Toon posts:

ATX2.0-voeding (zonder -5V) op oud bord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
wat gebeurt er als je een moderne voeding (zonder -5V) op een relatief oud bord aansluit? Er zat bij de voeding een verloopstuk voor de moederbord stekker, en die had ik ook nodig want anders paste de stekker niet. Maar het ding vertoont geen levenstekenen. Kan dat kloppen en moet ik dan een oudere voeding hebben?
Thanks!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 23:32
Wat voor mainboard is het? Dan pas is de vraag te beantwoorden namelijk.

| I've got permission to color outside the lines |

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 02:48
Als het een AT bord is, dan moet je de voeding inschakelen met de hand waarschijnlijk omdat AT voedingen niet via het moederbord worden geschakeld :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
Abit KT7a. Volgens mij tussen de 2 en 4 jaar oud.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Idd, heeel oude moederborden hadden nog -5V nodig (en ook de betrekkelijk nieuwe MSI's met een Creative onboard geluidskaart), maar voor de rest is hij niet nodig.

Checklist:
-Stekker zit erin
-Voeding staat aan (schakelaartje op I)
-P4-stekker zit er in (als deze nodig is) (vierkant stekkertje met 4 gaatjes wat in de buurt van de CPU in het mobo wordt gestoken).

• BenJoep
The__Virus schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:09:
en ook de betrekkelijk nieuwe MSI's met een Creative onboard geluidskaart.
Is een nieuwe revisie van dit board die het probleem niet meer heeft. En om even terug te komen op de vraag of de Abit KT7a een -5V nodig heeft: volgens mij wel. -> het mainboard heeft een ISA-slot namelijk.

Heb je overigens al een poging gedaan om de oude/andere voeding in te bouwen?

[ Voor 7% gewijzigd door BenJoep op 05-10-2005 20:15 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
Stekker zit er goed in, schakelaar zit er niet op (bevestigt ook de site van coolermaster), en dat vierkante stekkertje is niet van toepassing op dat bord.

Met de oude voeding werkt het wel nog gewoon goed.

• BenJoep
Mainboard heeft de -5V nodig (zie mijn vorige edit in mijn post waarom). Wordt waarschijnlijk omruilen voor een voeding met een -5V.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt erop idd. En dan te bedenken dat ik heb zitten twijfelen tussen een coolermaster en een zalman, en laatstgenoemde blijkt wèl een -5V te hebben. Zucht...
Thanks!
Pagina: 1