Online PDF generen van een ASP pagina met flash

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-04 14:38
Ik heb een ASP-pagina, die een dynamisch gegenereerde xml-pagina in een flashgrafiek laad.

Deze pagina moet online gegenereerd in het PDF-formaat en gedownload kunnen worden, maar doe je dat?

Bij zoeken op het forum kom ik niks tegen. Bij de plugin van Persist "asppdf" lijkt het mij dat ieder object in het document seperaat gedefinieerd moet worden, middels coordinaten e.d.

De ideale oplossing zou een pdf moeten generen van wat er dan op de pagina staat.
Bestaat zoiets?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 08:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat gaat je niet lukken. Je zult niet alleen de gerenderde html om moeten zetten naar een pdf (wat nog te doen is) maar ook een renderer voor flash moeten maken die zijn output naar een pdf document stuurt (wat niet te doen is).

Je kunt veel beter een applicatie gaan schrijven die de gegenereerde xml omzet in een pdf document zonder de flash tussenstap.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik weet niet of dit precies is wat je zoekt maar kijk er eens naar zou ik zeggen.
http://24.71.78.45/arbitrator/index.php

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Is dit niet iets? Het is wel aan de prijs (zeker aangezien het maar een add-on is bij een nog duurdere oplossing), maar als het in een behoefte voorziet...

http://www.pdfstore.com/details.asp?ProdID=48

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Dennis013
Janoz schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:59:
Je kunt veel beter een applicatie gaan schrijven die de gegenereerde xml omzet in een pdf document zonder de flash tussenstap.
De flash-grafiek ziet er juist heel goed uit, het moet natuurlijk ook mooi zijn om naar te kijken.. Ik heb al eens eerder grafieken in html 'getekend' en dat ziet er altijd maar een beetje 'plat' uit.
Daarnaast is het in Flash veel gemakkelijker om bijv. sector-diagrammen en andere bijzondere vormen te laten berekenen.
under-world schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:05:
Ik weet niet of dit precies is wat je zoekt maar kijk er eens naar zou ik zeggen.
http://24.71.78.45/arbitrator/index.php
Interessant, dat is het zeker, maar het is niet waar ik naar op zoek ben.
Spotmatic schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:14:
Is dit niet iets? Het is wel aan de prijs (zeker aangezien het maar een add-on is bij een nog duurdere oplossing), maar als het in een behoefte voorziet...
http://www.pdfstore.com/details.asp?ProdID=48
Ja dat zou wel eens kunnen werken. Ik heb net de demo gedownload, de documentatie doorgelezen en ik denk dat dit een goede oplossing zou zijn.

Alleen dan zijn er wel die extra kosten van 1500 euro!
Het mag best wat kosten, maar dit maakt het gewoon te duur voor dit project.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 08:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De eerste is een plugin die in acrobat geinstaleerd moet worden. Je gaat dan flash afspelen in de pdf en dat is inderdaad niet wat je wilt (je wilt immers alleen het gegenereerde plaatje eruit krijgen). De tweede helpt je ook niet verder. Deze exporteert alleen de html. Een embedded object wordt niet meegenomen.

Dat die grafiek er mooi uitziet in flash is ongetwijfeld waar, maar toch kun je beter rechtstreeks in je pdf gaan tekenen (Waarom je hier de html tussenstap weer bijhaalt begrijp ik niet helemaal)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Dennis013
Janoz schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:37:(Waarom je hier de html tussenstap weer bijhaalt begrijp ik niet helemaal)
Dat doe ik omdat ik de eindgebruiker eerst een 'preview' wil laten zien met de mogelijkheid tot het downloaden van een pdf.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 18:38
Misschien een onlogische stap maar:
Als je nou eerst een PDF maakt. Vervolgens maak je daarvan met een fatsoenlijke PDF parser een HTML bestand of gewoon een gif afbeelding. Dan weet je zeker dat je het juiste laat zien.

• Dennis013
Het is namelijk zo dat ik een downloadbaar rapport moet maken voor die pagina.

Behalve pdf, naar welke andere bestandsformaten is het mogelijk om een dergelijke html-pagina als download aan te bieden?
Ik kan zo niks bedenken, maar misschien is de dag al vrij lang geweest om iets te bedenken. :Z
Pagina: 1