Van ISDN --> Analoog

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 21:16
Ik zit met het volgende probleem:
Ik dacht bij zowel mijn vader als bij mijn vriendin over te stappen van een ISDN lijn naar een analoge lijn, omdat ik simpelweg de functies van ISDN niet meer gebruik (door komst van ADSL) en ik het dus zonde vindt van mijn geld.
Nu schijnt het zo te zijn (ik heb zowel kpn als wanadoo hierover gebeld) dat de procedure als volgt is:
- Wachten tot einde contract Wanadoo, zorgen dat dit niet meer verlengd wordt.
- Als het einde van het contract ingegaan is en ik dus géén internet heb, overstap ISDN--> analoog aanvragen bij KPN.
- Vervolgens als dit in is gegaan een nieuw ADSL abonnement aanvragen.

Conclusie: ik zit dan een maand zonder internet, ik vind dit echt niet te geloven.
Als dit de klantvriendelijkheid is van KPN en Wanadoo, dan vind ik dit maar triest. Een maand zonder internet, is toch gewoon niet te geloven.
Nu zit ik hier met allemaal spullen voor 2 analoge ADSL lijnen, waar ik dus niets mee kan.

Heeft iemand een andere oplossing hiervoor, is het misschien toch (snel) mogelijk?

Verwijderd

Overstappen op ISDN1.

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 21:16
Ik weet dat de optie van ISDN1 bestaat, echter is dit nog steeds duurder dan analoog en blijf ik met het probleem van de 'analoge' aparatuur zitten..., maar bedankt voor je reply.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tsja, ik ken het probleem en het bestaat natuurlijk al langer dan vandaag. Punt is natuurlijk dat kpn wel lekker inkomsten heeft aan al die slapende isdnlijntjes die niet opgezegd worden door adsl.

Bij isdn-1 heb je overigens nog wel gratis nummerherkenning e.d., waarmee het prijsverschil echt minimaal wordt.

Ikzelf ben uiteindelijk op de kabel (Casema) overgestapt, dit was goedkoper en sneller. En nu bel ik ook nog eens via de kabel, dus heel kpn komt hier niet meer binnen. Ik ben erg tevreden met casema, tot nu toe.

ping 127.212.23.124

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 18:46

Nss

The Dude Abides

Ik heb het volgende gedaan. Ik ben overgestapt naar Tiscali, vervolgens heb ik telefonie totaal via tiscali genomen, waardoor zij het KPN ISDN2 abonnement opzeggen en ik dus een dedicated DSL lijn heb (dus zonder telefonie van KPN). Een van mn ISDN nummers is overgegaan naar Tiscali en ik heb nog een xtra nummer van Tiscali gekregen. Nadeel is dat telefonie over internet loopt, dus bij storing internet geen telefonie, maar dat vind ik geen probleem.
Wanadoo biedt nu ook telefonie aan, wellicht dat het bij hun op een vergelijkbare manier kan?

ISDN appartuur werkt iig niet op deze manier. Dan is toch de enige werkende en goedkopere oplossing de genoemde omzetting naar ISDN1.

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is heel logisch dat je niet kan overstappen van lijntype als je er ADSL op hebt (linesharing). Het kan ook niet van analoog naar ISDN toe.

Bij linesharing (ADSL op dezelfde lijn) gaat je telefoonsignaal door de DSL apparatuur van de dsl-telco (KPN-DSL, BBned, Versatel, Tiscali of Wanadoo (Family abonnement). Als nu lijntype wordt veranderd door KPN komt dat signaal niet meer door de DSL apparatuur heen en heb je dus geen telefonie meer.

Je DSL-signaal zal dus eerst van de lijn af moeten worden gehaald, daarna kan je lijntype omzetten.

En het is niet zo dat ze die 'even' los maken en na omzetten 'even' weer vast doen. Dit heeft allemaal met kosten en contracten te maken. Ook moet er na het omzetten van lijntype een ander type poort op de DSL-apparatuur worden toegewezen van je DSL netwerk leverancier etc etc etc.

Wanadoo zal je signaal dus blijkbaar alleen losmaken als je opzegt. Dat is heel logisch, waarom zouden ze het immers eerder doen.

Overstappen op ISDN1 kan wel gewoon bij KPN, type blijft immers hetzelfde dan. Dienst wordt alleen anders (en de prijs).

Of net als tomnuss. Laat je nummer naar eejn andere partij porteren. Dat heft je telefonie abonnement bij KPN op automatisch omdat die zinloos is zonder nummer. Echter! bij KPN-DSL is het niet mogelijk om telefonie op te zeggen (nummer portering zelfde effect) en dat heft automatisch je DSL-lijn ook op! Je ISP heeft hier natuurlijk geen boodschap aan en zal je een nota sturen tot einde contract.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Was allemaal prima te vinden met een beetje zoeken en geloven wat KPN & Wanadoo je vertellen natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.