[ipod] doet het niet op firewire maar wel op usb2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn iPod is terug uit verweggistan van een reparatie aan de harddisk. Ik heb eigenlijk gewoon een nieuwe gekregen. Ondertussen heb ik ook een pc met een hi-speed firewire poortje of twee erop. Dus dacht ik, firewire is lekker, laadt goed op en is ook nog eens snel, ik ga mijn iPod via firewire verbinden.

Mispoes, want hoewel de iPod lekker oplaadt via de firewirepoorten (zowel de geïntegreerde van mijn abit fatal1ty moederbord als die op het frontpanel), wil windows ze maar niet herkennen. Ze duikt ook niet op in mijn iTunes lijst. Sluit ik ze aan op een USB2 poort met stroom (achterkant van de pc dus), dan wordt ze wel vlotjes herkend. Sluit ik ze aan op een USB2 poort aan de voorkant, dan herkent windows ze niet, maar zegt wel dat er een apparaat is aangesloten.

Met firewire doet enkel de iPod iets: opladen, windows geeft zelfs geen kik over nieuwe hardware.

En ik wíl firewire gebruiken! Waar moet je anders 2 firewirepoorten voor hebben?

alvast bedankt voor mogelijke oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de duidelijkheid bestaat er geen hi-speed FireWire. Althans ik neem ik aan dat je daarmee geen FireWire800 bedoelt. Ik ga dus van de standaard firewire aangezien ik FW800 nog nooit op een PC heb gezien.

Over welk type iPod hebben we het hier eigenlijk.
Heb je wel een driver geïnstalleerd voor FireWire? Deze driver moet op de cdrom te vinden zijn die bij je moederbord krijgt. Zie je bij je systeemapparaten wel FireWire of 1394 genoemd staan?
Ik denk toch echt dat je het moet zoeken in je systeem aangezien het voor een iPod niet echt uitmaakt hoe deze aangesloten is. Ik heb ook nog een FW kaartje in mijn PC zitten maar dat was een kwestie van erin zetten, drivers installeren en werken maar.
Probeer voor de zekerheid een ander FW apparaat of een andere PC, of een Mac daar werkt FW standaard altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Nee, mijn firewire poort is geinstalleerd en werkt weldegelijk: staat in apparaatbeheer met de vermelding "dit apparaat functioneert correct". Ik heb de nVidia nForce4Ultra drivers geïnstalleerd en dus zou het het moeten doen. Maar nog steeds geen iPod detectie.

met de firewire poort bedoelde ik dat het een 6-pins firewire poort was, dus powered, itt de nonpowered 4-pins. Sorry voor de verwarring.

[ Voor 23% gewijzigd door bluppfisk op 06-10-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
nog ideetjes?