Samsung ML-1610 krijgt nauwelijks wat op papier

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb sinds zaterdag een Samsung ML-1610 printer en toen ik mijn eerste printje deed kreeg ik niks op papier. Na heel wat pogingen en bellen met de winkel (die overigens verder ook niks wisten) kwamen er ineens normale prints uit de printer. Eerst was de kwaliteit belabberd, maar na een paar papiertjes was het gewoon ok. Volgens de winkel was dit wel normaal met een nieuwe printer.
Maar zojuist wil ik weer printen en weer krijg ik lege velletjes uit de printer. Na weer heel wat pogingen (zo'n 20 velletjes verder) kwam er af en toe wel wat zichtbaars op papier. Als ik de printer vervolgens instel op zijn donkerste stand dan komt er bijna iets acceptabels uit, maar het is het toch nog niet want het zwart is niet overal evendonker en de kwaliteit is gewoon laag.

Ik heb de toner geschud voor ingebruikname en ik heb dit later ook nog een paar keer gedaan dus daar ligt het niet aan. Is dit een garantie gevalletje of wat moet ik hiermee?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05
Je hebt bij printers, Drum (toner en fuser in een), en losse toner en fuser. Maar ik denk zelf dat de fuser neit goed of beschadigd is, of de toner verspreid geen toner op het papier waardoor er weinig gelasert word :). Voelt het papier wel warm aan als het er uit komt?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

^Oftewel een gevalletje garantie^

Het enige dat ik je kan zeggen is dat hier naast me een 1610 staat die het prima doet. Voor de test die Termi aangeeft moet je echter wel meerdere prints maken, als je 1 of 2 velletjes per keer print voel je nauwelijks dat ze warm zijn.

🖥️ | 🚗

• Oscar Mopperkont
Papier wordt wel warm, maar ik ga vanmiddag maar eens terug met de printer.

Verwijderd

Ik heb sinds gister een 1610. De eerste afdruk was meteen perfect. Ik denk dat je gewoon domme pech hebt dus.

Verwijderd

By the way, nu we het toch over toner hebben, dit is ook wel handig:

toner-refill-kit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 14:00 ]

• Oscar Mopperkont
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 09:05:
Ik heb sinds gister een 1610. De eerste afdruk was meteen perfect. Ik denk dat je gewoon domme pech hebt dus.
Heb inmiddels een nieuwe gekregen. Eerste afdruk was meteen weer een blanco papier, maar daarna heeft hij tot nu toe elke keer goede afdrukken gegegeven.

Die refill set ziet er goed uit! Iemand al ervaring>
Pagina: 1