[TV] TV ondersteund geen PAL over scart ?:

Pagina: 1
Acties:

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:11

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik heb een Philips 4:3 TV [21PT5505-00], en hij is nu 6-7jaar oud (toentertijd een van de eerste Philips tv's met echt vlakke beeldbuis :)). In het begin had die al een mankement dat het beeld scheef naar beneden liep, en dat die te veel wegknipte aan de randen.. dat ik heb ik gefixt via het geheime service menu.
Maar nu begint hij meer mankementen te vertonen. Als ik via de scart of Front-AV een PAL-signaal stuur naar mn tv dat via composiet of S-Video gaat dan krijg ik zwart-wit beeld met heel veel ruis erin en lijntjes en alles, ook met andere kabels geprobeert, maar wanneer ik hem op RGB stand zet, dan heb ik wel 'gewoon' kleuren, maar dan is al het beeld heel erg wazig/dof/niet kleurrijk, terwijl veel mensen zeggen dat je juist extra helder/rustig/kleurrijk beeld moet krijgen als je hem op RGB zet... ik kan me wel herinneren dat die het vroeger wel gewoon deed, met mn oude DVD speler (Yamada DVX-6000) en dat t toen gewoon wel mooier was dan composiet...
De probleem apperaten zijn nu:
Panasonic [TU-DC40RD] DVB-C ontvanger via scart aangesloten, op video stand vallen dus de kleuren weg en krijg ik die rare storingen, voorheen dus niet (misschien 1maand ofzo geleden), nu staat die op RGB maar dat ziet er op een of andere manier niet uit :?.
PC met ASUS Radeon 9600XT/TD 128MB via S-video of Composiet maakt dus niet uit, ik krijg alleen kleur via mn pc, als ik hem via S-video aansluit en hem op NTSC-M zet, wat er dus niet uitziet... en heel erg onrustig beeld...
Een ding dat wel raar is, mijn Yamada DVX-6600 geeft wel probleemloos beeld op composiet/S-Video beeld op PAL/Multi/NTSC... en mijn Nintendo GameCube en SNES ook gewoon...
Ik heb alle apperaten op een andere Philips 4:3 TV [21PT4458] aangesloten en daar werken ze perfect op, op alle standen... (Video/S-Video/RGB) dus ik vermoed dat er iets kapot is in mijn tv?
iemand bekent met zo'n probleem? want voor de rest geeft die wel mooi beeld :)..

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 06-10-2005 08:11 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
niemand? iemand misschien idee waar ik het kan vragen waar ze meer verstand hebben van tv's?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
echt helemaal niemand :(, iemand die misschien een goedkoop zakie kent? die het kan nachecken? in de buurt van A'dam/Haarlem (woon zelf in Zwanenburg)

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
kick

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 17:21
Het lijkt er op dat je composiet/s-video in kapot is maar dat je RGB het nog wel doet.
De apparaten die het nog wel doen ondersteunen kennerlijk rbg over scart (dat doen lang niet alle apparaten)
Op naar de videoreparatiemeneer!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
maar waardoor komt het dan dat het RGB beeld erg dof is? op andere tv's heb ik dat niet... want bij mij wordt het op RGB dus niet veller/kleurrijker/scherper... er komt juist een soort van grijze waas over het beeld... enig id ook wat dit zal kosten als je dat wilt repareren?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
kick...

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 14:53
sjit he. als iemand jou een topic 8x ziet kicken, reageren ze niet meer.. denk daar eens over na......

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40

voodooless

Sound is no voodoo!

BootVluchteling schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:44:
sjit he. als iemand jou een topic 8x ziet kicken, reageren ze niet meer.. denk daar eens over na......
Wat een onzin... De TS heeft steeds netjes minimaal 24 uur gewacht. niks aan de hand dus.

Maar ff ontopic. Er is gewoon wat defect. Beste kans heb je als je hem laat maken (Duh :P ). Helaas is dat vaak veel te duur :(

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
bij een bedrijf hier in zwanenburg (plaatselijke electro winkel) is het €20 onderzoekskosten, en daaruit kunnen ze concluderen of het repareerbaar is en dan welke prijs, of niet repareerbaar, want sommige onderdelen worden misschien niet meer geproduceerd ofzo :? ga ik dan maar een keertje doen denk ik... tenzij iemand een oplossing kent :)... tot nu toe iig niet... ik vind het ook n raar probleem :? die man van de winkel had nog nooit van zo'n dergelijk probleem gehoord :?

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 11-10-2005 20:21 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
ik heb nog wat raars ontdekt... wanneer ik iets opneem via mn dtv kastje naar mijn VCR, dan zie ik tijdens de opnamen geen kleuren (indien niet op RGB stand) maar wanneer ik hem daarna afspeel wel kleuren :? hoe kan dit nou weer.. voorzover ik weet geeft mijn VCR geen RGB signaal? maar een gewoon composiet signaal... zo is het aangesloten:

TV 2scarts:
Ext1-> Video (Philips Stereo VCR) [gewoon kleur]
Ext2-> Receiver via composiet (Yamaha RX-V450)

VCR 2Scart:
Ext1-> TV
Ext2-> Panasonic DTV ontvanger [composiet geen kleur, RGB wel kleur]

DVD -> Receiver via composiet aangesloten [wel kleur].
PC -> Receiver via composiet aangesloten [geen kleur]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:18
Veel TV's ondersteunen alleen RGB op scart 1 dus zet die reciever van jouw eens op ext1.
Pagina: 1