[testcase] De eerste herfstkleuren ... toch?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
Vanmiddag had ik ineens helemaal geen zin meer om te studeren of code te kloppen, dus bedacht ik, laat ik eens een bos op gaan zoeken en wat herfstkleurtjes scoren! Zo gezegd, zo gedaan. Maar of het nou aan de ontbrekende herfstkleurtjes lag (alles was nog groen :X), mijn creativiteit, of m'n oog (interessante dingen gewoon niet gezien), het resultaat is wat minder dan verwacht.

Toch nog een kleine selectie, met uitzondering van resize niet bewerkt:

1.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-05_Groenendaalse_Bos/DSC_9563_600.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-05_Groenendaalse_Bos/DSC_9583_600.jpg

3. Klikbaar voor 1024
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-05_Groenendaalse_Bos/DSC_9590_600.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-05_Groenendaalse_Bos/DSC_9600_600.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-05_Groenendaalse_Bos/DSC_9616_600.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-05_Groenendaalse_Bos/DSC_9619_600.jpg

Geen mooie lanen met aan weerszijden gele bomen dus, maar wellicht komen die later deze maand nog wel eens een keertje :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Zoefff op 05-10-2005 20:23 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tja, echt herfst is het niet eh? :D

Wel mooie foto's, maar sommigen, 5 & 6 bv, zijn een beetje overbelicht, maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Ik hoop dat we in Zutphen nog wat leuke herfst pics kunnen schieten, ik zie al wat mooie pano's voor me :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Foto 2 is de favoriet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
WhizzCat schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:24:
Tja, echt herfst is het niet eh? :D
Nee, ik voelde me ook een beetje bedonderd, maargoed :D
Wel mooie foto's, maar sommigen, 5 & 6 bv, zijn een beetje overbelicht, maar goed, dat mag de pret niet drukken.
Het overbelichte is bewust, omdat anders de voorgrond zo'n donker gat word. Hoe zou ik het anders moeten oplossen, behalve dan een dubbele belichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zoefff schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:36:
[...]
Nee, ik voelde me ook een beetje bedonderd, maargoed :D

[...]

Het overbelichte is bewust, omdat anders de voorgrond zo'n donker gat word. Hoe zou ik het anders moeten oplossen, behalve dan een dubbele belichting?
Mja, in de doka zou ik zeggen, doordrukken, maar dat zou in PS ook kunnen, wordt alleen wel een pokke klus door al die blaadjes :D

Kan ook moeilijk anders ja, nou ja, met de rug in de zon gaan staan zou nog een oplossing kunnen zijn natuurlijk :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
Mooie foto's, vooral foto 2 spreekt me erg aan.

In welk bos heb je deze geschoten Zoefff?

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dankje. Foto's zijn geschoten in het Groenendaalse Bos in Haarlem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heemstede is dat toch? :?

mooie serie, ook bij mij #2 favoriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Foto 2 is inderdaad erg netjes, maar ik vind 4 ook wel wat hebben.

Overigens zijn hier al enkele bomen geheel geel, en een enkeling zelfs al kaal :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kawaii op 05-10-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Heemstede, zou ook wel kunnen ja ;)

Nou Kawaii, ik weet niet waar jij woont, maar hier zijn ze (dus) nog veel te groen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
#2/3 is prachtig Zoefff. Mooi hoe de zonnestraal naar onderen een tak belicht; en het omliggende nog in 'duisternis' gehuld is.

De rest is een beetje standaard/te gewoontjes/saai.

[ Voor 73% gewijzigd door Silent Thunder op 05-10-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ik vind foto 2 het mooiste, doet een beetje "sprookjesbos" achtig aan.

helaas is het inderdaad nog niet echt herfst, waarschijnlijk blijven de bladeren gewoon groen totdat ze er in 1 nachtje storm allemaal afwaaien. :(

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

# 2 vind ik ook de beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

definetely 2 idd, heel direct zonlicht op de bladeren op de voorgrond, terwijl je ook heel mooi naar achteren kan kijken, met nog een kleine plek achterin waar je door het bladerdek heen kan kijken. Daar krijgt ie echt mooi diepte van :)

Maar idd, echt herfst is t nog niet :D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Foto 2 doet het ook voor mij :)
Seizoenen enz zijn wel lekker verschoven zeg :P Het wordt veels te laat mooi weer, het wordt later herfst, etc :P

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

Ik vind 2 eigenlijk door de overbelichting niet zo geweldig. 4 spreekt me dan wel weer aan. Nouja, smaken verschillen he :).

Wat me opvalt is dat het een bos is met allemaal kleine blaadjes aan de bomen. Herfstnatuurfoto's doen het meetal beter als je van die gelige en roodachtige grote bladeren op de foto weet te krijgen, maar die zijn in dit bos blijkbaar niet voorhanden. Nouja, misschien dat over een maandje de boel wat mooier verkleurd is...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Er stonden inderdaad voornamelijk beuken, die hebben (veel) kleine blaadjes. De enkele kastanje was nog niet de moeite waard omdat ze vrijwel allemaal nog groen waren. Morgen even met 'n vriendin langs Elswout om daar wat plaatjes te schieten en lunch te scoren, wellicht is het daar interessanter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind het erg mooie foto's, vooral 2 en 4 stralen wel wat mystieks uit.
5 en 6 springen er wat mij betreft wat negatief uit, 6 kan je volgens mij beter wat draaien en bij 5 is zoals al hierboven gezegd de belichting icm de kleuren/contrast niet helemaal ok.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Pagina: 1