Toon posts:

speedtouch adsl modem/router + e-tch adsl modem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds korte tijd een apple powerbook g4 waar ik thuis draadloos mee wil internetten. Ik heb gister van iemand een oud e-tech draadloos adsl modem/router gekregen. Deze heb ik via een normaal UTP kabel aangesloten op op mijn vaste speedtouch adsl modem/router. Ik wil de draadloze modem/router niet als modem gebruiken aangezien die toch een beetje op leeftijd is.
Maar goed....toen ik de e-tech aansloot op mijn speedtouch kon ik met grote verbazing metteen internetten en netwerken op mijn apple.
Maar aangezien ik wel sociaal ben, maar niet zo sociaal dat ik mijn internet verbinding wil delen met de hele buurt leek het me wel een aardig idee dit te beveiligen met een wachtwoord. Naar mijn weten moet ik dit doen in de e-tech.
Als ik naar de "admin" ga van mijn speedtouch zie ik op poort 3 "Macintosh" staan. Opzich leuk een aardig. Maar hoe kom ik nu in de e-tech om een wachtwoord in te stellen. Of zijn er nog een andere mogelijkheid?

Verwijderd

Je kunt waarschijnlijk het beste inloggen op de e-tech in in de admin WEP of WPA instellen. Aangezien het al wat om een ouder apparaat gaat, is de kans klein dat WPA zal lukken. Kies een wepsleutel en stel deze op de e-etch en op het notebook in. Als het goed is zou het dan moeten werken...

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed.....de vraag is voor mij ook. Hoe kom ik in de admin van de e-tech.
Als ik het IP-adres invoer van de poort waar de e-tech op zit kom ik uit op mijn apple.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand een idee?

Verwijderd

je bedoeld hoe je in je e-tech router kan inloggen als admin?? ik heb ook een e-tech wireless access point .. wat gebeurd er als je de Speedtouch modem/router NIET zou aanlsuiten op je e-tech access point??