Toon posts:

Van kabel naar ADSL (moeilijke overweging)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de search heb ik geen relevantie informatie gevonden voor mijn situatie in deze post.

Ik heb nu een @home budget abonnement, maar ik sta te overwegen om ADSL te nemen zonder telefoon. Direct ADSL van KPN voor 30,95 euro per maand in plaats van @home voor 17,95 per maand. Ja, het is sinds kort ook hier verkrijgbaar. Dit is dus een ADSL abonnement waarbij je geen telefoon hoeft te hebben en daarom iets duurder is dan van andere aanbieders. Ik bel alleen mobiel. En daar komt nog bij dat ze de snelheden flink gaan verhogen binnenkort (800->1500kbps). @home gaat dat ook doen en budget gaat van 500kbps naar 768kbps. Totaal gezien heb ik per betaalde cent meer bandbreedte.

De voor en tegens:

->>Mijn antennekabel loopt onbeschermd buiten over de muur en is gevoelig voor indirecte blikseminslag (kostte mij in 2003 m'n modem). De telefoonkabel loopt ondergronds.
->>Ik heb best wel wat storingen met @home meegemaakt. Nu is het goed, maar ik vrees er weer voor als ze de snelheid weer gaan verhogen.
->>Het is wel heel goedkoop dat van @home én je hebt een eigen E-mailbox en een webspace wat direct ADSL niet biedt. Alhoewel een E-mail van @home maar maximaal een paar MB mag zijn is een presentatie verzenden niet succesvol.
->>ADSL (heb ik gehoort) is veel stabieler dan de kabel. Mijn ouders hebben met hun ADSL nooit problemen. Is dat ook zo? Of is het toeval?
->>De 1500kbps die dat ADSL abonnement gaat bieden is een opwaardering van mijn huidige situatie.
->>Ik hecht zeer veel waarde aan een stabiele verbinding.
->>Bij @home kan ik dit jaar niet meer van abonnementsvorm veranderen omdat het al 2 keer is gebeurd(proberen te profiteren van eerdere snelheidsverhogingen en surfgedrag). Ik zit dus met een 500kbps lijn en dat is best wel krapjes.

Wat kan ik het beste doen?

Links:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=996661/sc=4e2804
http://www.home.nl/producten/kabelinternet/budget/[/url][/b]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

@home gaf te kennen volgend jaar een grote upgrade te gaan doen van de snelheden. Het kan dus zijn dat @home sneller is voor hetzelfde of minder geld dan ADSL.

Wanneer je Direct ADSL neemt, zou ik je aanraden om eens bij Belcompany.nl te kijken, zij bieden nog goedkoper de Direct ADSL abonnementen aan.

Stabiliteit is per ADSL netwerk/provider verschillend, je kunt het beste iemand raadplegen met Direct ADSL.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Thnx. Ik ga proberen om bij @home een abonnementswijziging te krijgen. Niet geschoten is altijd mis. Dan kies ik voor @home basis omdat deze het meest erop vooruit gaat. Tegen die tijd dat de snelheden weer worden verhoogt volgend jaar zal mijn surfgedrag tegen die tijd er wel klaar voor zijn.