RocketKoen schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 05:13:
ik zit nu in tier 5 van de campain. en ik moet zo ontiegelijk veel shipments naar rome sturen (ik heb de non-militaire missie gekozen) dat mijn population nu al aan de 3000 zit, en de meeste werken in de industrie.
je moet niet alleen genoeg produceren je moet ook genoeg opslag hebben.
ga bij je farm langs om te kijken of er niet vrij veel van vol zitten. als dat zo is gewoon meer granarys bouwen, en bij je industry het zelfde.
op die map was bij mij het grootste probleem voldoende geld te houden zodat ik niet in het rood kwam terwijl ik nog aan het bouwen was. daar zakt je rating enorm van naar benened.
ik had toen ook ineens de melding dat ze met een leger zouden komen,
gewoon een middel groot kado naar rome sturen en ze sturen het leger weer naar huis.
ik moest er meer rekeing mee houden dat ik ergens in 3/4 van het jaar alle traderoutes helemaal aan hun max zaten en ik dus niks meer kon verkopen, waardoor je even heel zuinig moest zijn met je geld omdat je nog loon moet betalen enzo.
toen ik dat door had was de rest van de missie niet echt moeilijk meer.
alle missies op hard gespeeld trouwens, vond het allemaal niet echt heel moeilijk. gewoon zo compakt mogenlijk bouwen en vooruit plannen.
ook je warehouses goed instellen kan enorm schelen.
zet alles maar op max 4 producten bijvoorbeeld, meer in voorraad heb je toch nooit nodig. (als een industrie niet verder kan omdat alles vol is is dat helemaal niet erg, want je kan toch niet met die extra goederen, die liggen alleen maar in de weg. (als rome vaak iets wil kan je daar natuurlijk een grotere reserve van opbouwen maar verder is 4 echt voldoende)
en bouw een warehouse alleen voor de opslag van goedere voor rome, die stel je dan ook steeds in aan de hand van wat rome wil.
bouw een warehouse waar alleen ruimte is voor met consumenten goederen dicht bij je stad zodat je markten altijd vol zitten, en bouw dan in het midden van je industrie complex een warehouse met alleen maar half-fabricaten (klei sand hout ect ect) en zet ook die allemaal op max 4.
na een korte opstart periode zal je zien dat je industrie loopt als een sonnetje.
weet iemand dat trouwens. de laaste missie van de republiek... ik had alle ratings die ik moest hebben en ver daar boven maar ik kreeg maar geen opdrachten van rome die mijn prestage omhoog zouden brengen alleen maar opdrachten om te voorkomen dat hij zou zakken.
is het dan echt de bedoeling dat je die alleen omhoog brengt met kado's sturen?
dat was geen problem opzich had geld zat in mijn persoonlijke kas maar ik wil de missies graag doen zonder dat soort "kunstgrepen" uit te voeren.
nu had ik hem binnen 8 jaar gedaan... de meeste andere niet veel langer dan 6 jaar. nog nooit 7+ jaar gezien voor die laatste missie.
[
Voor 16% gewijzigd door
Countess op 05-10-2006 14:29
]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!