Toon posts:

Logitech Cordless Desktop S510

Pagina: 1
Acties:
  • 2.148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week in de winkel en nu in mijn bezit, de gloednieuwe Desktop van Logitech. Past perfect bij flatscreens en kleed de boel mooi af :). De mediatoetsen en de programmeerbare toetsen bevallen me prima. Wat opvalt bij de muis is dat die niet altijd even goed werkt op gladde oppervlaktes, een minpunt wat ik van meer draadloze muizen ken.
Er zijn twee versies van de S510, waaronder een met een afstandbeniening voor een soort van Media Center. Hieronder nog wat informatie:

Logitech Site
S510 Media Remote http://www.logitech.com/i...CRID=2162,CONTENTID=10711
S510 http://www.logitech.com/i...CRID=2162,CONTENTID=10710
De Cordless Desktop® S 510 is de perfecte match voor moderne vlakbeeldsystemen. Het innovatieve, vlakkere toetsenbordontwerp zorgt voor een harmonieuze desktoplook en biedt een verbazingwekkend hoog comfortniveau. Ontspan uw polsen op de ingebouwde handsteun, en navigeer met één druk op een knop over het web of zet uw afspeellijst op shuffle voor een willekeurige muziekmix. Scroll verticaal en horizontaal door pagina's met de optische muis met tilt-wiel, en gebruik de muis 6 maanden of langer dankzij de langere batterijlevensduur. Profiteer met één druk op een knop van in- en uitzoomen op afbeeldingen, en coole mediafuncties zoals gemakkelijke rotatie van digitale foto's. Start toepassingen met de programmeerbare F-toetsen. Een geavanceerde optische muis levert snelle, consistente prestaties — en meer bewegingsvrijheid.

Staat altijd voor u klaar. Dankzij geavanceerde batterijbeheertechnologieën gaan uw batterijen 6 maanden of zelfs langer mee. Zowel het toetsenbord als de muis hebben handige LED-indicators voor het batterijniveau; een knipperende LED waarschuwt u ongeveer tien dagen van tevoren dat de batterijen vervangen moeten worden.
Nauwkeurig in- en uitzoomen op afbeeldingen. Dankzij de optische muis met tilt-wiel hebt u maximale controle over scrollen (zowel horizontaal als verticaal) en zoomen — op elk oppervlak. Gebruik de knoppen Volgende/Vorige om snel door websites en grote documenten te navigeren, en pas de knoppen naar wens aan.
Maximumcomfort in een uniek ontwerp. Geweldige looks completeren de uitstekende kwaliteit en feel van de ervaring.
Gemakkelijke rotatie van uw digitale foto's. Met een complete reeks ééndruksknoppen kunt u uw digitale muziek en foto's gemakkelijk oproepen. Roteer foto's terwijl u bezig bent, en zoom in voor een betere weergave. Spring onmiddellijk terug naar 100% wanneer u klaar bent. Dankzij horizontaal scrollen met zoom kunt u foto's en webpagina's gemakkelijk bekijken.
Gemakkelijke toegang tot en regeling van digitale muziek via mediaknoppen met een Shuffle-sneltoets voor willekeurig afspelen.
Start uw favoriete toepassingen, websites of mappen met programmeerbare toetsen.
Vertrouw op de draadloze technologie. De gecodeerde, beveiligde draadloze technologie van Logitech vermijdt storing voor volledig betrouwbare prestaties. Fast RF™ geeft scherpe, directe respons van de muis.
Sluit de desktop aan op uw notebook of zelfs uw PS/2. USB biedt onmiddellijke connectiviteit en is geschikt voor notebooks.

Een paar plaatjes
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8104.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8105.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8030.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8106.jpg

Review(s)
http://www.pocketnow.com/...l_detail&t=reviews&id=690

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10
Is dit nu hetzelfde soort "laptop" toetsenbord als de dinovo en ultrax serie?

Edit:
Ik bedoel ook inderdaad de toetsdrukeigenschappen

[ Voor 34% gewijzigd door Anakin239 op 06-10-2005 15:14 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-02 03:21
Dit is een ander toetsenbord, misschien wel met dezelfde toetsindrukeigenschappen (mooi woord) maar wel een ander model. Google is je vriend ;) ik vind het setje wel mooi, maar die muis lijkt me meer een low-budget model, als je er een MX510 ofzo naast houdt.

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
De muis is wellicht low-budget ja, maar het probleem met de meeste Logitech muizen is dat ze alleen voor rechtshandigen zijn ontworpen :| . De MX310, mijn oude muis, vind ik inderdaad wel iets beter. Het is vooral met lichte en gladde ondergronden dat de LX5 muis (muis bij s510 desktop) minder functioneerd.

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03-2025
Het gaat me bij deze voornamelijk om het toetsenbord, want voor de muis wilde ik me een MX610 pakken. Ik vraag me alleen af of deze compatible is?
En daarmee bedoel ik niet dat beiden signalen in de receiver van het toetsenbord "kunnen", maar gewoon ... tja... compatible :)
Als ik ook 2 van die receivertjes nodig heb [1 voor toetsenbord, 1 voor muis], dat maakt me dus helemaal niks uit.
Misschien is dit zelfs beter voor de snelheid van gegevensverwerking van de muis? Dit zou wel te gek zijn, want ik game ook regelmatig en een lage latency in de muis is wel een must. Maar zover ik dat weet zit dat met de MX610 wel goed.

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 13:19

Gulli

100% Unwiderstehlich

naar mijn weten ondersteunt de Setpoint software de gehele MX-serie, dus met extra functies erbij

Connaisseur des femmes

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 08:32
Ik heb hem ook sinds vandaag in huis. Ik had dit model nog niet gezien en zat eerst nog te twijfelen of ik de MX3100 zou nemen. Deze ziet er iig beter uit en de functie toetsen zijn 'normaler'. In de review die ik heb gelezen merk ik nu ook een beetje de toetsenbord lag, niet vervelend/storend als je niet snel typt maar je merkt het wel een beetje.

Verder is de muis matig. Je kunt gelukkig de toetsen wel instellen (back/forward button op een muis zijn erg handig). Echter als het op gaming aankomt is dit niet de beste muis denk ik. Heb een aantal keren meegemaakt dat ik tegen het plafond aan stond te schieten.

En ik moet nog wennen aan het feit dat de delete/home/end/page up/page down knoppen anders zijn geplaatst dan bij mijn vorige toetsenborden.

Bij het installeren had ik trouwens nogal het gedoe dat mijn pc het toestenbord niet goed herkende. Dit kan aan mij liggen, het werkt nu goed (installeren dus wanneer je al in windows zit).

De ontvanger vind ik trouwens niet echt zo slim uitgevoerd. Er zit een verloopje bij van USB naar PS/2 voor het toetsenbord. Waarom niet gewoon USB only?

Bereik is trouwens 2-3 meter.
Gulli schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:12:
naar mijn weten ondersteunt de Setpoint software de gehele MX-serie, dus met extra functies erbij
Volgens mij dus niet helemaal waar. Ik heb ook nog een MX500 aan mijn pc hangen en die komt niet voor in het software pakket wat bij de S510 zit :/ .

[ Voor 17% gewijzigd door jan-marten op 12-10-2005 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
jan-marten schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:58:
Verder is de muis matig. Je kunt gelukkig de toetsen wel instellen (back/forward button op een muis zijn erg handig). Echter als het op gaming aankomt is dit niet de beste muis denk ik. Heb een aantal keren meegemaakt dat ik tegen het plafond aan stond te schieten.
:/ .
Als je de muis op een muismat of een matzwarte ondergrond plaatst werkt hij een stuk beter. Je hebt volkomen gelijk dat de muis minder goed is als bijvoorbeeld de MX310.

Jan-marten, werken bij jou trouwens alle extra knoppen? Ik heb bij mij de rotateknop bijvoorbeeld nog niet aan de praat gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 06:54 ]

• jan-marten
In combinatie met ACDSee werkt de rotate knop bij mij wel.
Heb er zelf niet zoveel aan zitten veranderen eerlijk gezegd (het werkte ineens). Kan me voorstellen dat het met de windows-viewer ook moet werken.

NB het gamen was met een muismat op een afstand van 1,5 meter.

[ Voor 14% gewijzigd door jan-marten op 13-10-2005 10:39 ]

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-02 07:26
Zijn er met deze desktop net zulke connectieproblemen als met de dinovo?
(zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1015762//)

Het leek me wel leuk om de S510 te kopen, maar als hij net zo veel moeilijkheden geeft, kies ik toch maar voor een draadje.

Verder lees ik in de review dat de muis waardeloos is. Hoe ervaren de S510-bezitters hier dat??

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07-2025
De problemen met de DiNovo 2.0/Laser en de MX5000 zitten 'em in de bluetooth verbinding, en de S510 werkt gewoon radiografisch (RF).

Carpe Noctem

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:54
riZZy schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:50:
Zijn er met deze desktop net zulke connectieproblemen als met de dinovo?
(zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1015762//)

Het leek me wel leuk om de S510 te kopen, maar als hij net zo veel moeilijkheden geeft, kies ik toch maar voor een draadje.

Verder lees ik in de review dat de muis waardeloos is. Hoe ervaren de S510-bezitters hier dat??
Ik heb de s510 media remote, en die bevalt mij prima. De muis werkt in mijn ogen super, ook voor gamen, maar ik stel er ook niet echt hoge eisen aan qua gaming.

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

bobaphatt

omelet DU fromage!

Weet iemand misschien hoe ik het zoom-knopje van dit schitterende bord kan gebruiken in Photoshop?

het 100% knopje kan ik wel gebruiken doordat 'ie een toetskombinatie van ALT+CTRL+0 doorstuurt in principe, en dat dus kan assignen als knop in PS. maar het in en uitzoom knopje is een 'speciale' knop...en die kan ik ook niet assignen in PS. weet iemand hier een oplossing voor? is er een progje te vinden dat er achter kan komen wat voor signaal die knop nou eigenlijk doorstuurt?

Verwijderd

ja in photoshop kan inzoomen met die knop.

heb hem vanmidag gekocht _/-\o_

Me bevinden zal ik over een paar dagen posten als ik hem gewent bent :P

Had hiervoor een logitech ultraflat en een microsoft wirless optical mouse.

Het is echt heel erg wennen.

Verwijderd

Heb er nu al een flink tijdje mee gewerkt: het toestenbord is echt prima!
Aleen de muis kan ik maar niet aan wennnen dat ding licht echt niet lekker in de hand vergeleken met me microsoft wirless optical mouse.

Ik zie het nog 1dagje af mischien wen ik er nog aan, de vorm is precies anders me oude loopt aan de achterkant schuin af en de neiuwe niet dat is zoon raar gevoel nu.

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:54
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:46:
Heb er nu al een flink tijdje mee gewerkt: het toestenbord is echt prima!
Aleen de muis kan ik maar niet aan wennnen dat ding licht echt niet lekker in de hand vergeleken met me microsoft wirless optical mouse.

Ik zie het nog 1dagje af mischien wen ik er nog aan, de vorm is precies anders me oude loopt aan de achterkant schuin af en de neiuwe niet dat is zoon raar gevoel nu.
Heb je geen last van batterijen van het toetsenbord die om de haverklap leeg zijn? Dat heb ik namelijk wel... als de pc uitstaat een weekend, zijn de batterijen op maandag leeg (en da's niet leuk aangezien er van die dure AA-batterijen ingaan)...
Solution anyone?
(het is dus alleen het toetsenbord, niet de muis/afstandsbediening)

Verwijderd

Ik heb ook dit toetsenbord besteld, ik vind hem mooi vormgegeven. Ik hoop dat die muis dan een beetje lekker werkt en anders heb ik altijd mn mx500 nog ;)

weet iemand hoelang die batterijen ongeveer meegaan?

Verwijderd

ik ben van plan ook om deze set te kopen maar mijn vraag is hoeveel het bereik van de set is.

• jan-marten
Circa 2 - 3 meter.

@noQz: Batterijen van toetsenbord gaan ongeveer een half jaar mee bij mij. Muis gebruik ik te weinig.

[ Voor 78% gewijzigd door jan-marten op 26-01-2007 11:15 ]

• MuSTi_X
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:54:
Ik heb ook dit toetsenbord besteld, ik vind hem mooi vormgegeven. Ik hoop dat die muis dan een beetje lekker werkt en anders heb ik altijd mn mx500 nog ;)

weet iemand hoelang die batterijen ongeveer meegaan?
Ik wordt er echt helemaal knetter ZIEK van. de batterijen gaan niet eens een maand mee. En dan heb ik het over oplaadbare batterijen, maar dan nog is het erg vervelend als je de pc wil gebruiken en je toetsenbord is helemaal leeg zonder enig indicatie.

En dan lees ik dat ie 6 maanden mee moet gaan.

-=MuSTi=-

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Een licht schopje,

ik zit dit toetsenbord te bekijken, ziet er mooi uit en lijkt me een leuke oplossing voor wanneer ik thuis de laptop op externe monitor wil aansluiten, dan wil ik daar ook een extern toetsenbord bij..

nu ben ik dus al in het bezit van een MX610 muis die me geweldig bevalt, en me veel beter lijkt dan de muis bijgeleverd bij deze desktop combo (I need forward/back toetsen op mijn muis)

mijn vraag is nu of mijn MX610 dus gaat reageren met de usb dongle van het toetsenbord?

Dus dat ik niet straks 2 USB connectors moet gaan insteken? 1 voor de S510 tobo en 1 voor de MX610 muis?

deze vraag werd eerder gesteld, hopelijk heeft ondertussen iemand hier een dergelijke combinatie die deze vraag kan beantwoorden.

PIII 800@804 Mhz

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

bobaphatt

omelet DU fromage!

de mx610 kan niet gebruikt worden met de receiver van de s510 helaas, ik heb ook deze combinatie. maarja tis toch wel de moeite waard , want de muis van de s510 is echt vreselijk

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:44
MuSTi_X schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:52:
[...]

Ik wordt er echt helemaal knetter ZIEK van. de batterijen gaan niet eens een maand mee. En dan heb ik het over oplaadbare batterijen, maar dan nog is het erg vervelend als je de pc wil gebruiken en je toetsenbord is helemaal leeg zonder enig indicatie.

En dan lees ik dat ie 6 maanden mee moet gaan.
Ik heb de S510 ook, en ik doe precies 6 maanden ermee ( op 2 dagen na ) op 1 set batterijen (Philips AA & AAA batterijen).

Ik zit regelmatig achter de pc, cq elke avond een aantal uur.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
bobaphatt schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:55:
de mx610 kan niet gebruikt worden met de receiver van de s510 helaas, ik heb ook deze combinatie. maarja tis toch wel de moeite waard , want de muis van de s510 is echt vreselijk
Dit vind ik toch een zware domper......zou sowieso al onzin zijn dat ik die muis erbij moet kopen natuurlijk

wanneer komen ze eens met een regeling dat je zelf je setjes kunt samenstellen (en dan dus met 1 receiver als t ff kan)

,,,

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1