[4 Monitoren] 2 x Matrox G450 dualhead PCI gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40
Ik wil op 1 pc 4 monitoren kunnen aansluiten. Nu zit ik te denken om een simpele pc aan te schaffen met voldoende PCI sloten en daar 2 Matrox G450 Dualhead kaarten in te zetten.

Heeft iemand ervaring met deze setup ?

Zijn er andere voordelige Dualhead kaarten te koop ?

Wat ik zo heb gelezen op internet zou dit moeten werken, maar als iemand dat hier zou kunnen bevestigen dan zou het wel prettig zijn, voordat ik de benodigde spullen ga bestellen.

Pay peanuts get monkeys !

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:30
Je zou evt ook 2 goedkope Radeon PCI kaartjes kunnen kopen.. Als je niet te veel eisend bent voldoen die ook prima, en ze zijn een stuk goedkoper als die Matrox-kaarten :)

• Dutch_guy
SyS_ErroR schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:22:
Je zou evt ook 2 goedkope Radeon PCI kaartjes kunnen kopen.. Als je niet te veel eisend bent voldoen die ook prima, en ze zijn een stuk goedkoper als die Matrox-kaarten :)
Dat zijn toch geen Dual head kaarten ?

Edit:

Bedankt voor de tip !

Ik kom nu deze kaart tegen: HIS ATI Radeon 7000 64MB

Link: http://www.hisdigital.com...uct_ov.php?id=62&view=yes

Enig idee of ik er daar 2 van naast elkaar kan laten draaien ?

[ Voor 27% gewijzigd door Dutch_guy op 06-10-2005 12:35 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
26,90? Dat is cheap!

Maar nee, dat is een agp kaart... je moet wel een agp kaart en een pci kaart hebben, of twee pci kaarten...

Overigens werden radeon 7000 kaarten inderdaad in macs toegevoegd om meer dan 2 monitoren aan te sturen... ik las ergens iets over een radeon 8500 apg en drie radeon 7000 pci kaarten tegelijkertijd.

[ Voor 44% gewijzigd door MeMoRy op 06-10-2005 12:45 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• Dutch_guy
MeMoRy schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:42:
26,90? Dat is cheap!

Maar nee, dat is een agp kaart... je moet wel een agp kaart en een pci kaart hebben, of twee pci kaarten...

Overigens werden radeon 7000 kaarten inderdaad in macs toegevoegd om meer dan 2 monitoren aan te sturen... ik las ergens iets over een radeon 8500 apg en drie radeon 7000 pci kaarten tegelijkertijd.
Shit, zie nu ook dat het de AGP versie is, dat is balen !

• Dutch_guy
Ik denk dat ik toch voor deze kaart ga, in AGP versie. De PCI versie kan ik nergens vinden. Ik zet er dan wel een Matrox G450 naast.

• MeMoRy
uhm... hier??? overal waar PCI achter staat....
en hou nou eens op over die matrox kaart... die zuigt....

• Dutch_guy
MeMoRy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:47:
uhm... Dat zijn geen Dualhead kaarten...

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hmm.. welke generatie Ati is dat? www.2cpu.com heeft een wat oudere test van dual head gebruik en daar stortte ati's prestaties in als een plumppudding wanneer de kaart dual head werd gebruikt. (Ik ben niet zo goed thuis in Ati's productnummering, dus misschien is 7000 wel 'n stuk nieuwer design waar dat mogelijk al uit is.) Matrox doet dat dual head vanouds wel een tikje beter. Als je analoog aansluit (geen DVI) dan zou ik voor dit soort werk zonder meer de Matrox kiezen vanwege de superieure beeldkwaliteit.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Birdie schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 01:36:
Ik ben niet zo goed thuis in Ati's productnummering, dus misschien is 7000 wel 'n stuk nieuwer design waar dat mogelijk al uit is....
Ik dacht dat de 7000 juist ouder was. Misschien is de 9250 wat voor de TS. Rond de 40 euro in PCI uitvoering. Wil je trouwens CRT's of TFT's aansturen. In het eerste geval heb je ook nog een DVI convertor nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Noork op 08-10-2005 01:54 ]

• Dutch_guy
Noork schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 01:54:
[...]

Ik dacht dat de 7000 juist ouder was. Misschien is de 9250 wat voor de TS. Rond de 40 euro in PCI uitvoering. Wil je trouwens CRT's of TFT's aansturen. In het eerste geval heb je ook nog een DVI convertor nodig.
Ik ga 8 TFT's aansturen verdeeld over 2 pc's. Om er zeker van te zijn dat het gaat werken kies ik liever voor een dualhead kaart, i.p.v. allemaal losse kaarten.

• MeMoRy
Dutch_guy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:18:
uhm... Dat zijn geen Dualhead kaarten...
Nee? Ik zie wel twee uitgangen op die beestjes zitten... maar goed, ik ben ook helemaal geen 7000 fan.. het is dat je er om vroeg.

Je kan ook meerdere 9200 pci kaartje gebruiken... presteren wat beter dan die matrox kaarten en zijn ongeveer even duur...

Maar ik zie idd bij webshops dat het aanbod van pci kaarten minimaal is... misschien moet je eens bellen...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

9000 serie kan wel 2 beeldschermen tegelijk. Is dus DualHead.
Ik denk idd dat de 92x0 serie PCI wat voor je is.
Goedkoper dan Matrox, leveren prima kwaliteit beeld.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Dutch_guy
cybersteef schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:19:
9000 serie kan wel 2 beeldschermen tegelijk. Is dus DualHead.
Ik denk idd dat de 92x0 serie PCI wat voor je is.
Goedkoper dan Matrox, leveren prima kwaliteit beeld.
Nou het zal wel aan mij liggen, maar ik kan die echt niet vinden in bijvoorbeeld de pricewatch. Zijn allemaal kaarten met 1 uitgang...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dutch_guy schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 23:44:
[...]
Nou het zal wel aan mij liggen, maar ik kan die echt niet vinden in bijvoorbeeld de pricewatch. Zijn allemaal kaarten met 1 uitgang...
Volgens mij hebben ze een DVI en VGA uitgang, totaal 2 dus.

• Dutch_guy
Noork schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 23:50:
[...]

Volgens mij hebben ze een DVI en VGA uitgang, totaal 2 dus.
Is het dan niet zo dat er maar 1 van de 2 aangesloten kan zijn ? Of kan je ook echt 2 monitoren aansluiten en 2 verschillende beelden tonen ?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

MeMoRy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:47:
offtopic:
Hoe durf je dat in godsnaam te zeggen. :P
3D ok, dat is niet veel soeps, maar 2D, superieur. :)

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 08-10-2005 23:55 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Dutch_guy schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 23:53:
[...]

Is het dan niet zo dat er maar 1 van de 2 aangesloten kan zijn ? Of kan je ook echt 2 monitoren aansluiten en 2 verschillende beelden tonen ?
Nee je kunt beiden uitgangen gelijktijdig gebruiken

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Maar als je 8 TFTs vlak naast elkaar zet en de helft digitaal en de andere helft analoog aansluit, dan kon je het verschil nog wel eens gaan zien..

Ik weet niet of je ze allemaal randje aan randje zet, maar dan zou ik de moeite nemen voor geheel DVI aangesloten te gaan - ben je gelijk van dat aan-matrox-bindende probleem van de 2d kwaliteit af.

• Dutch_guy
Ik dacht juist voor VGA te gaan omdat ik die monitoren ook nog flink moet verlengen met verlengkabels. Ik las dat dat met DVI minder goed gaat.

• MeMoRy
Meestal zitten bij die kaarten dit soort adaptertjes voor twee monitoren
Afbeeldingslocatie: http://www.cablewholesale.com/prodimages/30dv-05200.jpg

Ik denk dat je best met VGA kan gaan... ook DVI en VGA tegelijk zal je wel niet zoveel problemen hebben... VGA is trouwens ook goedkoper...

• MeMoRy
MeMoRy schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:13:Je kan ook meerdere 9200 pci kaartje gebruiken...
Ik zie net dat ik een grote typefout heb gemaakt...
Ik bedoel dat je meerdere 5200 kaartjes kan gebruiken... de nvidia geforce fx 5200 bedoel ik daarmee...
stomstomstom 8)7

Maar ik zie dat de 9250 geodkoper is... neem bijvoorbeeld de Club3D RADEON 9250 128 MB... daar lees je in de specificaties dat die een dual-ramdac heeft, wat betekend dat hij voor twee analoge poorten apart het videogfeheugen kan uitlezen: dual-head dus. kaartje kost € 41,50

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dutch_guy schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 23:44:
[...]
Volgens mij moet je even iets verder kijken dan het plaatje ;)

Er zitten meestal 1x DVI en 1x D-Sub op. Ook wordt hier vrijwel altijd een DVI<->D-Sub converter bij geleverd zoals ook al een pic van te zien is. De kaarten hebben 2 RAMDAC's en zijn dus in staat 2 beeldschermen aan te sturen.
Mijn Radeon 9000 kon dat al. En mijn huidige 6800LE kan dat ook. Het enige wat je nodig hebt op de kaart zijn 2 RAMDAC's en 2 outputs. :)

En ja hiermee kun je prima 2 verschillende monitoren een verschillend beeld laten zien. Ik heb hier een tijd een dual monitor opstelling gehad op die manier.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 09-10-2005 18:33 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-06 09:22
heb je er wel eens aan de ULI chipset gedacht? die ondersteunt alleen al 8 kaarten. pci-e, agp en pci.
Pagina: 1