Toon posts:

[iPod] Datum terug naar default

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een 4G iPod (40GB) en nu is het me opgevallen dat soms de datum (en eventueel andere instellingen) terug springen naar de default instellingen (van febriek af). Dus een keer in de zoveel tijd als je hem weer aan zet moet je opgeven dat je, engels als taal wilt, 24h stelsel enz enz. Ik zat me af te vragen of meer mensen hier last van hebben? En wat de oorzaak is (firmware bug, probleem met stroom voorziening)?

Ik dacht in eerste instantie dat het probleem alleen optradt als de accu helemaal leeg was, maar dit is dus niet het geval. Zelfs als accu nog halfvol is (of meer) gebeurt het wel eens. Enige overeenkomst die ik heb gevonden tussen de specifieke gevallen is dat de iPod langere tijd (4 tot 7 dagen) niet aan heeft gestaan maar dat lijkt me geen reden om de boel te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had ik laatst ook (voor het eerst) in de 1,5 jaar dat ik mijn iPod 3G heb, volgens mij gebeurt het als de accu leeg is en je hem meer dan 2 dagen niet aan heb gehad, en hij zichzelf dus volledig uitschakeld. Maarjah, herstellen van de instellingen is misschien 1 minuut werk dus ik zit er niet erg mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit er ook niet mee, vraag me alleen af waar et vandaan komt (nieuwsgierig he ;)). Omdat het namelijk ook wel eens gebeurt als de accu niet helemaal leeg is (lees half vol of meer). Beetje vreemd om jezelf dan helemaal uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. Mijn 3G iPod hangt altijd aan de power adapter (staat naast mijn stereo als jukebox) dus de accu kun je wel af laten vallen als mogelijke veroorzaker.
Dit gebeurde dus altijd na een ' diepe slaap' als de ipod helemaal uit was en opnieuw van schijf moest booten.

Heb de iPod naar een hogere firmware geflasht (ondanks geen nieuwe 3G functionaliteit) en het probleem is nu (voorlopig?) weg.

Advies: opnieuw flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ga ik dat eens proberen.