Ik heb vorige week de WAG354G aangeschaft, wil deze alleen tijdelijk als accespoint gebruiken IPV modem. Kan iemand mij zeggen welke instellingen ik daar voor kan doen? Ik heb bij encapsulation verschillende opties, bijv Bridge Mode only en RFC1483 Bridged. Moet daar iets veranderd worden?
de WAN poort op je WAG354G is een adsl poort.
Dat wil zeggen dat je hier het kabeltje aan moet sluiten wat uit de adsl ingang van je splitter komt (telefoonkabel a.k.a. RJ-11).
Daar kun je niet zomaar even een netwerkkabel insteken.
Wat jij moet doen is even de dhcp smurfer van dat ding uitzetten, en dan de netwerkkabel in een lan poort te stoppen.
Zorg wel dat je het ding een intern ip geeft dat binnen je interne range ligt, anders kun je em niet meer configureren
Dat wil zeggen dat je hier het kabeltje aan moet sluiten wat uit de adsl ingang van je splitter komt (telefoonkabel a.k.a. RJ-11).
Daar kun je niet zomaar even een netwerkkabel insteken.
Wat jij moet doen is even de dhcp smurfer van dat ding uitzetten, en dan de netwerkkabel in een lan poort te stoppen.
Zorg wel dat je het ding een intern ip geeft dat binnen je interne range ligt, anders kun je em niet meer configureren
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Dit topic is gesloten.
![]()