Pc zeer instabiel

Pagina: 1
Acties:

• Sayaret
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02-2022
dag,

Ik heb een zeer instabiele computer, mijn v core percentage is 1.69v,
3.3 volt percentage = 3.29, 5 volt percentage is 4.38/4.50v en mijn 12 volt percentage is 12.86/13.3v
Volgens mij is de 12 volt percentage te hoog en valt die daarom uit, tenminste het asus progje dat die dingen meet geeft ook steeds waarschuwingen dat die te hoog is. Nu is mijn vraag is dit alleen op te lossen door een nieuwe voeding te kopen of zijn er ook andere oplossingen.

mijn pc bestaat uit een asus a7ngx deluxe moederboard, amd athlon 2600+, ati radeon 9700 pro, 512 kingston geheugen, 2 dvd's spelers en 2 hardeschijven en nog wat randapperatuur. Nu dacht ik zelf dat de voeding dat wel aan kon tenminste dat heeft die in iedergeval voor een half jaar gedaan.

Maar misschien is er nog een andere oplossing dan een nieuwe kopen, ik heb al geprobeerd de dvd spelers er af te halen en wat randapperatuur maar hij blijft steeds uitvallen, soms blijft die wel weer een paar uur aan, maar nu valt die weer om de minuut uit.

ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en dat jullie me kunnen helpen,

groeten, Sayaret

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Lijkt er meer op dat juist je 5V lijn te laag is. 4,38V is 12,4% lager dan nominaal.
Welke voeding heb je?

Neem eens een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je vraagt om advies voor je voeding, maar je vermeld niet welke je hebt?
Hoe moeten we helpen dan?
Glazen bollen kosten een fortuin tegenwoordig..

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
lijkt mij meer een koelings probleem.. bekijk de temperaturen eens? en test je geheugen eens met memtest86 oid

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:12
Ik heb een Maxpower ATX 12v 350W koeling, goed ding.
Mijn temperaturen zijn goed 23graden moederbord en 56 graden CPU.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:58

bakvis

Tweakers.Nerd

consolefreak schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:15:
lijkt mij meer een koelings probleem.. bekijk de temperaturen eens? en test je geheugen eens met memtest86 oid
Ik gok niet dat het aan het geheugen licht, aangezien de voeding lijn op 13.3 volt draait (wat heeeel hoog is), je kunt het natuurlijk altijd testen, maar ik denk dat het probleem bij de voeding licht

Mijn Specs

• Sayaret
hmm met goed ding bedoelde ik goedkoop ding.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:58

bakvis

Tweakers.Nerd

Hoeveel watt is je PSU?

Mijn Specs

• Sayaret
hmm kben nog al een n00b als het om voedingen gaat :? , waar kan ik dat aflezen?

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-05 18:14

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

die voltages zijn niet echt goed nee, als je ergens nog een voeding hebt liggen, probeer die eens

[ Voor 35% gewijzigd door Walance op 06-10-2005 12:31 ]

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-05 18:14

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Sayaret schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:30:
hmm kben nog al een n00b als het om voedingen gaat :? , waar kan ik dat aflezen?
dit kun je lezen op bijv. de voeding zelf, op de sticker die aan (meestal) de zijkant zit

• Sayaret
Ik heb het al gevonden ik ging eens ff in de pc kijken, en nu zie ik dat de stekker die in het moederbord zit is verbrand. 2 puntjes zijn helemaal weg gebrand, het is ook in het moederbord gebrand, ik neem aan dat ik ook een nieuw moederbord nu moet hebben.Ik vind het wel raar dat de pc het nog wel gewoon deed.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Sayaret schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:18:
Ik heb het al gevonden ik ging eens ff in de pc kijken, en nu zie ik dat de stekker die in het moederbord zit is verbrand. 2 puntjes zijn helemaal weg gebrand, het is ook in het moederbord gebrand, ik neem aan dat ik ook een nieuw moederbord nu moet hebben.Ik vind het wel raar dat de pc het nog wel gewoon deed.
Mmm, er zitten heel veel power/ground pinnetjes op een mobo plug dus als er 2 missen dan hoeft dat geen ramp te zijn maar... zoals je merkt..het wordt er erg instabiel van!

Ik zou zeggen probeer het eerst met een nieuwe voeding ... als dat het niet is..dan ook nog een nieuwe mobo. BTW, waarschijnlijk is de stroom in je huis niet erg stabiel ik raad een stroomfilter aan, die doe je tussen de verleng box ( hier zet je alles op van je pc ) en je stroompunt.

Zelf gebruik ik een UPS ( Uninterrupted Power Supply ) Heeft me al door veel stroom problemen heen geholpen!

[ Voor 26% gewijzigd door swampy op 06-10-2005 13:24 ]

There is no place like ::1

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Koop gewoon een andere voeding (een A-merk!!!, dus geen Q-Tec of Sweex e.d.). Aangezien het systeem het nu nog doet, doet ie het dan ook. Hij zal alleen een stuk stabieler zijn, als het goed is ;).

• Sayaret
k bedankt mensen,

ik zal een nieuwe voeding kopen (A-merk) en een stroom stabilisator, word deze gewoon overal verkocht of zijn die moeilijk te krijgen?

bedankt voor de hulp,

Sayaret

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Stroomstabilisator is niet nodig, als een voeding koopt met Active PFC. Die doet namelijk hetzelfde. Maar zelfs Passive PFC moet nog wel voldoen. Tegenwoordig zijn bijna alle voedingen wel Active PFC, gewoon even zoeken op internet naar een goede voeding dus.

[ Voor 48% gewijzigd door The__Virus op 06-10-2005 18:51 ]

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:45:
Stroomstabilisator is niet nodig, als een voeding koopt met Active PFC. Die doet namelijk hetzelfde. Maar zelfs Passive PFC moet nog wel voldoen. Tegenwoordig zijn bijna alle voedingen wel Active PFC, gewoon even zoeken op internet naar een goede voeding dus.
voedingen met actieve pfc's zijn tog zelfs verplicht in europa? of niet.
Pagina: 1