AMD 3500+ Venice overklok

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05 15:36
Op hoeveel Mhz kan een 3500+ Venice lopen? nTune kwam bij mij op 2640 uit tijdens zon test. Alleen toen ik een zwaar programma ging draaien deed hij na 10 seconden een restart maken. Ook toen ik 3dmark ging draaien. Ik hoorde iemand zeggen dat dit aan de Voltage (vCore) ligt. Nu heb had ik de 10% overclock van asus gebruikt en daar doet hij de voltage zelf (auto instelling) regelen.

Op dit moment heb ik de Cpu mhz op 220 staat bij muliplier van 11x dat is hetzelfde als de 10% asus overclock maar dan heb ik dit handmatig ingesteld. Ik merkte toen op dat de voltage op autoinstelling staat dat is ook wel makkelijk omdat je dan zelf niet meer hoeft te prutsen met het juiste voltage te geven.

Ik zou graag toch weer op die 2640 mhz zitten als dit mogelijk is. Als ik dan dus 240 mhz instel bij een multiplier van 11 wat toch de max is kan het dan geen kwaad dat het moederboard automatisch de voltage aanpast? Is dit niet schadelijk voor de processor? Want wat kan er gebeuren met een processor. Loopt deze vast of is hij gelijk kapot (of valt dit wel mee). Graag wat hulp bij hoe ver je kan gaan en wat er schadelijk kan zijn voor de processor. Met de cooling zit het wel goed. Kijk op 2640 mhz heeft hij al gewerkt alleen nog niet met het goede voltage omdat die toen vast stond en die bleef dus hetzelfde.

Edit:
Wat is de max (veilige) temperatuur bij 100 % belasting van een 3500 + venice.
De HTT bus gaat natuurlijk ook omhoog. Dit is minder schadelijk voor het MB?

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:18

Colan

sucks @ solderen

dat hangt toch af van je moederbord, geheugen en andere factoren (warmte?), daarnaast kan het per CPU verschillen...misschien eens zoeken in het Athlon64 overclock resultaten topic?

Simplicity is de bom...

Verwijderd

een Venice mag max 65 graden worden, maar ik zou hem het liefst onder de 50 houden, want zo warm worden die dingen toch niet (op max voltage kom ik ook niet hoger dan 40 graden ofzo)

Verwijderd

Verplaats je topic even naar Het overclock topic.
Je moet gewoon overclocken in de BIOS en niet met prog. enzo.
Gewoon FSB verhogen todat je een BSOD ziet ;) :P

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Dit topic hoort eerder in Die-Hard Overclocking & Cooling, maar zou daar ook niet openblijven. Kijk eens hier Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0. Vragen als "hoever kan ik overclocken" en de rest wat je vraagt is allemaal allang beantwoord :). Verder verschilt het altijd sowieso per chip hoe ver je met welk voltage kan overclocken. Kwestie van proberen. Zie ook de faq weer.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.