Toon posts:

Zit niet echt mee.... (Chipset cooling)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej mensen, ik heb een vraagje.
Ik hbe een A8N-SLI moederbord en heb er 2x XFXGforce 6600GT 128MB opzitten. op mijn eerste XFX zit een Zalman V700 en voor mijn 2e kaart heb ik vorige week een Arctic Silencer 6 rev 2 gekocht (welk veel beter is qua koeling en geluid) en nu wil ik op mijn 1e videokaart ook een Arctic. Alleen heb ik nu het probleem dat ik mijn chipset koeling passief heb gemaakt met een Zalman passive chipset blok (en die is een cm of 5 hoog) maar mijn Arctic moet er toch overheen. Dus ik wil nu van een paar oude moederborden wat pasive kleine koelblokken afhalen en op elkaar plakken en dan hem op mijn northbridge zetten dat het allemaal net past. en dat me Arctic ook past.
maar nu vraag ik me af. voor dat ik dit alles doe? zou het werken?? meerdere kleine blokken op elkaar? desnoods nog met een extra ven ergens aan de zijkant van mijn kast die erop blaast...???

Ik zal vanmiddag ook nog wel ff wat foro's laten zien.

Maar voor nu is dus de vraag of blokken op elkaar wel genoeg koelen en of ze uberhaupt de warmte doorgeven aan elkaar???

m.v.g.
Marco a.k.a Art of War

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan je dan niet beter voorzichtig proberen de ribben die in de weg zitten af te knippen?
Ik denk dat jou oplossing niet echt denderd koelt, maar kan me vergissen.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat stapelen lijkt me niet een erg goed plan. (Met name passieve) Koelblokken werken namelijk vanuit een solide basis (vlak, voor het beste contact met de warmtebron) en om het contact met de lucht te maximaliseren, wordt er zoveel mogelijk oppervlakte gecreëerd (spikes etc).

\/\/\/\/\/
\/\/\/\/\/

Het contact kun je dus nooit optimaliseren. Of je moet het bovenste blokje omdraaien, maar dan profiteer je niet van de oppervlakte. Ik zou gewoon het grootste blokje nemen wat nog past, en daar een fan op zetten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Roamor op 06-10-2005 13:00 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

is dit niks ?

http://www.swiftnets.com/products/mcx159.asp

daar kan je nog vrij kleine fans op doen (10mm dik ?)

EDIT:

of een VF700CU op je videokaart (ik vond die artics tog altijd te groot en lomp)

[ Voor 29% gewijzigd door Nox op 06-10-2005 15:48 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik zou gewoon wat spikes van die NB47J afhalen om ombuigen, lijkt me veel makkelijker en wel een redelijke oplossing.

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 22:28
Er was hier zo gast en die had ook zoeen artic ding gehaald en een Cooler Master blokje erop gedaan, die werd perfect gekoeld, doordat hij een gat in die artic ding had gezaagd. Was voglensmij ene mod van een moderator!

hoi

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik wat foto's.
en ik zou inderdaad wel me arctic kunnen openhalen,, maar dan moet ook alsnog mijn zalman blok ingekort worden. dat idee hou ik wel als backup want zo slecht is hij nog niet. Ik heb verder blokjes kunnen vinden die een soort logo van rode kruis nadoen. groot plat vlak in midden en ribben aan zijkant. daar kan ik dus denk ik wel 3 op elkaar stapelen met een 4 bij 4 ven ernaast proppen. maar of het gaat werken is nog steeds denk maar de vraag... heeft iemand een idee hoe warm je northbridge kan worden?? of MAG worden. want dan hou ik me Aerogate wel als zekering. als hij te warm word gooi i kde stroom eraf.

hier nog wat foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.et-wildfire.nl/images/Casemod/2e%20kast/boven.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.et-wildfire.nl/images/Casemod/2e%20kast/zijkant.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.et-wildfire.nl/images/Casemod/2e%20kast/voor.JPG

m.v.g.
Marco a.k.a Art of War

(en ps ik heb al 1 zalman V700 maar die wil ik juist VERVANGEN, want me Arctic is 5 graden koeler en hij ziet er (in mijn ogen) beter uit + (heel belangrijk) hij is stiller.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

waarom heb je geen koperen versie dan ?

ik bedoel, je gaat puur voor de lage temps, dan zou ik tog gelijk de koperen versie nemen ...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Btw houd er wel rekening mee dat de temp van de bovenste kaart altijd wat hoger is omdat die andere kaart de luchtstroom naar de kaart blokkeerd. er zal altijd een verschil van 2/3 graden oid zijn.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

en je kan die zalman regelen met speedfan (15 % is nog steeds genoeg koeling op een 6600gt en doodstil) of met de fanmate he...die artic heb ik nog nooit in mijn handen gehad daar kan ik niet over oordelen,maar dit is 1 van de weinige zalman producten waar ik wel tevreden over ben (de 7000 maakt herrie, de 7700 is veel te groot in verhouding met koelprestaties, de nb word nooit geupdate (voor comp. met bijv. jou moederbord)

http://specs.tweak.to/16495

Pagina: 1