Toon posts:

bios ax800 flashen lukt me niet .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , mischien zal het wel weer zo'n domme fout van me zijn , maar het lukt me niet om de bios van een asus ax800protv te flashen .
Ik heb een opstart diskette gemaakt via windows , daar de bios van de x800xt opgezet ,
en de volgende lijn in dos ingevoerd , flashrom -p -f 0 X800XT.bin
Dus mooi nix , nada . Kan iemand mij uitleggen of ik het fout doe en mischien uitleggen hoe het wel moet , het liefst dan met die bios van Samsung .
Ik heb nu wel 16 , ipv 12 pipelines , dat is me toch wel mooi gelukt .
Groetjes uit Wijchen
Peter .

Verwijderd

peter
over je flashen

het is dus gelukt om je videokaart
te upgraden naar 16 ipv 12 plines

welke versie bios draai je daar dan mee ?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , bedankt voor je schnelle reaktie , volgens mij staat er de orginele bios er nog op .
Hoe kan ik zien welke ?
Groete Peter .

Verwijderd

je moet wel weten welke bios je hebt en een nieuwere downloaden ,geen willkekeurige versie erin proppen
stel dat je kaart de geest geeft .

de bios die je op je flop hebt gezet .welke is dat en waar heb je die vandaan ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hij staat hier bij , [rml][ OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 6[/rml]
Ook staat er onder de gebruiksaanwijzing van het flashen , een andere bios , die zoals daar beschreven is beter moet zijn , namelijk de samsung bios .
De kaart loopt zonder al teveel belasting goed , maar ik had toch wel graag de beste bios erin , voordat ik er problemen mee ga krijgen .
Ik heb al enkele uren gezocht hoe ik het moet doen , maar ik heb nix kunnen vinden .
Mischien kun je me hierbij helpen .

Groetjes Peter .

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Snap ik je nu goed, je hebt net een nieuwe videokaart ?
Of een nieuwe gebruikte ?
Want als ik in de tweakersnet prijslijst lees ziet ik dat een XT goedkoper is als een Pro versie.
En als je nu een nieuwe hebt zouk ik die gauw terug brengen en een XT gaan halen voor minder geld.

Maar als jij van een Pro een XT maken.
Start het flash progie op en backup je oude Bios file naar old.bin op flop.
En flash dan het nieuwe XT bin erin.
Tis toch niet echt heel moeilijk hoor, alleen moet je wel eerst het progama starten, voor je iest kunt flashen Snapie...........

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 15:50
PS: Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren
Vooral het stukje over groeten ;) Welkom trouwens, maar vergeet de huisregels niet even te checken.
/end mod wanab status * (8>

Ontopic: je kaart is nu gewoon een XT maar jij denkt dat een andere bios qua prestaties uitmaakt?
Is niet zo.... be happy verder als je kaart echt een 16 pipes PRO is....

[ Voor 56% gewijzigd door Vandread op 05-10-2005 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben iemand die er niet zoveel verstand van heeft , maar volgens mij staat hier ook ergens dat die bios van Samsung een stuk beter is . (zie link hierboven )
Ik ga ervanuit dat als iemand dit schrijft er ook verstand van heeft , wel heb ik gemerkt dat dit forum
veelal voor ervaren gebruikers is , en dat ben ik dus niet .
Wil echt niet lullig doen maar , een bios saven ??? Hoe doe ik dit ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:33

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe heb je die 16 pipes dan geactiveerd? Met de gygabyte tool en bios zoals in dat topic? En daarna wil je nog dat samsung bios erin flashen omdat dat beter zou zijn dan het gygabyte bios?

Was het trouwens niet handiger geweest om je vraag gewoon even in dat topic te posten? Daar kijken de juiste mensen er naar.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 15:50
Ik zal ff lomp zijn: als je wilt dat de juiste mensen het lezen... post dit in HET topic waar dit probleem over gaat 8)7
Namelijk : [rml][ OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 6[/rml] ... die je zelf ook al geeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 05-10-2005 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry , ben niet zo ervaren met al die topics , slotje kan erop .
Pagina: 1