Toon posts:

KT7 voltage mod -> geen enkel verschil !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heejz,

ik heb me gister suf zitten solderen om de voltage mod aan de praat te krijgen op mijn KT7. Uiteindelijk is dit dan ook gelukt, hoihoi!! *D

Na het finetunen van mijn variabele weerstandje kwam ik tot een uiteindelijk voltage van 2,17 volt.

Nou, d8 ik, dan moet ik toch zeker wel een behoorlijk aantal mhz-en uit mijn Tbird 900 kunnen persen.... maar nee hoor,... helemaal NIKS!! :( :( Het enige dat hoger gaat is mijn voltage :(

Zit er ook een beperking op je processor ofzo? zit ik aan het eind? is het niet zo dat het bij Tbird hetzelfde werkt als bij Durons, dat een duron 600 evenver overclockbaar is als een 800 weet ik. Maar dit werkt dus niet bij Tbird ?!?! :'(

echt kloote is dit dan.........

ik las trouwens wel ergens over een tweede fase voltage mod, waarbij het voltage boven de 2,3 volt te krijgen was, en de beveiliging die op je KT7 zit gewoon uitgeschakeld wordt... iemand dit al geprobeerd???

Verwijderd

Hmm, bad luck dus. Ik neem aan dat je je temperatuur wel binnen de perken kunt houden?

De spanning opvoeren naar 2.3V vind ik zelf eigenlijk verdomd link. AMD geeft als 'absolute maximum rating' 1.85V. 2.0V zal-ie ook nog wel kunnen hebben (met overigens ECHT drastisch verkorte levensduur). Maar nog meer, da's vragen om problemen.

Als je gelooft in: 'als je goed genoeg koelt, dan kan het', dan zou ik eens waterkoeling proberen met je core op 12V ofzo. >:)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Volgens mij opnieuw kleuren/solderen

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Als je niet goed kleurt dan gaat de speaker van de pc heel rare piepjes produceren enzo, is mijn ervaring. Ooit de house versie met gitaren van de 7e van Beethoven gehoord? Moet je gewoon eens je TBird verkeerd inkleuren...

Verwijderd

Topicstarter
het ligt niet aan mijn temperatuur, die is maximaal 40 graden.... en opnieuw kleuren heeft ook weinig zin, omdat ik wel vrolijk met de multiplier kan spelen :)

opnieuw solderen kan het ook niet zijn, want ik zie toch duidelijk 2,17 volt staan in de bios, dat betekent dat het gelukt is he...

Verwijderd

Topicstarter
niemand ervaringen hiermee?

Verwijderd

hoe hard gaat hij nu al dan??

mijn duron wou eerst maar stabiel op 950 en nu draait hij lekker (op 2,0V) op 1010 mhz.

ow ja temp stressed 33 C

Verwijderd

Topicstarter
het maximale dat ik gehaald heb (stabiel draaien in WinME ) is 1081 mhz ( 10,5 * 103 )

Ik d8 dus dat ik met dat extra voltage wel de 1100 mhz zou kunnen halen....

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 13:20 schreef Goblin het volgende:
het maximale dat ik gehaald heb (stabiel draaien in WinME ) is 1081 mhz ( 10,5 * 103 )

Ik d8 dus dat ik met dat extra voltage wel de 1100 mhz zou kunnen halen....
Jou probleem is om te beginnen dat je geen "blauwe" core hebt denk ik ... die overklokken sowieso al minder goed ...
Voor de rest is het geluk/pech ... maar zoals het er naar uit ziet zit je Tbird op het dak van zijn kunnen ...

DuronDude

Verwijderd

Topicstarter
:(

das dus net wat ik NIET wilde horen :(

toch bedankt :P
Pagina: 1