3 volt nodig voor Temp Meter

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Vraagje: hoe maak ik van mijn 5 volt in mijn pc 3 volt ? ik heb een temperatuur sensor set met backlit display van conrad gekocht, maar deze werkt op 3 volt, en mijn voedings stekker geeft 12 of 5 volt ...
Heb het wel voor elkaar gekregen om 7 volt te maken van een 5 en 12 (voor mijn fans, zelfs met een switch....) maar 3 volt?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Verwijderd

dan moet je er een weerstandje of transistor tussengooien, dat ervoor zorgt dat er nog maar 3 volt bij je metertje komt...

beetje bekend met natuurkunde?
U = I * R ?!

Suc6! :P

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Een diode maakt een spanningsval van 0,6 volt.
Dus met twee diodes is dat 1,2 Volt. 5-1,2 is 2,8 Volt. Dat moet wel lukken.
Oh ja, de computervoeding heeft ook aparte 3,3 volt voedingskanalen. De stroomverbruik is wel beperkt dus let op.

Je kan ook lowdrop stabilisator nemen (werkt al bij 4 volt) van type LD-2517V 30 nemen. Het is enige die 3 V levert en kost 3,65. Met twee kleine elko's aan beide kanten en klaar is kees. Max. 800 mA stroom.

Kies maar wat het beste is. :)

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Hmmz ik ben niet zo natuurkundig aangelegd, en electro techniek was ook niet mijn sterkste kant.... ben een it'er die wel met een soldeerbout om kan gaan, maar die formules zeggen me nix
U=I*R ??

R= resistor denk ik zo ? dat kan ik me nog voorstellen maar wat is U en I ?
heb 3 v 50ma nodig (meter + backlight)
of 3v 30ma (backlight)
denk dat ik de meter zelf op batterij zet, dan hoef ik de temperature warning settings tenminste niet bij elke powerdown opnieuw in te voeren, maar zo'n achtergrond verlichting is wel prettig om dat met de pc aan te zetten. (scheelt ook weer wat licht in mijn kamer 's nachts... )

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
2 batterijen van 1,5 volt?

They made me do it.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 21:59 schreef Smoothy_ het volgende:
2 batterijen van 1,5 volt?
Voor mijn meter wel..... :9
niet voor de backlight....

Verwijderd

Pak gewoon de 3.3V van je ATX voeding. Dat zijn paarse draden meen ik. En stroomcapaciteit beperkt? Kijk maar es op je voeding. Wedden dat-ie 15A of meer kan leveren?
Pagina: 1