[XP] The device cannot start (Code 10)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.052 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
Ik heb onlangs een "3Com® OfficeConnect® Wireless 11g PC Card" met het productnummer "3CRWE154G72" van iemand overgenomen.

Ik heb van te voren de driver + utility geinstalleerd (volgens de handleiding) en daarna pas de kaart in de laptop geschoven. Het zijn de nieuwste drivers van de 3COM website.

In de Device Manager krijg ik echter alleen de volgende melding:
This device cannot start. (Code 10)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.
Heb de wizard doorgelopen maar daar komt zoals gewoonlijk niets nuttigs uit. Ook op de website van Microsoft kom ik uit op een driver probleem. Heb echter verschillende drivers geprobeerd en hij herkend ze ook goed (WHQL) maar toch werkt het niet.

Ook de lampjes op de kaart gaan niet branden :/

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47
Heb/Kan je het kaartje proberen op een andere laptop? Probeer eventueel ook eens te testen of andere wireless kaartjes (eventueel van hetzelfde merk/type) het wel doen op je laptop :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Spixo
Morax schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:40:
Heb/Kan je het kaartje proberen op een andere laptop? Probeer eventueel ook eens te testen of andere wireless kaartjes (eventueel van hetzelfde merk/type) het wel doen op je laptop :)
Ik heb hem getest op een andere laptop (wel zelfde merk + type ;)). Daar hetzelfde probleem.

Een SMC kaartje werkt wel gewoon naar behoren :)

• Spixo
Ik heb inmiddels van 3COM een nieuwe gekregen. Deze werkt echter ook niet. Hetzelfde probleem :/

Denk toch dat ik het in de driver richting moet zoeken, al gebruik ik al de meest recente driver van de 3COM website :/

Iemand enig idee?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:01
Hoe oud is je laptop?

• Spixo
Ongeveer anderhalf jaar. De andere is net 1 jaar oud.

• Spixo
Om het topic toch maar eens een flinke schop te geven.

Ik had eerst revisie 1.0 van de kaart (ook de replacement van 3COM was revisie 1.0). Deze revisie werkt onder Windows XP alleen met driver versie 1.1.1.47 (zeer oud, ook geen WPA ondersteuning).

Na wat overleg met 3COM hebben ze mijn revisie 1.0 gratis vervangen door een splinternieuwe revisie 2.0. Deze werkt uitstekend onder Windows XP met de nieuwste driver en WPA.

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 22:52

cdl

Ten eerste, excuses voor deze schop. Dit was echter de laatste topic die over de "3crwe154g72" kaart gaat.
Het installeren van deze kaart lukt bij mij ook niet. Het schijnt dat de originele cd wel werkt. Deze heb ik helaas niet omdat ik de kaart van iemand gekregen heb.
Zou iemand de drivers van de originele cd met mij willen delen? *knip*
Alvast bedankt. Het zou enorm schelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 27-01-2008 16:23 ]

Dat zeg ik!

Pagina: 1