Dooie DVD-RW?

Pagina: 1
Acties:

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 15:26
Ik heb een Lite-On 1633S DVD-RW Brander, en ik was vanmiddag cd'tjes aan het branden, net 6 CD-R'retjes gehad, en was bijna klaar met de zevende, en bij de lead-out begon de brander te tikken... ongeveer elke seconde een tik. Hij liep vast, dus ff gereboot, cd weggeflikkerd, en opnieuw geprobeerd, maar hij (= DVD-RW drive) herkent niets meer, geen cd-rom, geen cdr, geen dvd, helemaal niks =/ ik kan wel vanuit windows ejecten, en ik heb de firmware geüpgrade, van BS0K naar BS0S, maar dit heeft niets geholpen... Als het goed is heb ik nog garantie, maar valt dit daar onder?

[ Voor 3% gewijzigd door DJFliX op 05-10-2005 20:29 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Stuur een mailtje naar het bedrijf waar je hem hebt gekocht, en je weet het meteen :)
Wat je eventueel zou kunnen doen, is je brander verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw installeren.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 22:08
FF knoppix proberen? ( een live linux on cd ), als die er ook niet mee overweg kan, kom je er vrij snel achter als het een fysiek of een softwarematig probleem is ;).

• dutchcrusader
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:55
Als je brander nog geen jaar oud is valt dit uiteraard onder garantie. Breng de brander gewoon terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht, neem de aankoopbon mee en vertel daar dat 'ie ineens geen CD's/DVD's meer herkend. Ze zullen hem waarschijnlijk aannemen voor reparatie en de brander gaan testen. Als ze tot dezelfde conclusie komen, en ik denk dat dat wel zo zal zijn, zullen ze de brander omruilen tegen een nieuw exemplaar. Je moet natuurlijk wel kunnen aantonen dat de brander nog geen jaar oud is en dat je hem daar hebt gekocht. In principe maakt het niks uit hoveel CD's of DVD's je met het apparaat hebt gebrand en als ze er naar vragen zeg je ook dat dat niets uitmaakt.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Klopt, met hem^^

Maar bedenk idd wel dat je aan moet kunnen tonen hoe oud dat ding is, niet dat ze het niet op _willen_ lossen voor je (meestal), maar zonder aankoopbon kan de gemiddelde pc-boer ook niks voor je doen.

Dit omdat er door de leverancier een verschil gemaakt wordt tussen "lever datum" en "verkoop datum". (een pc-boer moet in het tweede geval een bon kunnen overleggen!)

als je brander echter ouder is dan een jaar, en het is een mechanische fout, dan heb je "gewoon" pech. Het enige wat er dan nog overblijft is het mailen van de fabrikant. Dat wil ook wel eens helpen :+