[Access] Actie uitvoeren na selekteren in grid

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 09:24

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik wil in Access/VBA een actie uitvoeren na het selekteren van een regel in een grid. Dus niet zozeer het klikken in een regel, maar het echt selekteren d.m.v. op het grijze vlakje voor de regel te klikken.
Ik kan alleen geen methode vinden om dit goed te herkennen.

Ik heb eens gekeken welke events wanneer worden aangeroepen, en daar kun je niet veel mee.
Form_Click wordt aangeroepen als je er op het form klikt, zelfs als dat de scheiding tussen twee kolommen is, daar kun je niet veel mee dus. Form_Current wordt aangeroepen als je op een andere regel klikt als waar de cursor staat, maar dus niet alleen als je een hele regel selekteert.
In .SelTop staat blijkbaar wel welke regel geselekteerd is, maar die wordt ook gezet als je er alleen in klikt, niet alleen als je hem helemaal selekteerd.

Kan dit wel? Of moet ik maar accepteren dat ik de actie bij elk From_Click event moet gaan uitvoeren (wat eigenlijk niet kan omdat het laden van data een paar seconden duurt)?

Signatures zijn voor boomers.

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Ik neem aan dat je een doorlopend formulier gebruikt? Dan is er volgens mij inderdaad geen event om het verschil tussen form_current en het selecteren van het record te herkennen. Ik weet niet precies wat je wilt doen, maar je wilt dus iets uitvoeren als er op de recordselector wordt geklikt en niet als er op het record zelf wordt geklikt. De data die beschikbaar is als er op het record zelf wordt geklikt is in principe hetzelfde (behalve dat je copy zou kunnen doen van het hele record) dan als er op de recordselector wordt geklikt dus ik snap niet waarom het niet in beide gevallen kan worden uitgevoerd.

Het lijkt er op dat je de recordselector als een knop wilt gebruiken. Dan kun je denk ik beter de recordselectors uitschakelen en in het detailsdeel van je formulier gewoon een knop zetten. Die wordt dan ook voor elk record weergegeven. Deze knop zou je indien gewenst op een record selector kunnen laten lijken.

Als dit niet is wa je wilt, kun je dan wat meer informatie geven?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In form_click controleren of selheight gelijk is aan 1?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland