Toon posts:

[XP] 3 accounts, voor 1 account geen internet toestaan*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een Windows XP Home machine met 3 accounts, ik wil graag dat een van deze accounts geen internettoegang krijgt.

Nu weet ik dat je bij de Pro versie met grouppolicy dit in kan stellen, wie heeft er een idee hoe dit bij home edition voor elkaar te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand een Idee?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
lompe oplossing:
- user 3 admin maken
- als user 3 inloggen
- fixed ip instellingen erin mikken die niet werken
- uitloggen
- als admin inloggen
- user 3 geen rechten geven om de netwerk instellingen te wijzigen

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:27

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

in internet explorer kun je het ook zo doen:

Extra -> Internet Opties -> Inhoud -> Internet restricties: Inschakelen

Dan kun je een wachtwoord instellen en je kunt ook instellen dat je elke site appart moet vrijgeven met het wachtwoord, gewoon geen vrijgeven dus.

Ik weet niet of dit ook met andere browsers werkt..

Verwijderd

Topicstarter
rac-on schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:37:
lompe oplossing:
- user 3 admin maken
- als user 3 inloggen
- fixed ip instellingen erin mikken die niet werken
- uitloggen
- als admin inloggen
- user 3 geen rechten geven om de netwerk instellingen te wijzigen
Heb dit geprobeerd maar dan wijzigt dit de IP-instellingen van alle accounts.... helaas. Iemand een ander idee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
inderdaad een zeer lompe oplossing, omdat die instellingen niet per user in te stellen, maar globaal voor het systeem gelden :+ * sanfranjake aait rac-on

Wat wel een optie is, ongeveer het zelfde als de bovengegeven optie, is een fake proxy instellen. Doe je in Extra > Internet Opties, tabblad verbindingen, onderaan LAN instellingen. Echter als de persoon een klein beetje handig is met Windows, is het zo weer aangepast.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ in het register.
Je zou om dat af te vangen ook op de betreffende subsleutels de schrijfrechten van de user kunnen verwijderen. Zou via veilige modus moeten kunnen werken in Home edition. Anders kan je regini wellicht gebruiken om dat weer af te spijkeren, meer daarover in: http://support.microsoft.com/?kbid=245031

Ik zet je OS vooraan even tussen []. Misschien was het je al opgevallen dat alle topics in WOS die naamgeving hebben, dit doen we om het een beetje overzichtelijk te houden :P

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 06-10-2005 23:29 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

kun je niet een host file maken die alle internet verkeer naar 0.0.0.0 verwijst en die je via een login script alleen voor die user kopieert en dan voor de ander users de oorspronkelijke host file weer terug zetten via een ander login script.(Blobber weet eigenlijk niet of je wel login scripts kunt gebruiken in Xp Home :) )

[ Voor 4% gewijzigd door blobber op 07-10-2005 00:40 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

blobber schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:40:
kun je niet een host file maken die alle internet verkeer naar 0.0.0.0 verwijst en die je via een login script alleen voor die user kopieert en dan voor de ander users de oorspronkelijke host file weer terug zetten via een ander login script.(Blobber weet eigenlijk niet of je wel login scripts kunt gebruiken in Xp Home :) )
niet handig, maar wel een creatieve oplossing ! Zou je zelfs al kunnen doen met een simpel batch bestand..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 00:51 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:15

n00bs

Het is weer Zomer!

Je kan toch gewoon bij de local security settings policies aanmaken voor een bepaalde user groep waar je deze user lid van maakt.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

n00bs schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 01:02:
Je kan toch gewoon bij de local security settings policies aanmaken voor een bepaalde user groep waar je deze user lid van maakt.
Volgens mij kan dat niet met Xp Home :)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:50:
[...]
niet handig, maar wel een creatieve oplossing ! Zou je zelfs al kunnen doen met een simpel batch bestand..
nderdaad, thanks, batch file is idd voldoende :)

[ Voor 35% gewijzigd door blobber op 07-10-2005 01:06 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik ga mij eens verdiepen in login batchscripts, nooit mee gewerkt :)

Bedankt!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sanfranjake schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:27:
[...]
inderdaad een zeer lompe oplossing, omdat die instellingen niet per user in te stellen, maar globaal voor het systeem gelden :+ * sanfranjake aait rac-on
* Rac-On gaat zich in een hoekje zitten schamen...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Pagina: 1