Toon posts:

[2000] Administrator geen adminrechten na install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonder problemen op een stand-alone pc (AMD 1333, 512 Mb) een schone versie van Win 2000 Pro geinstalleerd. Als ik echter als administrator inlog (heb geen andere accounts aangemaakt), heb ik geen admin rechten die ik normaal zou verwachten. Ik kan geen SP's installeren, ik kan niet eens de event logs schonen.
In de event log zie ik de volgende foutmelding:

"Default local policy cannot be created. Error 80070005 to open LocalMachinePolicy" (SclgNtfy)

Googelen en MS levert geen werkende oplossing op, ik zie op dit forum ook geen mensen met hetzelfde probleem.
Ook na een paar reinstalls krijg ik dezelfde melding. Op een andere pc werkt dezelfde installatie zonder problemen.
Diverse files m.b.t. security en policy kopieeren van de werkende pc biedt geen oplossing (ook niet echt verwacht).

Iemand enig idee? (Geen XP alternatieven graag, 2000 zou gewoon moeten werken)

Greetz, Erik

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Probeer eens een windows 2000 SP4 installatie te gebruiken voor de installatie. Dan heb je zoiezo een nieuwe CD en een hoop oude bugs er al uit. Je kan of een huidige windows 2000 cd slipstreamen zoals dat heet, of eventueel via andere wegen verkrijgen. Misschien heb je dan het probleem niet meer.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Toevallig ook rpc errors op die machine? Nog ergens een melding in het eventlog? Service packs en such installeren wellicht een optie inderdaad zoals vyspoz al vraagt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

80070005 is een echte access denied melding. Dus het lijkt toch alsof de rechten niet goed staan en als je geen backup account hebt, dan wordt herinstallen waarschijnlijk de enige mogelijkheid.

je kan nog proberen via gpedit.msc een default template te laden, maar waarschijnlijk krijg je dan ook access denied meldingen.

Verwijderd

Topicstarter
@cyspoz: Ik denk idd dat dit de enige mogelijkheid is, het is in ieder geval de moeite van het proberen waard. Uiteindelijk wil ik toch al die SP's erop.

@sanfranjake: Nee, geen enkele andere foutmelding. Ik kwam erachter toen ik SP3 wilde installeren. Dat mislukt omdat ik kennelijk geen adminrechten heb. Dat geldt overigens ook voor eerdere SP's die ik heb geprobeerd te installeren.

@iis5_rulez: Ik heb geen backup-account, het is een nieuwe installatie. Tijdens installatie een ander account aanmaken maakt geen verschil. De rechten staan idd niet goed, wat ik erg vreemd vindt na een nieuwe installatie. Administrator is het enige account, maar helaas zonder de bijbehorende rechten.
Via gpedit.msc een template laden werkt ook niet, ik krijg dan de foutmelding "The data area passed to a system call is too small". Als ik alle logfiles nazoek komt dat idd weer neer op access denied.
Als ik naar de security/policy settings kijk staan ze vrijwel allemaal op not configured. Het zijn echter zoveel settings waar ik geen raad mee weet dat ik daar maar niks heb geprobeerd.