[PC] Caesar IV

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bart1983 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:33:
[...]

Ok bedankt! Van dit soort spellen zijn er al zoveel. Tijdje geleden is er ook al zo'n soort spel uitgekomen waarmee je een romijnse stad kon bouwen. Ook is er laatst een spel uitgekomen waarmee je een stad kon bouwen, new york nog wat. Volgens mij is dit allemaal een beetje hetzelfde :?
Dat spel waarbij je een Romeinse stad kon bouwen, CivCity: Rome, daarvan is het idee voor een groot deel gejat van deze serie :)

Dat New York spel (City Life ofzo?) is meer een Simcity-kloon.

En er zijn hier inderdaad een hoop spellen van, zoals Caesar 1 t/m 3, Pharaoh, Zeus, Children of the Nile, Emperor of the Middle Kingdom, CivCity:Rome, etc.

Maar dat er zoveel van zijn hoeft toch niet te betekenen dat ze maar moeten stoppen met spellen maken? Ten tijde van Halflife 1 waren er ook al 'zoveel' FPS'en, zou zonde zijn als men toen maar stopte met het maken van FPS'en, niet? ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:36
anandus schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:37:
[...]
Dat spel waarbij je een Romeinse stad kon bouwen, CivCity: Rome, daarvan is het idee voor een groot deel gejat van deze serie :)

Dat New York spel (City Life ofzo?) is meer een Simcity-kloon.

En er zijn hier inderdaad een hoop spellen van, zoals Caesar 1 t/m 3, Pharaoh, Zeus, Children of the Nile, Emperor of the Middle Kingdom, CivCity:Rome, etc.

Maar dat er zoveel van zijn hoeft toch niet te betekenen dat ze maar moeten stoppen met spellen maken? Ten tijde van Halflife 1 waren er ook al 'zoveel' FPS'en, zou zonde zijn als men toen maar stopte met het maken van FPS'en, niet? ;)
Ja daar heb je gelijk in!! Maar wat ik me dus afvraag Caesar is nu dus al de 4de game dus dan moet het eigenlijk wel goed zijn. Maar wat onderscheidt dit spel van al die andere? Zitten er bijvoorbeeld leuke uniek dingen in die het spelen leuk maken? Of is het spel misschien grafisch ontzetten mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33

TheVMaster

Moderator WOS
Bart1983 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:40:
[...]

Ja daar heb je gelijk in!! Maar wat ik me dus afvraag Caesar is nu dus al de 4de game dus dan moet het eigenlijk wel goed zijn. Maar wat onderscheidt dit spel van al die andere? Zitten er bijvoorbeeld leuke uniek dingen in die het spelen leuk maken? Of is het spel misschien grafisch ontzetten mooi?
Nou ik heb vandeweek Caesar III nog eens geinstalleerd. Conclusie : Het wordt echt tijd voor Caesar IV :)

Dus ja, er zitten vast weer leuke unieke dingen in die in bv. CivCity Rome (heb ik uitgespeeld) niet zaten. Ik hoop wel dat Casesar IV iets langer duurt dan CivCity rome. Die had ik namelijk in een week uitgespeeld (en nee ik speel geen 10 uur per dag :))

Weten we btw zeker dat Caesar IV nog niet uit is? Ik hoorde namelijk dat hij ehh...al verkrijgbaar zou zijn. Ik ga vandeweek gelijk naar de winkel!!

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 30-09-2006 00:09 ]

Verwijderd

/me gaat lekker de hele dag caesar IV spelen :)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:17:
/me gaat lekker de hele dag caesar IV spelen :)
'k ben de hele dag al aan het spelen :p

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:02

Cis

Ik heb net even de eerste 3 levels gespeeld, op niveau normal. Maar ik vind de gameplay erg irritant. Dat 3d-gedoe vind ik echt lastig, ik kan ook niet genoeg uitzoomen. Ik speel vaak genoeg op bijna vogelvlucht, omdat dat nog het fijnst werkt...
Wat vinden jullie daarvan?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer dat je niet meteen in een sandbox kan gaan bouwen.
Nu moet je door al die missies heen waarbij je elke keer iets meer gebouwen krijgt om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
Vind het jammer dat je nu 3 verschillende soort huizen kan bouwen,voor elke klasse een. Vond het leuke aan ceasar 3 juist dat je je huisjes kon laten upgraden door er de goeie spullen naar te te krijgen. Nu kan dan opzich ook wel,maar nu veranderd alleen hoeveel inwoners er in een huis kunnen.
En ik snap ook niet dat bijvoorbeeld de 3de klasse huizen(de duurste) alleen maar luxery goods nodig hebben om te upgraden, ze hebben kennelijk geen potten meer nodig?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heeft iemand, die de niet-demo versie heeft, zin om wat pics van z'n stad te posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
anandus schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:24:
Heeft iemand, die de niet-demo versie heeft, zin om wat pics van z'n stad te posten? :)
'k zal eens ff kijken ;)

Hoe maak je eigenlijk screenshots? :?

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 02-10-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 09:43
U vraagt, wij draaien:

Leefgedeele dan de stad, met onderaan de villa's, linksboven de plebs, en rechtsboven de partisians
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vorsouw/GoT/CaesarIV1small.JPG
industrie terein waar mn glass en pottery wordt gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vorsouw/GoT/CaesarIV2small.JPG
ook romeinen moeten eten
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vorsouw/GoT/CaesarIV3small.JPG
hier maakt men wapens, jewelry, wijn en olijfolie, rechts zie je nog net mn leger barakken (light inf)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vorsouw/GoT/CaesarIV4small.JPG

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 12:57

Wom

Hoe verhoudt de moeilijkheidsgraad zich met deel 3? Die heb ik echt kapot gespeeld, maar als je eenmaal een bepaald principe aanhield werd het allemaal wel erg makkelijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 11:19
Wom schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:52:
Hoe verhoudt de moeilijkheidsgraad zich met deel 3? Die heb ik echt kapot gespeeld, maar als je eenmaal een bepaald principe aanhield werd het allemaal wel erg makkelijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat het spel behoorlijk lastig is, de eerste vijf 'trainings' missies zijn nog redelijk te doen, maar de eerste echte missie heeft mij al behoorlijk wat uurtjes gekost, en nog steeds heb ik hem niet gehaald.
Er zal waarschijnlijk net zo'n principe inzitten als in Caesar III, maar ik heb hem in iedergeval nu nog niet onder de knie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odysseus1985 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:29:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat het spel behoorlijk lastig is, de eerste vijf 'trainings' missies zijn nog redelijk te doen, maar de eerste echte missie heeft mij al behoorlijk wat uurtjes gekost, en nog steeds heb ik hem niet gehaald.
Er zal waarschijnlijk net zo'n principe inzitten als in Caesar III, maar ik heb hem in iedergeval nu nog niet onder de knie...
Is dat die met het kleine eiland waar je enorm veel prosperity moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Wom schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:52:
Het is te doen, maar het irritantste van C4 vind ik dat alle huisjes een andere grootte hebben. Hierdoor kun je niet mooi een gevulde stad bouwen (met een bepaalde structuur), zoals ik in C3 deed.
De 5 oefenmissies, en de eerste 2 echte missies heb ik zonder problemen kunnen doorlopen. Aan te raden is sowieso een beetje om een populatieniveau bij te houden. Als er maar 1000 wordt gevraagd, is het vaak niet nodig om een stad van 2000 te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 09:43
Cis schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:53:
[...]

Het is te doen, maar het irritantste van C4 vind ik dat alle huisjes een andere grootte hebben. Hierdoor kun je niet mooi een gevulde stad bouwen (met een bepaalde structuur), zoals ik in C3 deed.
De 5 oefenmissies, en de eerste 2 echte missies heb ik zonder problemen kunnen doorlopen. Aan te raden is sowieso een beetje om een populatieniveau bij te houden. Als er maar 1000 wordt gevraagd, is het vaak niet nodig om een stad van 2000 te maken...
daar heb je het mis...
ik zit nu in tier 5 van de campain. en ik moet zo ontiegelijk veel shipments naar rome sturen (ik heb de non-militaire missie gekozen) dat mijn population nu al aan de 3000 zit, en de meeste werken in de industrie.
en nog stond er gister een leger van rome op mn stoep :'(

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stellar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 20:58
RocketKoen schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 05:13:
[...]

daar heb je het mis...
ik zit nu in tier 5 van de campain. en ik moet zo ontiegelijk veel shipments naar rome sturen (ik heb de non-militaire missie gekozen) dat mijn population nu al aan de 3000 zit, en de meeste werken in de industrie.
en nog stond er gister een leger van rome op mn stoep :'(
Is dat die bij Syracuse? Er is meer dan genoeg vruchtbaar land om eraan te voldoen. Bouw genoeg graanvelden (begin met een stuk of 8/10, uitbouwen kan later altijd) met de daarbijbehorende farms (1 per 2 velden). Vergeet niet om, op het moment dat je het verzoek binnenkrijgt, naar het resourcegedeelte van je advisors te gaan en 'stockpile' aan te klikken bij graan, anders wordt het alleen maar verkocht. Ik ben er iig nooit in de problemen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Maandag besteld bij www.cd-wow.nl en vandaag al een mailtje dat hij verstuurd is! Hmm... ik kan haast niet wachten, heb indertijd ook Zeus, Caesar, Emperor en Pharaoh grijsgespeeld...
De demo was best leuk, al was het jammer dat je niet kon saven. Hij riep helemaal het oude gevoel weer op, wat best knap is!
Btw. bij cd-wow kost hij 28,99 en je betaalt geen verzendkosten.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
qtee schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:09:
Maandag besteld bij www.cd-wow.nl en vandaag al een mailtje dat hij verstuurd is! Hmm... ik kan haast niet wachten, heb indertijd ook Zeus, Caesar, Emperor en Pharaoh grijsgespeeld...
De demo was best leuk, al was het jammer dat je niet kon saven. Hij riep helemaal het oude gevoel weer op, wat best knap is!
Btw. bij cd-wow kost hij 28,99 en je betaalt geen verzendkosten.
Heeeel vreemd, ze verkopen bij CD WoW Ceasar IV voor 2 prijzen :

Caesar IV voor 28 euri bij CD WoW

Caesar IV voor 58 (!!) euri bij CD WoW

[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 04-10-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Misschien een Collector's Edition (maar daar heb ik niks over gehoord, en het staat er ook niet bij)?
Of gewoon een foutje...
Ik zal wel ff laten weten wat ik krijg voor 28,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:23
A required security module can not be activated.
This program can not be executed (5014).
bah, legale civilization IV kon ik niet draaien, en nu legale caesar IV ook al niet. civilization toen gedownload, dat werkte wel, dus dat dan nu ook maar met caesar IV proberen, of heeft iemand een andere oplossing?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Heb je iets draaien als Daemon Tools ofzo? Probeer het eens als het is uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
op dit moment geen alcohol of deamon geinstalleerd. wel weet ik dat het bij civ4 op neer kwam dat hij dacht dat mn dvd drive virtueel was, wat hij niet is. destijds gewacht op een nocd crack kon ik alsnog spelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
RocketKoen schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 05:13:
je moet niet alleen genoeg produceren je moet ook genoeg opslag hebben.
ga bij je farm langs om te kijken of er niet vrij veel van vol zitten. als dat zo is gewoon meer granarys bouwen, en bij je industry het zelfde.

op die map was bij mij het grootste probleem voldoende geld te houden zodat ik niet in het rood kwam terwijl ik nog aan het bouwen was. daar zakt je rating enorm van naar benened.
ik had toen ook ineens de melding dat ze met een leger zouden komen,
gewoon een middel groot kado naar rome sturen en ze sturen het leger weer naar huis.

ik moest er meer rekeing mee houden dat ik ergens in 3/4 van het jaar alle traderoutes helemaal aan hun max zaten en ik dus niks meer kon verkopen, waardoor je even heel zuinig moest zijn met je geld omdat je nog loon moet betalen enzo.
toen ik dat door had was de rest van de missie niet echt moeilijk meer.

alle missies op hard gespeeld trouwens, vond het allemaal niet echt heel moeilijk. gewoon zo compakt mogenlijk bouwen en vooruit plannen.
ook je warehouses goed instellen kan enorm schelen.
zet alles maar op max 4 producten bijvoorbeeld, meer in voorraad heb je toch nooit nodig. (als een industrie niet verder kan omdat alles vol is is dat helemaal niet erg, want je kan toch niet met die extra goederen, die liggen alleen maar in de weg. (als rome vaak iets wil kan je daar natuurlijk een grotere reserve van opbouwen maar verder is 4 echt voldoende)
en bouw een warehouse alleen voor de opslag van goedere voor rome, die stel je dan ook steeds in aan de hand van wat rome wil.
bouw een warehouse waar alleen ruimte is voor met consumenten goederen dicht bij je stad zodat je markten altijd vol zitten, en bouw dan in het midden van je industrie complex een warehouse met alleen maar half-fabricaten (klei sand hout ect ect) en zet ook die allemaal op max 4.
na een korte opstart periode zal je zien dat je industrie loopt als een sonnetje.

weet iemand dat trouwens. de laaste missie van de republiek... ik had alle ratings die ik moest hebben en ver daar boven maar ik kreeg maar geen opdrachten van rome die mijn prestage omhoog zouden brengen alleen maar opdrachten om te voorkomen dat hij zou zakken.
is het dan echt de bedoeling dat je die alleen omhoog brengt met kado's sturen?
dat was geen problem opzich had geld zat in mijn persoonlijke kas maar ik wil de missies graag doen zonder dat soort "kunstgrepen" uit te voeren.
nu had ik hem binnen 8 jaar gedaan... de meeste andere niet veel langer dan 6 jaar. nog nooit 7+ jaar gezien voor die laatste missie.

[ Voor 16% gewijzigd door Countess op 05-10-2006 14:29 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
Cis schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:53:
[...]Het is te doen, maar het irritantste van C4 vind ik dat alle huisjes een andere grootte hebben. Hierdoor kun je niet mooi een gevulde stad bouwen (met een bepaalde structuur), zoals ik in C3 deed.
je moet gewoon even wat gebouwen zoeken die goed bij elkaar passen.
bijvoorbeeld 5 shrines + fontijn of tax collector in een mooi blok van 3 bij 2 is precies even breed als 2 pleb huizen langs elkaar
kunnen dus mooi samen in het zelfde blok met een straat ertussen.

natuurlijk past niet alles mooi netjes maar dat is ook helemaal niet nodig.

hier was screenshots van mijn laatste stad

afbeelding

hier het centrum waar ik met bouwen ben begonnen,
aan de bovenkant zie je was van mijn farm gebied en en net buiten beeld aan de onderkant is mijn middelklasse wijk.

afbeelding

nouja valt weinig over te zeggen hier, alle etens farms bij elkaar en dicht bij de stad, recht zie je 5 granaries, alles is rijkelijk overdreven voor een stad van deze grote maar elk jaar vraagt rome om veel graan en groente (liefst bijna tegelijkertijd zo lijkt het).

afbeelding

industrie gebied. links zie je zowel de wol als de olijf productie, (meer industrie goederen kan ik niet verbouwen hier) en boven zie je sandpits en 2 land based trade routes.
als je kijkt naar mijn warehouses zie je dat de meeste bijna leeg zijn behalve die voor consumente goederen boven aan (moeilijk te zien) maar dat hoort zo.

afbeelding

en hier de rijke luis mensen.
heb er nu nog maar 6 gebouwed maar kan langs de rand van alle "support building" er nog genoeg kwijt als ik dat zou willen.
hier zit soms ook wat meer ruimte tussen sommige gebouwen omdat de meeste die je nodig hebt vrij groot zijn en daarom niet altijd even handig, maar opzich valt de verspilde ruimte erg mee.

[ Voor 57% gewijzigd door Countess op 05-10-2006 15:11 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ubercool spel maar ik heb een vraagje; hoe krijg ik in godsnaam stromend water in m'n bathhouse?
Ik heb al een pump en reservoir gebouwd en verbonden met aquaducts maar er gebeurt niks!

Ik zie volgens mij iets over het hoofd. Weten jullie wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PcManiaxx schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:44:
Ubercool spel maar ik heb een vraagje; hoe krijg ik in godsnaam stromend water in m'n bathhouse?
Ik heb al een pump en reservoir gebouwd en verbonden met aquaducts maar er gebeurt niks!

Genoeg equites (of hoe die ventjes heten? de middelste size huisjes), is het binnen bereik van het reservoir? Stroomt er water door het reservoir?

Kijk bij de gebouwen hoe het zit met de arbeid, en kijk met je water-overlay of je bathhouse water krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Het probleem is dat er juist geen water in het reservoir zit. Ik zet m'n reservoir zo dicht mogelijk bij het water. Er gebeurt gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Please remove disc from current CD/DVD drive and insert the original "Caesar IV Caesar IV release.exe" disc
in drive F:.
ok, wat jij wil
Please remove disc from current CD/DVD drive and insert the original "Caesar IV Caesar IV release.exe" disc
in drive G:.
nah, daar haal ik hem net uit! shit dit krijg ik dus na de 1.1 patch. wordt hier helemaal gek van. ik ga hem vandaag maar ruilen. sierra werkt ook totaal niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 13:01
PcManiaxx schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:52:
Het probleem is dat er juist geen water in het reservoir zit. Ik zet m'n reservoir zo dicht mogelijk bij het water. Er gebeurt gewoon niks.
Is er niet zo iets als een pomp die je bij het water zet en dan naar je resevoir het water "stuurd" via het aqua duct? (dacht dat ik dat in de demo moest doen voor mijn badhuizen)

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PcManiaxx schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:52:
De Waterpump moet dicht bij het water, reservoir mag rustig midden op het land staan (maar dan wel verbonden aan de pump dmv aquaduct ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ZiSE schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:54:
Dit krijg ik als ik RegisterDLL.bat draai; ben toch echt als Admin ingelogt in Windows.

RegAsm : error RA0000 : An error occurred while writing the registration information to the registry. You must have administrative credentials to perform this task. Contact your system administrator for assistance.
[...]
Ik krijg ook die error als ik RegisterDLL.bat draai. Is hier al een oplossing voor :? Google verwijst helaas alleen naar de post die ik net gequote heb, als ik zoek naar oplossingen voor dit probleem.

Ik heb hier .Net Framework 2.0 x64 opnieuw geinstalleerd (oude versies weggehaald). Dit loste het probleem helaas niet op. Zonder het registeren van de dlls kan ik geen Caesar Demo spelen ;(.

[ Voor 26% gewijzigd door dr snuggles op 07-10-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Even een tipje voor iedereen die op het laatst met een laag Prosperity rating zit: Alle low-prosperityhuizen slopen. Heel flauw, maar het werkt wel. Die werkloosheid maakt voor die 2 seconden niks uit, want je scenario heb je gelijk gewonnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

PcManiaxx schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:44:

Wat zie je staan als je op het badhuis klikt? Heb je 'm verbonden met de weg? Zoja, wat gebeurt er als je er een fontein naast zet? Spuit die water, of doet die ook niks? Staat je reservoir goed verbonden met de pomp (een pomp heeft geen weg nodig, maar wel werknemers!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Maandag Caesar 4 besteld bij CD-wow, gisteren in huis.
Het pakketje bestaat uit een kartonnen doosje met kleurenopdruk, met daarin het boekje (buitenkant kleur, binnenin zwart/wit) en de twee cd's (dus toch geen dvd!). Verder nog een dvd met "Rome-Engineering an Empire" erop (nog niet echt bekeken).
Het geheel ziet er netjes uit, geen mooi plastic dvd-hoesje dus, maar voor de korting die je krijgt ga ik daar niet over zeuren... dit was dus de 28,99 versie.
Het spel geinstalleerd, en ik moet zeggen, het loopt prima en is weer helemaal als vanouds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 18:55

Copyman

Dode muis

Ik heb een vreemd probleem na het deïnstalleren van Caesar IV. Normaal zou het "Welkom" scherm van Windows na boot ongeveer 1 á 2 seconden in beeld staan, maar na deïnstallatie van Caesar IV blijft het Welkom scherm zeker 20 seconden in beeld. Nu heb ik zelf al .NET Framework 2.0 en de MySQL Connector gedeïnstalleerd, maar dit hielp niets. Ook heb ik een herstelpunt van de vorige dag terug gezet, wat ook niets heeft geholpen.

Na wat zoeken in dit topic, kwam ik de posts tegen van J.Kossen en Chocovla. Ik had verwacht dat het ook aan SecuROM zou liggen, maar na dit compleet verwijderd te hebben, bleeft het Welkom scherm nog steeds zo lang in beeld.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

[edit]
Ook Bootvis helpt niet.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben na de tutorial met de campaigns begonnen. Tot nu toe gaat het prima. :)

Paar screenshotjes:

Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06412/Syracusae1.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs307.xs.to/xs307/06412/Syracusae2.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mense, ik weet dat dit mschn niet "het" beste forum is om dit te vragen, maar ik wil mijn PC binnenkort vervangen door een laptop (energie besparing/mobiliteit) En ik vroeg me af wat voor laptop ik zou moeten kopen om dit spel een beetje lekker te laten draaien? Enigste wat per se moet is dat t een 15 inch (of 15,4 ") laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:32:
Hey mense, ik weet dat dit mschn niet "het" beste forum is om dit te vragen, maar ik wil mijn PC binnenkort vervangen door een laptop (energie besparing/mobiliteit) En ik vroeg me af wat voor laptop ik zou moeten kopen om dit spel een beetje lekker te laten draaien? Enigste wat per se moet is dat t een 15 inch (of 15,4 ") laptop is.
Ehh...gwoon een met een beetje recente processor en een beetje geheugen ;) heb je de systemspecs van dit spel nog niet bekeken :) daar staat vast wel in wat de minimum systeemeisen zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 11-10-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

bah bah bah ik kan deze klote missie maar niet afmaken. Alles zit goed behalve m'n prosperity.. kheb een zwik villa's die allemaal geupgrade zijn, en m'n hele stad draait als een tierelier. Kheb geld genoeg, en al m'n warehouses liggen vol met spullen.. maar m'n prosperity blijft hangen op 36... en kheb 50 nodig :/ moet ik dan maar m'n voedsel makende dingen afbreken en overal villa's neerplanten en hopen dat m'n stock genoeg is om ze te laten upgraden?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:08:
bah bah bah ik kan deze klote missie maar niet afmaken. Alles zit goed behalve m'n prosperity.. kheb een zwik villa's die allemaal geupgrade zijn, en m'n hele stad draait als een tierelier. Kheb geld genoeg, en al m'n warehouses liggen vol met spullen.. maar m'n prosperity blijft hangen op 36... en kheb 50 nodig :/ moet ik dan maar m'n voedsel makende dingen afbreken en overal villa's neerplanten en hopen dat m'n stock genoeg is om ze te laten upgraden?
Zo ver ben ik ook gekomen, ik heb al 1/4 van mijn vruchtbare land moeten bebouwen.
Aan de rechterkant stikt het nu van de villa's en aan de linkerkant wonen de equites en het plebs woont aan de bovenkant van de map.
Wat kunnen die patriciers zeuren zeg, als iets net niet dichtbij genoeg staat vragen ze gewoon om bijvoorbeeld meer entertainment.
Ik heb nu ongeveer 60.000 dinarii...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik weet niet of ik mijn vraag hier kan stellen of er een apart topic voor moet openen in het Spielerij/vragen forum
Ik heb sinds dat ik bij Republic Tier 3 ben aangekomen (na kingdom en 2 steden te hebben gedaan dus) het probleem dat als ik een handelroute open en als ie vraagt of ik deze dan wil openen en ik op ja klik dat het spel dan compleet blijft vasthangen. Ik kan dan helemaal niks meer. Ctrl alt delete, alt f4, windows toets of wat dan ook voor toetsencombinatie veranderd wat aan mijn beeld. Dit blijft gewoon staan met het ja/nee schermpje van de handelsroute. Het enige wat werkt om de pc weer aan de gang te krijgen is om hem te resetten.
Specs PC:
processor: athlon xp 2000+
mobo: asus a7n8x
vidkaart: leadtek ti4200
Heeft iemand hier ook last van? Ik heb de 1.1 patch sinds het begin geinstalleerd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voorlopig alleen de demo. En ben deze ook aan het spelen. Maar kan iemand mij zeggen of ik deze demo missie wel 'uit kan spelen'? Naar behoren en voldoening afwerken dus?

Ik heb vroeger een heel klein beetje caesar II gespeeld maar nooit echt grondig. Dus ik leer nu veel over hoe je de caesar games moet spelen. (en er is op zich weinig veranderd tov III)

Ik lees de tooltips en de korte beschrijvingen bij elk 'bouwwerk'. En zo lukt het mij wel een beetje.
Maar echt eenvoudig is het niet.

Om te weten of ik dit spel wel wil kopen wil ik natuurlijk eerst weten of ik het wel een beetje goed speel. Anders heeft het weinig zin.

Een van de problemen die ik dus in de demo ontmoet is bvb plaats tekort! Hebben jullie dat in de full game missies ook? Ik haal mijn shipments vrij vlot. Maar als ik dan op advisors klik dan zie ik in die samenvatting dat ik bvb veel equites te kort heb, of villa's. Of zelfs plebs!!! (terwijl ik dan in verhouding vrij veel plebswoningen heb gebouwd). Of dat er entertainment te weinig is. Maar ik vind echt geen plaatsje meer om die dingen neer te zetten.

Of is het de bedoeling dat je gaandeweg structuren afbreekt om te vervangen door andere? Op een bepaald moment had ik genoeg plebs, maar om aan de equites vraag te kunnen voldoen heb ik een paar insula gesloopt, en dan had ik weer te weinig plebs 8)7 ... Ook moet ik zo dicht bij industrie gaan aanwonen dat de aantrekkelijkheid te laag wordt. (dat los ik dan op door wat tuintjes, maar stad technisch slaat het natuurlijk nergens op :) )

Farms (voeding) en industrie moet je toch niet meer gaan afbreken? Die heb je toch continu nodig?

Hoe groot zijn de maps eigenlijk in de full. In vergelijking met het kleine mapje in de demo? (gewoon om een idee te hebben)

Dit gaat zelfs nog lastiger worden want in de demo zijn dan ook nog eens bepaalde gebouwen niet beschikbaar. Dus nog meer plaats te kort.

Het gebeurt mij ook vaak dat ik iets moet deleten en verplaatsen omdat iets wat in de buurt moet komen er net niet inpast :|

En hoeveel van die engineer en praetorianen huisjes moet je plaatsen. Bij mij staat het echt vol soms. Elke zoveel bouwwerken een preatorianen hutje en een engineer hutje. Klopt dat ongeveer?

En ja, om aantrekkelijkheid te verhogen zet ik er simpelweg wat planten en tuintjes in. Voldoende? Op de layer staat van wel (groen) maar het lijkt mij zo een gemakkelijkheidsoplossing :)

Het spel zou niet alleen moeten rekening houden met gewoon hoeveel van wat er in een zone aanwezig is, maar ook met ruimtelijke ordening en stadsinzicht :) Maar dat is misschien wel moeilijk te interpreteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack7t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-11-2022
Dit spel is echt 1 van de betere games die dit jaar zijn uitgekomen (Wat betreft RTS games dan).
Speel mezelf helemaal kapot hieraan xD

Echt een aanrader.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:32:
Ik heb de Acer Aspire 5102WLMi
1.6Ghz Dual Core
1GB werkgeheugen
ATI Radeon Xpress 1100
80gb harde schijf ( verdeeld over 2 partities )
15.4"

En hij draait hier netjes hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Laatst online: 15-08-2021
Unneoetech schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:16:
Ik weet niet of ik mijn vraag hier kan stellen of er een apart topic voor moet openen in het Spielerij/vragen forum
Ik heb sinds dat ik bij Republic Tier 3 ben aangekomen (na kingdom en 2 steden te hebben gedaan dus) het probleem dat als ik een handelroute open en als ie vraagt of ik deze dan wil openen en ik op ja klik dat het spel dan compleet blijft vasthangen. Ik kan dan helemaal niks meer. Ctrl alt delete, alt f4, windows toets of wat dan ook voor toetsencombinatie veranderd wat aan mijn beeld. Dit blijft gewoon staan met het ja/nee schermpje van de handelsroute. Het enige wat werkt om de pc weer aan de gang te krijgen is om hem te resetten.
Specs PC:
Heeft iemand hier ook last van? Ik heb de 1.1 patch sinds het begin geinstalleerd gehad.
Dit is een welbekend probleem/bug. Checl de officiele Caesar IV fora maar eens. Daar wordt het heel veel gemeld en ook wat morgelijk oorzaken. Er is echter nog geen sprake van een oplossing. Op een of andere manier heeft gewoon verder spelen voor mij geholpen. Op een gegeven moment gaat hij zelf vastlopen als je op de Europa knop drukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Unneoetech schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:16:
Specs PC:
Ik denk dat ik de oplossing heb. Naar AJ1815's idee heb ik op de officiele fora gekeken en kwam ik hier terecht. Na dit gedaan te hebben werkte het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Unneoetech schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:30:
[...]

Ik denk dat ik de oplossing heb. Naar AJ1815's idee heb ik op de officiele fora gekeken en kwam ik hier terecht. Na dit gedaan te hebben werkte het bij mij.
Relaxed!!! Verdient zeker een plaatsje in de SP!!! Had een tijdje geleden al gekeken, maar toen was er nog geen oplossing, nu dus wel!!! Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:22:
Ik heb voorlopig alleen de demo. En ben deze ook aan het spelen. Maar kan iemand mij zeggen of ik deze demo missie wel 'uit kan spelen'? Naar behoren en voldoening afwerken dus?

Ik heb vroeger een heel klein beetje caesar II gespeeld maar nooit echt grondig. Dus ik leer nu veel over hoe je de caesar games moet spelen. (en er is op zich weinig veranderd tov III)

Ik lees de tooltips en de korte beschrijvingen bij elk 'bouwwerk'. En zo lukt het mij wel een beetje.
Maar echt eenvoudig is het niet.

Om te weten of ik dit spel wel wil kopen wil ik natuurlijk eerst weten of ik het wel een beetje goed speel. Anders heeft het weinig zin.

Een van de problemen die ik dus in de demo ontmoet is bvb plaats tekort! Hebben jullie dat in de full game missies ook? Ik haal mijn shipments vrij vlot. Maar als ik dan op advisors klik dan zie ik in die samenvatting dat ik bvb veel equites te kort heb, of villa's. Of zelfs plebs!!! (terwijl ik dan in verhouding vrij veel plebswoningen heb gebouwd). Of dat er entertainment te weinig is. Maar ik vind echt geen plaatsje meer om die dingen neer te zetten.

Of is het de bedoeling dat je gaandeweg structuren afbreekt om te vervangen door andere? Op een bepaald moment had ik genoeg plebs, maar om aan de equites vraag te kunnen voldoen heb ik een paar insula gesloopt, en dan had ik weer te weinig plebs 8)7 ... Ook moet ik zo dicht bij industrie gaan aanwonen dat de aantrekkelijkheid te laag wordt. (dat los ik dan op door wat tuintjes, maar stad technisch slaat het natuurlijk nergens op :) )

Farms (voeding) en industrie moet je toch niet meer gaan afbreken? Die heb je toch continu nodig?

Hoe groot zijn de maps eigenlijk in de full. In vergelijking met het kleine mapje in de demo? (gewoon om een idee te hebben)

Dit gaat zelfs nog lastiger worden want in de demo zijn dan ook nog eens bepaalde gebouwen niet beschikbaar. Dus nog meer plaats te kort.

Het gebeurt mij ook vaak dat ik iets moet deleten en verplaatsen omdat iets wat in de buurt moet komen er net niet inpast :|

En hoeveel van die engineer en praetorianen huisjes moet je plaatsen. Bij mij staat het echt vol soms. Elke zoveel bouwwerken een preatorianen hutje en een engineer hutje. Klopt dat ongeveer?

En ja, om aantrekkelijkheid te verhogen zet ik er simpelweg wat planten en tuintjes in. Voldoende? Op de layer staat van wel (groen) maar het lijkt mij zo een gemakkelijkheidsoplossing :)

Het spel zou niet alleen moeten rekening houden met gewoon hoeveel van wat er in een zone aanwezig is, maar ook met ruimtelijke ordening en stadsinzicht :) Maar dat is misschien wel moeilijk te interpreteren
De huizen die je bouwt kunnen in het begin niet zoveel inwoners herbergen. Aan hoe meer behoeften je voldoet, des te groter worden de huizen en dus kunnen er dan meer mensen in wonen.
Het is dus belangrijk om je stad goed te plannen met dat in het achterhoofd. Je weet dat de mensen in villa's graag entertainment willen, dus zorg je ervoor dat het theater daar dicht in de buurt staat en niet naast plebejerhuisjes. Als je op een huis klikt, zie je rechtsonder waar op dat moment behoefte aan is.

Bouw je stad gelijkmatig op, niet teveel in een keer bouwen, want dan draait de helft nog niet omdat je te weinig werknemers hebt. Zorg eerst voor de basis (plebejers en hun behoeften), dan de Equites erbij, en dan pas de villa's, als de boel lekker loopt.
Ik bouw niet zoveel engineer- en prefecthuisjes, volgens mij hoeft dat ook niet.

In het spel zit een tutorial, waarin alles netjes wordt uitgelegd. Neem de tijd om alles te lezen en te proberen, dan gaat het later een stuk makkelijker. Op zich zit het heel logisch in elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik vat af en toe geen kont van dit spel!

Ik bouw een reservoir, een pumphouse en verbind die dmv aquaducts.

Maar nee hoor, nog steeds geen water.

Stad raakt in verval, epidemieen breken uit, iedereen wordt ziek.

Kan iemand eens vertellen hoe het precies moet? Ik zie geen water in m'n reservoir.

De pumphouse bouw ik altijd aan het water , maar niks mag baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Doe dan eens een screenshot posten van jouw situatie.
Controleer of er genoeg mensen in je pomphuis werken. Zet desnoods onder je Labor de prioriteit van Water op Highest.
En meld uiteraard even de resultaten hier. Anders kunnen we je niet helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Misschien moet je eerst de tutorial eens spelen of de handleiding doornemen... Wat jij vertelt kan bijna niet!

Heb je wel voldoende equites? Die zijn nodig om de watergebouwen te bemannen! Ziek worden kan ook het probleem zijn van geen clinics hebben. Er is namelijk iets als hygiene (preventie) en health care (behandeling). Beide moeten in orde zijn om ziektes te voorkomen.

Ik ben nu bij Tier 5 van de Republic. Je moet dan een culture van 100!!! halen, das echt onmogelijk. Het alternatief was een level waarbij de security 100 moest worden, dus das ook vrij onmogelijk. Ben bang dat het spel hier voor mij op houdt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Heeft iemand al multiplayer ervaring? (Dat is toch aanwezig in deze versie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 21:01

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Na een uurtje de demo gespeeld te hebben vind ik dit spel eigenlijk een achteruitgang ten opzichte van Caesar III. Grafisch komt het gewoon niet sterk uit de verf en inhoudelijk is het concept precies hetzelfde gebleven. De hele interface, de gebouwen etc. het werkt allemaal precies hetzelfde. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn zolang dit maar gecompenseert wordt met grafische pracht. Jammer genoeg zijn de makers van dit spel hier zwaar te kort in geschoten ;(
Zelfs de mooie afbeeldingen voor het laden van een missie zijn vervangen door veel matigere tekeningen... Naar mijn mening heeft men een kans laten lopen, vooral omdat de serie zelf een goede naam heeft. Zelfde syndroom eigenlijk als wat met een topserie als commando's is gebeurt.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
En daarnaast houdt de single player gewoon op door onmogelijk te worden!!! Ratings van 100 is gewoon schier onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

AJ1815 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:44:
En daarnaast houdt de single player gewoon op door onmogelijk te worden!!! Ratings van 100 is gewoon schier onmogelijk...
Die 100 ratings zaten ook in III......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
  • Laatst online: 13-02 09:20
PcManiaxx schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:24:

Kan iemand eens vertellen hoe het precies moet? Ik zie geen water in m'n reservoir.

Je moet zorgen dat je middelgrote huizen bouwt, waar dus equeties in kunnen wonen. sommige beroepen (zoals pomphuisbendiende) vereisen equeties. De edelen voeren geloof ik helemaal niets uit, maar ze betalen belasting dus okee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

PcManiaxx schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:24:

En je hebt wel equites? :)

//

Wat ik wel heel erg vervelend vindt is dat onder Caesar IV mijn videokaart telkens vastloopt. Dus met de ati recover kan ik nog wel verderspelen. Maar het is toch niet erg prettig. Heeft iemand hier ook last van?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Largo schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:22:
Heeft iemand al multiplayer ervaring? (Dat is toch aanwezig in deze versie?)
Inmiddels gekocht en gespeeld... Multiplayer is nogal suf. Je speelt scenarios, anderen spelen het ook en het 'multiplayerelement' bestaat uit het vergelijken van de score van iedere speler op bepaalde momenten. De beste speler over verschillende scenario's is dan maandwinnaar o.i.d..

Maar met het spel zelf heb ik al weer menig regenachtig avondje doorgebracht. Ik ben wel enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij gaat er iets niet goed; ik heb een Logitech G5-muis met de bijbehorende software. Blijkbaar werkt de muis wel in het spel want ik zie in het start-scherm wel de opties een andere kleur krijgen als ik met mijn muis beweeg maar de pointer beweegt totaal niet mee.

Ik heb al geprobeerd om de SetPoint-software te disablen maar op de een of andere manier blijft het aktief en krijg ik het dus niet voor elkaar om de game normaal te kunnen spelen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Largo schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:49:
[...]

Die 100 ratings zaten ook in III......
Dat zal wel, maar in mijn optiek zijn die gewoon onhaalbaar... Ik bedoel 100 culture rating, dat betekend elk huisje onder invloed van elk gebouw te laten staan. Dat betekent dus weer hele kleine huizenblokjes met heel veel andere gebouwen ertussen, das gewoon niet/nauwelijk te doen. Voor mij is de lol er dan wel een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

AJ1815 schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:41:
[...]

Dat zal wel, maar in mijn optiek zijn die gewoon onhaalbaar... Ik bedoel 100 culture rating, dat betekend elk huisje onder invloed van elk gebouw te laten staan. Dat betekent dus weer hele kleine huizenblokjes met heel veel andere gebouwen ertussen, das gewoon niet/nauwelijk te doen. Voor mij is de lol er dan wel een beetje af.
Deels heb je wel gelijk.
Maar het is makkelijker geworden, dat is wat ik bedoelde. Op de overlay -> culture zie je het bereik, en anders dan bij Caesar III (waar de 'lopers' willekeurig een route kiezen) weet je hier beter wat je dekking is. Het is trouwens ook een kwestie van niet teveel zijstraten aangezien dat de routes inkort. Omdat de bereikbaarheid van arbeiders in deze versie minder een probleem is (een farm hoeft niet te gaan 'zoeken' naar arbeiders) is het juist beter te doen omdat je de industrie en farms ver van je woonkernen kunt plaatsen, en dus je culture etc. dichtbij kunt houden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MAX3400 schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:11:
Volgens mij gaat er iets niet goed; ik heb een Logitech G5-muis met de bijbehorende software. Blijkbaar werkt de muis wel in het spel want ik zie in het start-scherm wel de opties een andere kleur krijgen als ik met mijn muis beweeg maar de pointer beweegt totaal niet mee.

Ik heb al geprobeerd om de SetPoint-software te disablen maar op de een of andere manier blijft het aktief en krijg ik het dus niet voor elkaar om de game normaal te kunnen spelen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen?
Game windowed opstarten (via de caesariv.ini) lost het probleem op.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb dit spel nu pas ontdekt 8)7
Echt een toffe citysim! Minder ingewikkeld dan SimCity, maar uitdagend genoeg om interessant te blijven :)
Af en toe is het spel irritant frustrerend, als je van 1700 inwoners naar 500 terugvalt omdat er niet genoeg aan "iets" is, en daarom iedereen vertrekt, terwijl er dan juist net wat mensen bij moeten komen zodat alles goed werkt :P Het handelen, de druk van de senaat, en het indelen van een mooie stad is super :)
Voor een spel uit 2006 vind ik de graphics nog erg goed! De lichteffecten, weerseffecten en details zijn ook nu nog best goed :)

Ik mis alleen een sandbox mode, zonder orders van Rome, maar gewoon vrij bouwen zonder objectives, kan dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 14-02-2009 23:32 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Noem mij maar gek, maar er zit toch gewoon een sandbox mode in? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nope, je hebt gewoon de campaigns, en de Scenario's, en daar moet je telkens aan bepaalde voorwaarden voldoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Angeloonie schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:05:
Nope, je hebt gewoon de campaigns, en de Scenario's, en daar moet je telkens aan bepaalde voorwaarden voldoen..
Er staat me toch écht bij dat er een sandbox mode inzit ergens?

Hier wordt dat ook bevestigs:
Sandbox play in which you can build at your own pace
Heb je wel goed gekeken tussen de custom scenarios?

Edit:
Rondkijkend word ik er niet veel wijzer van. Sommigen zeggen dat het er is, anderen niet. Weer anderen dat het er is, maar dat het beter is om een user created sandbox te nemen :)

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 15-02-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

anandus schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:08:
[...]
Er staat me toch écht bij dat er een sandbox mode inzit ergens?

Hier wordt dat ook bevestigs:

[...]

Heb je wel goed gekeken tussen de custom scenarios?
Afbeeldingslocatie: http://xs136.xs.to/xs136/09070/untitles-1965.jpg

Bij de Scenarios staan alleen namen van steden, en de paar die ik geprobeerd heb waren met objectives.

Hmmz:
De missiestructuur geeft de game een uitdagend tintje, zoals we dat van de Caesar-serie gewend zijn. Toch mis ik hierdoor het relaxte bouwen, schuren en schaven aan de ultieme Romeinse stad. We moeten het zonder sandbox mode stellen, en dat is jammer.

[ Voor 35% gewijzigd door Angeloonie op 15-02-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:26

PromoX

Flying solo

HSA -> Strategy Games.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
als ik bij deze walkthrough kijk, dan staat er dit:
Open play scenarios

These scenarios do not have any goals and can be played until you think you're "done". Note that Roma is only available as a downloadable scenario for those who pre-ordered the game.

* Amida
* Corduba
* Cyrene
* Djedu
* Roma
Dus ik denk dat dat de sandboxes zijn? anders een user-created sandbox-map downloaden, denk ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 15-02-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fijn is dat, heb je een stad van 10.000 inwoners, is hij binnen 5 minuten voor 3/4 afgefikt..

En ik heb echt gigantisch veel van die Prefect-hokjes neergezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sja, maar dan moet je die prefecten wel in de stad hebben wonen he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

bulle bas schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:18:
Sja, maar dan moet je die prefecten wel in de stad hebben wonen he? ;)
Allemaal gevuld, heb altijd een unemployment buffer daarvoor, dus personeelstekort is het niet.

Inmiddels ben ik van een save eerder wel verder gekomen, heb toen nog meer prefectjes neergezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Je hebt er zo'n 10 nodig schat ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

bulle bas schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:39:
Je hebt er zo'n 10 nodig schat ik?
Geloof me, er staan er nu best wel iets meer dan dat, meer richting 30 of 40 :P

Overigens speelt het weer ook mee, ik zit in de woestijn, dus is het warmer, dus eerder brand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
pff 8) dat is een aanslag op je beroepsbevolking. Maar ja, klimaat heeft inderdaad grote invloed in Caesar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 23:27
Ik heb Caesar IV nooit gespeeld. Wel een keer de demo uitgeprobeerd op mijn oude PC, maar die liep niet goed. Nou ik een nieuwe computer heb, ga ik het nog eens proberen.

Ik ben nou wel bezig met Caesar III aan de 5e opdracht. Echt lastig spel. Ik ben daardoor nooit echt ver gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Angeloonie schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:31:
Ik heb dit spel nu pas ontdekt 8)7
Echt een toffe citysim! Minder ingewikkeld dan SimCity, maar uitdagend genoeg om interessant te blijven :)
dat ben ik niet met je eens:
Ceasar is imho lastiger dan simcity omdat daar veel meer aspecten zijn die je goed moet aanpakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, dikke stad gebouwd met bevolking van 15000, meer dan genoeg engineer huisjes, komt er een earthquake. Eerst storten er 5 gebouwen in, en zodra ik ze heb vervangen tieft de HELE stad in mekaar. Op het circus na staat er geen een gebouw meer overeind. En het kutste is nog dat als je een autosave laadt je er niks aan kan veranderen, alles stort sowieso in. Moet haast wel een bug zijn oid.
Wat een kutspel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 01-10 21:09
Poeh, dit spel heeft toch al 100+ uren spelplezier opgeleverd. Het is een echt pittig spel, dat maakt het leuk, maar soms ook zéér frustrerend. Al met al een mooi spel, en het draait prima op oude pc'tjes. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Arnout op 28-04-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bump, ik heb het spel net ontdekt ^^, en amuseer me er wel mee.

Weet iemand of er soortgelijke games zijn uitgekome afgelope jaren? :)
buiten de anno serie ... en Grand Ages: Rome ken ik ook al :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 21:03 ]

Pagina: 1 2 Laatste