat ik er mee aan moet hopelijk hebben jullie wat tips voor mij.
Hieronder volgen de Specs. van mijn Tv-Kaart (USB 2.0) mijn Laptop en de UPC freq. lijst.
Specs. Tv Kaart:
Pinnacle PCTV 100e
• Externe oplossing voor het bekijken en opnemen van analoge TV op uw PC
• Gebruik Timeshifting om te bepalen hoe en wanneer u TV kijkt
• Haalt zijn stroom uit de USB-poort, dus geen aparte stroomkabel nodig
• Uniek! Opgenomen programma's direct op schijf branden met Direct-to-DVD
• Uniek! Inclusief Pinnacle MediaManager -- de ideale software voor het organiseren van uw mediabestanden
• Volledig afstandsbediende Pinnacle MediaCentertoepassing
• Internet-radiostations uit de hele wereld beluisteren via de afstandsbediening
• EPG-ondersteuning via Internet
• CD's en DVD's afspelen.
• Geïntegreerd CD's en DVD's branden.
• Studio QuickStart voor videobewerking en verwijderen van reclame
• Videomateriaal opnemen met de beste kwaliteit.
Ondersteunde bestandsindelingen
TV opnemen: TV opnemen op de vaste schijf met MPEG-1/2 RT-compressie, met 6 vooraf ingestelde kwaliteitsniveaus voor VCD, S-VCD, DVD-longplay, MPEG-2 full D1, MPEG-2 longplay (2/3D1, 1,5Mbit/s)
Muziek: MP3, MPEG-1 layer 2 (MPA), PCM WAV, WMA
Video: 1, MPEG-2, MPEG-2 (.vob-bestanden), WMV9 (Voor afspelen van DivX® of XviD moeten de bijbehorende decoders zijn geïnstalleerd)
Afbeeldingen: JPEG, BMP, PNG en GIF
CD's en DVD's afspelen: Audio-CD, DVD, DVD Video, S-VCD, VCD, DVD+VR, DVD-VR
Branden: Ondersteuning van audio-CD's, MP3-CD's en DVD's (bestanden moeten MP3-indeling hebben om te kunnen branden), VCD, S-VCD en DVD
Hardware
• PCTV 100e is uitgerust met een PAL/SECAM-tuner van hoge kwaliteit met volledige ondersteuning voor hyperband-kabel-TV.
• Infraroodzender inclusief batterijen
• Infrarood-ontvanger geïntegreerd in de hardware
• USB-kabel
PCTV 100e heeft de volgende goedkeuringen:
• FCC en CE
• Microsoft WHQL-certificatie voor Windows XP
• USB.org "Hi-Speed" (USB 2.0)
Ingangen en uitgangen
• Alleen USB 2.0
• Video-ingangen: S-video (Hosiden-aansluiting), composietvideo (RCA-aansluiting)
• Audio-ingangen: Stereo audio-ingang (line-In) 3,5 mm koptelefoonaansluiting
• TV-signaal: IEC-aansluiting (PAL/SECAM)
Systeemeisen
Besturingssysteem:
• Windows XP (Home of Pro) met meest recente Service Pack
Minimale systeemvereisten:
• Intel® Pentium® 4, 2,0 GHz, Intel® Pentium® Mobile (M), 1,3 GHz of gelijkwaardige AMD® Athlon® XP
• 256 MB RAM
• Vaste schijf (U-DMA IDE) met minimaal 5GB vrije schijfruimte
• Grafische kaart met ondersteuning van DirectX® 8 of later
• Geluidskaart met ondersteuning van DirectX® 9 of later
• CD-ROM- of DVD-ROM-station
• Muis
Aanbevolen systeem:
• Intel® Pentium® 4, 2,5 GHz, Intel® Pentium® Mobile (M), 1,5 GHz of gelijkwaardige AMD® Athlon® 64
• 512 MB RAM
• Vaste schijf (UDMA) met 20 GB vrije schijfruimte of meer
• DirectX 9 (of later) compatibele grafische kaart en geluidskaart
• DVD-Recorder
• Muis
Specs. notebook:
Processor, besturingssysteem en geheugen
Geïnstalleerde besturingssystemen Microsoft® Windows® XP Home Edition
Processor Intel® Centrino™ mobile technologie, met Intel® Pentium® M processor 725A
processortechnologie Enhanced Intel® SpeedStep® technologie
Systeembus 400-MHz bussnelheid
Cache Level 2 cache 2 MB
Standaard geheugen 512 MB
Type geheugen DDR PC2700 333-MHz
geheugenlayout (2 x 256 MB)
Maximum geheugen Ondersteunt tot 2 GB DDR-geheugen
Interne drives
Interne vaste schijf 80 GB
Vaste schijf-controller EIDE vaste schijf, ATA 100
Snelheid vaste schijf 4200 rpm
Type optische drive LightScribe DVD-Writer, twee formaten (±R, ±RW) met ondersteuning voor Double Layer
Systeemeigenschappen
Geheugenkaart-eenheid Digitale kaartlezer (6-in-1) (xD, SD, Smart Media, Memory Stick, Memory Stick Pro, Multimedia Card)
Netwerkinterface 10/100 LAN Ethernet geïntegreerd
Draadloze technologie Intel® Pro/Wireless 2200 802.11b/g geïntegreerd wireless LAN
Draadloze functie Bluetooth® draadloos netwerk
Video-opname interface IEEE 1394 interface
Uitbreidingsslots Een type I of II PC card-slot. CardBus-compatibel; Eén ExpressCard/54-slot
Afmetingen scherm 15,4-inch WXGA high-definition BrightView breedbeeldscherm
Display - resolutie 1280 x 800
Videoadapter Intel® video media-accelerator 900
Geheugen video-adapter Tot 128 MB gedeeld videogeheugen
Video-adapter, bus 4 x AGP Enhanced video met 3D-prestaties
Interne audio 3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd
Luidprekers en microfoon Altec Lansing® luidsprekers
type voeding 65-W netadapter
Type batterij 6-cels lithium-ion (Li-Ion) accu
Frequentie Lijst UPC: http://www.upc.nl/frequencies_gm.php?GM=0530