[testcase] Vreemden in het park

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, sinds kort heb ik me ook aangemeld voor deze site. Ik lees en kijk al gedurende tijd mee. Nu heb ik voor school een opdracht gekregen en de resultaten wil ik graag met jullie delen. Als thema heb ik gekozen: "Vreemden in het park" Dit was voor mij meteen een drempel. Om mensen aan te spreken en ze van vrij dichtbij te fotograferen. Ben erg benieuwd naar jullie mening over de onderstaande foto's. Foto's zijn genomen met een Canon Pro 1.

Kritiek is welkom!

1
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b112/mathys/IMG_4948edit02thumb.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b112/mathys/IMG_4937edit02thumb.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b112/mathys/IMG_4652editbwthumb.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b112/mathys/IMG_4677edit02thumb.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b112/mathys/IMG_5046editthumb.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b112/mathys/IMG_4792edit02thumb.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b112/mathys/IMG_5105editthumb.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b112/mathys/IMG_4697edit02thumb.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zo! erg mooi, 2 en 4 vind ik de mooiste. Die mensen stralen wat uit.

Nummer ze even en maak thumbnails, t zou zonde zijn als ze je case sluiten.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks... nummers staan erbij..

nu ff kijken hoe ik er thumbs van kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 is echt <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Goed gelukt. Misschien nog iets strakker uitsnijden sommige, maar je hebt wel iets moois bereikt ;) Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ze zijn allemaal wel prima (afgezien van de grootte :P ) Vind vooral 5 er uit springen, hoewel ik het jammer vind dat je niet het hele gezicht erop hebt staan en dat het linkergedeelte wel heel erg donker is. Maar op de een of andere manier springt ie er toch uit, misschien is het ook wel het "verweerde" hoofd van die man ofzo, ik weet t niet, maar die is defenitely de mooiste :)

Overigens vind ik nr. 1 ook wel goed gelukt, vooral door die blik van die jongen, echt zo van "wat mot je" :P

[ Voor 15% gewijzigd door kamstra op 06-10-2005 12:56 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd er thumbs van te maken... (still working on it ;))

Is het de bedoeling dat ik een kleine versie van de foto heb, en die dan hier plaats?

En bedankt voor de kritiek :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Nummer 1 vind ik mooi, en nr 5 vind ik geweldig. Altijd leuk portretten van vreemden! Zou ik ook eens moeten doen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De man van foto nummer 5 was eerst moeilijk bereikbaar maar toen hij zich eenmaal openstelde kon ik gerust foto's van hem maken.

Heb wel beloofd enkele afdrukken af te leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto 3 en 5!

goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Respect! Voor mij persoonlijk ook de grootste drempel in fotografie, om vreemden te fotograferen, laat staan ze aan te spreken en ze van zo dichtbij op de plaat te zetten. En dan ook nog eens zulke mooie plaaten schieten.... top!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Sommige foto's zijn wel een beetje té krap gekaderd voor mij, zoals foto 3, 4 en 5, en eigenlijk foto 2 ook al. Een beetje meer ruimte om de mensen heen laat ze er vaak nog beter uitkomen. Maar verder lekkere foto's hoor :).

Je zou ze nog wat meer contrast kunnen geven, het idee is zeker goed. Ook het vreemden vragen om ff te poseren, moet je toch ook een beetje lef voor hebben.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Daar ben ik het ook mee eens. Ik zou er op letten dat je geen mensen afsnijd, tenzij het natuurlijk duidelijk is dat je echt een deel van het hoofd op de foto zet. Anders dus zorgen dat je volledige hoofden op de foto hebt :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01

Nakebod

Nope.

Vooral #5 spreekt mij aan, misschien omdat deze meneer niet direct "voldoet" aan een standaard uitstraling.
Alleen wat ik mij afvraag: waar is het park gebleven? :) Of was het idee: zolang ze maar in het park zijn?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké... ben het met jullie eens dat de genoemde foto's beter hadden gekund qua kader. Hier zal ik voortaan op letten. En wat bedoel je precies met contrast verhogen? Gewoon bij de nabewerking neem ik aan?

En idd, het park is alleen vaag op de achtergrond te zien. Het was de afgelopen twee dagen goed weer en dus een ideale gelegenheid om daar mensen aan te spreken en te fotograferen...
Behalve leuke foto's levert het ook veel leuke gesprekken op :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:14:
Oké... ben het met jullie eens dat de genoemde foto's beter hadden gekund qua kader. Hier zal ik voortaan op letten. En wat bedoel je precies met contrast verhogen? Gewoon bij de nabewerking neem ik aan?

En idd, het park is alleen vaag op de achtergrond te zien. Het was de afgelopen twee dagen goed weer en dus een ideale gelegenheid om daar mensen aan te spreken en te fotograferen...
Behalve leuke foto's levert het ook veel leuke gesprekken op :)
Bij de nabewerking inderdaad. Even Photoshop / Gimp / Whatever opstarten, dan Levels of Curves even aanpassen tot het geheel wat meer van het beeldscherm springt. Hoe sterk je dat precies zou moeten doen is natuurlijk een eigen keuze, ik houd in ieder geval van flink contrastrijke foto's, sommige anderen zullen misschien subtiliteit meer waarderen.

Ik vind het eigenlijk niet zo'n ramp dat het park niet echt te zien is, het gaat immers om de mensen. En door het bankje bijvoorbeeld krijg je toch een idee dat het zich in een park afspeelt. Al zou een overzichtfoto tussendoor natuurlijk ook wel leuk zijn. Moet ik ook maar eens gaan proberen!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan 't iedereen aanraden om vreemden te fotograferen!
Dit was voor mij erg leerzaam.. en ik wil er zeker meer mee gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:27:
Ik wil het zeker ook wel een keer gaan doen, t lijkt me alleen zo genant als iemand het niet zo cool vind als ik. Maar ach, tis ff een drempel waar je overheen moet i guess :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:27:
dat is inderdaad leuk en ik denk ook het meest leezame van deze oefening.

je composities zijn zeker niet slecht (al zou bijv. wat meer eenheid in de compositie het karakter van de serie kunnen versterken), maar in je nabewerking moet je echt nog een hoop aanpassen.

zijn deze foto's gemaakt met een digitale camera? indien dit het geval is, dan zou ik als ik jou was je wat meer verdiepen in het omzetten van kleur naar zwartwit. digitale fotografie biedt daar vele mogelijkheden voor (channel mixer, lab color, verschillende greyscale layers). wanneer je dat goed beheerst, kan je de uiteindelijke toon van je foto op basis van de kleureninformatie zonder gebruik te maken van 'levels' en 'curves'. in wezen is het vergelijkbaar met het toepassen van kleurenfilters bij analoge zwartwit fotografie, maar het voordeel van digitale kleurenfotografie omzetten naar zwartwit is dat je in wezen een ongrensde serie aan filters tot je beschikking hebt.

jouw foto's zijn naar mijn mening veel te vlak, maar er zit heel veel in, wat je met wat meer kennis (of met toepassing) van nabewerking uit deze foto's kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Eerlijk gezegd vind ik de foto's een beetje zacht / onscherp.

Verder zijn het verschillende gezichtsuitdrukkingen die je wel mooi hebt weten te pakken. Het is altijd lastig om te kiezen voor alleen een gezicht, of ook nog met iets van de omgeving of een object dat in de omgeving staat erop te zetten.

Maargoed, het is een begin! Ben benieuwd naar je volgende project!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke knul nummer 8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[cite]maar in je nabewerking moet je echt nog een hoop aanpassen.[/cite]

Zou je daar een specifieker voorbeeld van kunnen geven? Misschien zelfs een foto bewerken, zodat ik het verschil kan zien.

Ik heb alle foto's digitaal geschoten. Qua nabewerking heb ik behalve; kleur naar zwart/wit niks gedaan. Maar zo te lezen kan ik dit dus beter anders doen :) Hierin heb ik (nog) te weinig ervaring.
Pagina: 1