Wanadoo Livebox SIP ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Ik kan het nergens duidelijk vinden (GoT/Google enz) ondersteund de Livebox van sagem wel of geen SIP protocol voor VoiP. Als dit niet het geval is zou dat best zuur zijn, volgens mij kun je dan geen gebruik maken van de verschillende wifi-voip telefoons die nu de markt op komen.

Iemand hier ervaring mee? Maakt iemand gebruik van een VoiP telefoon (hardware) icm de Livebox. Ik zit er anders sterk aan te denken om naar tiscali te gaan, hoewel ze wel een 5x langzamere verbinding aanbieden voor hetzelfde bedrag, beiden ze wel SIP support.

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-02 16:30
arjenhiemstra schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 09:54:
Ik kan het nergens duidelijk vinden (GoT/Google enz) ondersteund de Livebox van sagem wel of geen SIP protocol voor VoiP. Als dit niet het geval is zou dat best zuur zijn, volgens mij kun je dan geen gebruik maken van de verschillende wifi-voip telefoons die nu de markt op komen.

Iemand hier ervaring mee? Maakt iemand gebruik van een VoiP telefoon (hardware) icm de Livebox. Ik zit er anders sterk aan te denken om naar tiscali te gaan, hoewel ze wel een 5x langzamere verbinding aanbieden voor hetzelfde bedrag, beiden ze wel SIP support.
Sorry dude,

Geen SIP support. De livebox is speciaal ontworpen voor France Telecom en daarbij zijn er bepaalde technieken gekozen. SIP viel daar helaas niet onder.

• arjenhiemstra
Damn, dat betekend waarschijnlijk dus dat je echt alleen je analoge telefoon er op aan kunt sluiten.
Iemand bekend met (Wifi-)IP-telefoons die Wel met de Livebox werken??

[ Voor 5% gewijzigd door arjenhiemstra op 06-10-2005 12:58 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Wil niet lullig zijn, maar volgens de handleiding zit er dus echt wel SIP in.

arjenhiemstra
Dat houd niet in dat je wel moet gaan hacken om het open te gooien. Wij krijgen hier in nederland gereduceerde firmware versies!

Bron
Pagina 11 van de 140 ;)

• hermanh
LinuX-TUX schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:06:
Wil niet lullig zijn, maar volgens de handleiding zit er dus echt wel SIP in.
Excuse.. Je hebt helemaal gelijk..

Voor het actieve telefonie component in de livebox wordt geen SIP gebruikt (puur H.323)
Echter qua NAT vertaling op netwerk niveau wordt het wel 'ondersteund'.

Overigens zul je nog wel problemen kunnen krijgen met QOS qua prioriteitstelling van IP-pakketjes.

• LinuX-TUX
hermanh schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:45:
[...]

Excuse.. Je hebt helemaal gelijk..

Voor het actieve telefonie component in de livebox wordt geen SIP gebruikt (puur H.323)
Echter qua NAT vertaling op netwerk niveau wordt het wel 'ondersteund'.

Overigens zul je nog wel problemen kunnen krijgen met QOS qua prioriteitstelling van IP-pakketjes.
Als het zover is, geef maar een trek aan de bel. Zit hem in mijn vrije tijd ook al door te spitten.

Wat je kan doen in zo'n geval, is de telefoon aansluiten op de gele ethernet port. Deze is eigenlijk bedoelt voor alle extra's die er aan gaan komen, zoals TV. Volgens mij zijn de IPQoS prioriteiten al voorgeconfigureerd voor die port.

Zat zelf al te zoeken naar hoe die dingen functioneren zodat ik een strak gameservertje kan hosten, maar ik begrijp er ECHT nog helemaal niets van. Hoop dat we snel nieuwe firmware krijgen die toch wat meer linux-achtig voelt dan deze huidige telnet *ux shell.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
[root @ ipqos]$ ls

A <CMD>  policy
A <CMD>  nat
A <CMD>  publicip
A <CMD>  links
A <CMD>  rft
A <CMD>  nataction
A <CMD>  spoof
A <CMD>  setwt
A <CMD>  listwt
A <CMD>  attach
A <CMD>  listwfq
A <CMD>  remove
A <CMD>  qstat
O <CMD>  createtc
O <CMD>  deletetc
O <CMD>  listtc
O <CMD>  debug
O <CMD>  tcstat
A <CMD>  firewall
O <CMD>  attack
[root @ ipqos]$ qstat mer0
======================================================================
 Q.Name      Priority  pkt-sent  pkt-dropped  byte-sent  byte-dropped  cur-bytes

Default     0         4621      0            1442319    0             0
 Low         1         0         0            0          0             0
 Medium      2         0         0            0          0             0
 High        3         0         0            0          0             0
 Critical    4         0         0            0          0             0
 Real Time   5         1837      0            136981     0             0
 Premium     6         0         0            0          0             0
 Urgent      7         0         0            0          0             0
======================================================================

Denk dat Real Time de telefoon is :?

Zou eigenlijk een klein team geformeerd moeten worden. Sagem Livebox h4ckz0r t34m ofzo :+

• hermanh
LinuX-TUX schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:55:
[...]

Als het zover is, geef maar een trek aan de bel. Zit hem in mijn vrije tijd ook al door te spitten.

Wat je kan doen in zo'n geval, is de telefoon aansluiten op de gele ethernet port. Deze is eigenlijk bedoelt voor alle extra's die er aan gaan komen, zoals TV. Volgens mij zijn de IPQoS prioriteiten al voorgeconfigureerd voor die port.
Het is waar dat de gele poort in principe bedoelt is voor het toekomstige IP-TV gebeuren.
Op het moment is het een poort waar je je tweede computer op kunt aansluiten.

Als er al een bepaalde prioritering wordt toegepast op die poort is het puur toeval en zwaar onderhevig aan verandering bij een software patch. :+
Zat zelf al te zoeken naar hoe die dingen functioneren zodat ik een strak gameservertje kan hosten, maar ik begrijp er ECHT nog helemaal niets van. Hoop dat we snel nieuwe firmware krijgen die toch wat meer linux-achtig voelt dan deze huidige telnet *ux shell.
Als ze al iets nieuws verzinnen qua firmware zal het echt niet een update op de shell zijn.
Men focussed zich nu echt op stabiliteit van DSL en voice.
Zou eigenlijk een klein team geformeerd moeten worden. Sagem Livebox h4ckz0r t34m ofzo :+
Kun je doen, maar besef wel dat zodra er dingen 'gepubliceerd' zijn er erg snel een dichttimmer actie volgt. ;)
Maar ik ben benieuwd..

• LinuX-TUX
Steeds verder
offtopic:
Bij de Franse firmware kunnen ze door telnet heen connecten naar de echte linux shell, middels RSH commando's.

Hoop alleen dat wij die firmware ook krijgen, anders moet ik een dagje naar Frankrijk om daar een wanadoo klant te overvallen met mijn Livebox. Even erin prikken bij hun en de firmware over laten ratelen :Y)

Probleem is dat de enige mensen die ik ken met wanadoo nabij Toulouse/pyraneeen wonen :|

• arjenhiemstra
Heb je als gebruiker eigenlijk wel controle over dat (maffe) ding??

Is het mogelijk om verschillende typen verkeer te taggen om zo met QoS het een en ander te regelen? Ik wil toch minimaal de ACKjes voorang op alles kunnen geven...

Shit, die aanbieding is zow relaxed, 20mbit voor 27,50... Maar niet echt voor de pro-sumer zo te lezen.
Pagina: 1