Toon posts:

[div OS] "compacte" windows versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeforumers,

Ik heb mezelf zojuist geregistreerd, en heb eigelijk al meteen een vraag waarop ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zit namelijk met het volgende:

Ik heb op mijn DVD reciever (NAD L-70) een barebone systeempje gehangen. Hierop wil ik DVD's opslaan etc. etc. je kent het wel. Een echte media computer dus. Nu ben ik op zoek naar een OS van Windows waarin lang niet alle programma's en applicaties van de huidige Windows versies bevat. Ik zoek dus een versie die alleen "puur windows" is, en bijvoorbeeld geen outlook express aan boord heeft, geen msn, zelfs geen media player als dit mogelijk is. Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik heb al veel over de microsoft site en door google gebladerd, maar wordt er niet echt wijzer uit.

Alvast ontzettend bedankt!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:06

Cyphax

Moderator LNX
Windows XP komt eigenlijk maar in 1 smaak: fully loaded. Er is wel een versie te krijgen zonder Mediaplayer, maar daar zit de "rest" wel gewoon bij, dus wat schiet je er uiteindelijk mee op?
Je kunt proberen met nLite de boel te strippen, maar dat is wel op eigen risico natuurlijk.

Saved by the buoyancy of citrus

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:52

ThunderNet

Flits!

Cyphax schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:30:
Windows XP komt eigenlijk maar in 1 smaak: fully loaded. Er is wel een versie te krijgen zonder Mediaplayer, maar daar zit de "rest" wel gewoon bij, dus wat schiet je er uiteindelijk mee op?
Je kunt proberen met nLite de boel te strippen, maar dat is wel op eigen risico natuurlijk.
uhm... je mist Windows XP Embedded? bedoeld voor dit soort systemen? en tot de kleinst componenten te strippen? :)

http://msdn.microsoft.com...wsxpembedded/default.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door ThunderNet op 05-10-2005 23:33 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:06

Cyphax

Moderator LNX
ThunderNet schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:31:
[...]

uhm... je mist Windows XP Embedded? bedoeld voor dit soort systemen? en tot de kleinst componenten te strippen? :)
Is die los te koop? Dan is het inderdaad natuurlijk ook een mooie optie. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet los te koop, alleen bij het apparaat waar het in embedded wordt (goh).
En daardoor al gelijk een non-issue aangezien je er niet los aan kan komen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:52

ThunderNet

Flits!

Kijk ook hier eens: http://www.windowsembeddedkit.com/RegPage.aspx
lees wel goed de EULA door ;) of hij ook voor jouw doeleinden geschikt is :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Idd, die Embedded kan ik vergeten vrees ik. Een kameraad van me heeft nog een Windows CE.net installatie CD liggen. Is dat iets?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 11:03 ]

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
ThunderNet schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:46:
lees wel goed de EULA door ;) of hij ook voor jouw doeleinden geschikt is :)
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:03:
Idd, die Embedded kan ik vergeten vrees ik.
Het zal wel aan mij liggen, maar.... waarom kan je die wel vergeten dan? 8)7 Ik kan niks vreemds vinden :?

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzle op 07-10-2005 17:03 ]

Pagina: 1