Probleem kort samengevat: Ik heb net een gloednieuwe Pundit-R gekocht, een Intel Celeron D 2.5Ghz, een Hitachi 80gb hardeschijf en een Benq dvd writer. Goed, alles netjes inelkaar gezet, XP Home cd erin, alles geinstalleerd, de laatste keer rebooten.. Windows XP boot scherm verschijnt en daarna kan ik 10 minuten naar een bewegend balkje gaan kijken totdat het scherm zwart wordt en er verder niets meer gebeurd.
Nadat XP dus voor de laatste keer wil rebooten gaat het dus mis. Wat ik heb beprobeerd:
- XP veilige modus, werkt uitstekend, geen problemen
- XP veilige modus + netwerk , exact zelfde probleem als hierboven beschreven
Nou, dat leek me dus vrij duidelijk, XP slikt het netwerk gedeelte op een of andere manier niet. Eerst maar eens in veilige modus gekeken welke drivers er dan geladen waren voor de netwerkkaart, maar dat waren er geen, de netwerk kaart werd nog niet herkend. Wat me wel opviel is dat bij de Device Manager->Network Adapters deze 'apparaten' aanwezig zijn:
- Direct Parallel
- WAN MiniPort (IP)
- WAN MiniPort (IP) - Packet Scheduler Miniport
- WAN MiniPort (L2TP)
- WAN MiniPort (PPPOE
- WAN MiniPort (PPTP)
Deze heb ik eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien bij een andere Pundit. Als ik deze wil verwijderen word ik netjes afgewimpeld met: "This device may be required to boot up the computer". Dus heb ik daarna geprobeerd de drivers gewoon te deleten omdat ik zelf wel ff uitmaak of ze nodig zijn bij het booten
Maar dat mocht niet baten.
Goed, toen Windows maar eens een keer opnieuw geinstalleerd, en nog eens.. Toen maar een Windows XP Pro cd gepakt, en die geinstalleerd.. Helaas pindakaas, nog steeds zo'n mooi balkje wat blijft bewegen en verder een doodse stilte.
Ik heb in het bios ACPI, Onboard LAN, Onboard Firewire en alles wat maar op disabled kon op disabled gezet, maar niets helpt
Ik begin een beetje aan het eind van me creativiteit te komen wat betreft dit probleem, en kan alleen maar vaag richting het netwerk gedeelte wijzen omdat de safe-mode met netwerk dus hetzelfde probleem geeft.
Hardware:
- Asus Pundit-R
- 512Mb Kingston
- Hitachi 80Gb
- Benq 16x dvd writer
- Verder alles onboard (vga, lan, audio)
Misschien dat er iemand even wil meedenken, alvast bedankt iniedergeval!
Nadat XP dus voor de laatste keer wil rebooten gaat het dus mis. Wat ik heb beprobeerd:
- XP veilige modus, werkt uitstekend, geen problemen
- XP veilige modus + netwerk , exact zelfde probleem als hierboven beschreven
Nou, dat leek me dus vrij duidelijk, XP slikt het netwerk gedeelte op een of andere manier niet. Eerst maar eens in veilige modus gekeken welke drivers er dan geladen waren voor de netwerkkaart, maar dat waren er geen, de netwerk kaart werd nog niet herkend. Wat me wel opviel is dat bij de Device Manager->Network Adapters deze 'apparaten' aanwezig zijn:
- Direct Parallel
- WAN MiniPort (IP)
- WAN MiniPort (IP) - Packet Scheduler Miniport
- WAN MiniPort (L2TP)
- WAN MiniPort (PPPOE
- WAN MiniPort (PPTP)
Deze heb ik eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien bij een andere Pundit. Als ik deze wil verwijderen word ik netjes afgewimpeld met: "This device may be required to boot up the computer". Dus heb ik daarna geprobeerd de drivers gewoon te deleten omdat ik zelf wel ff uitmaak of ze nodig zijn bij het booten
Goed, toen Windows maar eens een keer opnieuw geinstalleerd, en nog eens.. Toen maar een Windows XP Pro cd gepakt, en die geinstalleerd.. Helaas pindakaas, nog steeds zo'n mooi balkje wat blijft bewegen en verder een doodse stilte.
Ik heb in het bios ACPI, Onboard LAN, Onboard Firewire en alles wat maar op disabled kon op disabled gezet, maar niets helpt
Hardware:
- Asus Pundit-R
- 512Mb Kingston
- Hitachi 80Gb
- Benq 16x dvd writer
- Verder alles onboard (vga, lan, audio)
Misschien dat er iemand even wil meedenken, alvast bedankt iniedergeval!
edit:
Zie me laatste post voor een update
Zie me laatste post voor een update
[ Voor 8% gewijzigd door Blue2k op 05-10-2005 21:08 ]