Toon posts:

mysql user en password

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k misschien een beetje een domme vraag maar......
ik heb mysql geinstalleerd op mijn powerbook. Maar ik zou niet weten hoe ik nu mijn database kan beheren. Ik dacht zelf via phpmyadmin, maar daar heb ik natuurlijk een username en password voor nodig, maar ik zou echt niet weten wat die zijn, kan ik dus ergens opzoeken in een bestandje ofzo?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

je username is
code:
1
root

en je wachtwoord heb je zelf opgegeven bij de installatie !

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
mhhh...kan ik me niet meer herinneren....kan ik dat nog ergens nazoeken?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

je kan altijd even herinstaleren; dan vraagt hij het opnieuw; maar waarschijnlijk kan je het ergens aanpassen; maar zo slim ben k niet

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 11:14
Standaard is het wachtwoord leeg (of is dit tegenwoordig verholpen?). Dan kun je dus gewoon authenticeren als 'root' met een leeg wachtwoord en een wachtwoord instellen ("SET PASSWORD FOR root@localhost=PASSWORD('blaat')" ofzo). (Vergeet niet naderhand de grant table te flushen met "FLUSH PRIVILIGES").

[ Voor 21% gewijzigd door Soultaker op 05-10-2005 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt. Ik dacht dat ik hem al up and running had. Maar heb ff een systeemvoorkeurs dingetje geinstalleerd. En via dit kon ik hem aanzetten. En nu kom ik erin via phpmyadmin! Tnx anyway!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
Dat gaf bij mijn trouwens nog wat gedonder laatst. Om de een of andere reden gebruikt PHPMyAdmin een verouderde authenticatie methode die MySQL nog wel ondersteund, maar die je wel apart aan moet zetten. Dat leverde me nog stevig wat zoekwerk op :p

Liege, liege, liegebeest!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
cailin_coilleach schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 07:26:
Dat gaf bij mijn trouwens nog wat gedonder laatst. Om de een of andere reden gebruikt PHPMyAdmin een verouderde authenticatie methode die MySQL nog wel ondersteund, maar die je wel apart aan moet zetten. Dat leverde me nog stevig wat zoekwerk op :p
Heb je daar misschien wat meer info over Cailin? Ik kan namelijk met geen mogelijkheid inloggen op MySQL met root / *niks*

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08-2025
matiasjansen schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:13:
[...]

Heb je daar misschien wat meer info over Cailin? Ik kan namelijk met geen mogelijkheid inloggen op MySQL met root / *niks*
Waarschijnlijk bedoel je dit: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/old-client.html

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
Dat is -exact- wat ik bedoelde!

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1