[PHPMyAdmin/VB6] zonder interactie

Pagina: 1
Acties:

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 16:00
Situatie:

Hoster met mysql maar (uiteraard) zonder poortje voor externe mysql toegang.
Hoster heeft wel PHPMyAdmin geinstaleerd

Wat wil ik bereiken :

Ik wil sql scripts lokaal genereren om (automatisch) via de PhPMyAdmin pagina's (deeplink) de MySql database te manipuleren maar ook om de database te 'dumpen'

Ik zit er aan te denken om dit in VB6 te doen, maar weet niet of dit uberhaupt mogelijk is.

Ik heb al gezocht, maar kan niet echt de situatie vinden die ik bedoel

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 14:06

ThunderNet

Flits!

Dit zou mogelijk moeten zijn...
wat je eerst moet onderzoeken, is wat er gebeurd als je een query submit in phpmyadmin (POST/GET)

wat je daarna kunt doen, is deze actie in VB automatiseren. dus zelf een HTTP request met POST/GET sturen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Bud_s
@Thundernet : Thanx, zoeken op VB6+http+request geeft me weer een hoop leeswerk. Het ziet er inderdaad naar uit dat wat ik wil mogelijk is.

Alles is te vinden, als je maar weet HOE te zoeken ... dit helpt me een eind op weg !
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

What's in 'searchcriteria' :)

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Hoe ga je de beveiliging in phpMyAdmin regelen? http, cookie, config?

en anders laat je phpMyAdmin vallen en gebruik je SOAP of zo?

[ Voor 33% gewijzigd door Slagroom op 06-10-2005 08:23 ]

• Bud_s
Ik Ken SOAP niet, maar een kort zoektochtje doet mij vermoeden dat SOAP als een soort apache extension gedraaid moet worden ? (correct me if i'm wrong)
Bud_s schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:53:
Situatie:

Ik ben dus gebonden aan de hoster, voor zover ik weet heeft deze geen SOAP draaien (of is dat redelijk standaard by apache ?)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 14:06

ThunderNet

Flits!

Als je op de hoster zelf php pagina's kunt plaatsen.
Kun je zelf ook een soort van phpmyadmin gaan maken, maar dan specifiek voor jou doel... Dus het remote genereren van SQL-queries... enige waar je rekening mee moet houden is de beveiliging :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Bud_s:
Situatie:

Waarom vraag je niet aan de Hoster (;)) of hij de poort voor mysql voor jouw IP adres wel open wil zetten? Dat is vele malen eenvoudiger.

edit:
En uiteraard ook een user aanmaakt voor jouw database die alleen vanaf jouw ip toegang heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door drm op 06-10-2005 14:36 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Of je bouwt een simpel ssh tunneltje als je shell toegang hebt. MySQL via phpMyAdmin aanroepen in VB klinkt echt _heel_ vies :)

• Bud_s
@ThunderNet : op zich wel een goed idee, moet ik alleen of iemand inschakelen voor de php, of mezelf er (verder) in verdiepen.

@drm: Is zeker een goede optie mits de hoster wil meewerken (zal eens informeren)

@bartvb: Ik ben het helemaal met je eens dat het absoluut niet de voorkeur verdient ! ssh zit op dit moment niet 9standaard) in het pakket, maar word wel geleverd. Ook hier moet ik even informeren naar de mogelijkheden / kosten
Voor zover ik ook kan zien moet mysql voor ssh ook openssl ondersteunen

Het command :
code:
1
SHOW VARIABLES LIKE 'have_openssl';

geeft als resultaat : NO ! helaas dus geen optie :'(

Mijn hersentjes hebben weer wat werk, even bepalen wat de beste strategie word.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Als je de ssh port kan forwarden kan je de database aanroepen alsof ie lokaal draait.

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/windows-and-ssh.html

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Voor zover ik ook kan zien moet mysql voor ssh ook openssl ondersteunen
Dat zijn twee verschillende dingen:

MySQL over SSL (een MySQL verbinding maken over een secure socket)
MySQL over SSH (een SSH verbinding maken en via die SSH verbinding de mysql server (lokaal) aanroepen).

Als je het voor elkaar kunt krijgen een SSH verbinding met de server te maken, kun je vervolgens binnen die shell de mysql console starten en je ding doen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1