Hallo, hoe kan je nou iets designen (solid 3d object, of animatie) in 3d max, en dan op een of andere manier converten om hem in je website te gooien.. ik ben nu hele tijd bezig in max te klooien, heb een lijst met plugins, maar zou me god niet weten hoe ik moet converten, en wat precies.. van de search zie ik vaak termen vallen over vrml, swift 3d, en andere dingen.. maar de links/voorbeelden zijn jaren oud, of ik wordt er niet veel wijzer van...
Verwijderd
Met swift 3d max (v3) kan je alles wat je in max maakt als het goed is omzetten in .swf, zelfs met textures (wat in andere veries nog niet kon). Anders moet je maar even op de swift3d site kijken daar staat een presentatie met voorbeelden van wat allemaal kan met de plugin.
swift 3d komt eraan, maar zijn hier tuts over oid?
Verwijderd
Met Moho kun je 3dMax models/animaties omzetten naar vectorbestanden (Flash bestanden dus), en deze in de editor ook nog aanpassen
. (ik hoop tenminste dat dit is wat je bedoeld)
Linkje: LostMarble's Moho
Linkje: LostMarble's Moho
dit is dus allemaal via flash.. geen andere mogelijkheid om het simpeler in een website te krijgen?
ik zal is even knutselen met swift en flash...
Verwijderd
je kan het ook als .avi renderen en het dan op een site gooien, het is maar wat jij wil. Maar het ligt er natuurlijk aan waarvoor jij het wil gebruiken.
Ok ik heb nu allebij de programma's..
ik heb nu een animatietje gemaakt (niks bijzonders..) en opgeslagen als .max
geopend in swift, daarin opgeslagen als .swf en dan weer geopend in flash, maar die doet niks (wit scherm)..
ik zal wel iets ongelofeloos dom doen of iets overslaan/vergeten whatever... maar wat dan
ik heb nu een animatietje gemaakt (niks bijzonders..) en opgeslagen als .max
geopend in swift, daarin opgeslagen als .swf en dan weer geopend in flash, maar die doet niks (wit scherm)..
ik zal wel iets ongelofeloos dom doen of iets overslaan/vergeten whatever... maar wat dan
Verwijderd
je moet wel de swift 3d max plugin gebruiken en niet swift 3d zelf. Die plugin zou je voor zover ik weet vanuit 3dmax moeten gebruiken (aanzetten onder render opties ofzo) en dan renderen.
In de plugin manager of render opties zie ik nergens iets staan over swift of over extensions e.d
Weet niet welke versie van Swift je nou hebt, maar er staan ook tutorials op de site van Electric Rain
En je moet toch:
- in Max exporteren naar .3ds
- importeren in Swift,
- en dan opslaan als .swft
- en dan vervolgens de .swft importeren in Flash toch..? (lang geleden s mee gewerkt)
En je moet toch:
- in Max exporteren naar .3ds
- importeren in Swift,
- en dan opslaan als .swft
- en dan vervolgens de .swft importeren in Flash toch..? (lang geleden s mee gewerkt)
# How do I get my Swift 3D animations into Flash?
If you're using Flash 8 or later, the Swift 3D Importer, which is automatically installed in Flash at the time you install Swift 3D, allows you to import the .SWFT files exported from Swift 3D directly into your Flash library. If you're using Flash 5 or earlier, you can export from Swift 3D to the .SWF format and import this file into Flash.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
Als je die max plugin heb gebeurt alles vanuit max zelf toch? dat was iig het geval met v2 die ik heel lang geleden eens heb gebruikt.
Pagina: 1