Toon posts:

Extensie audiobestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb muziekbestanden gebrand op DVD i.v.m. nieuwe installatie. Opnieuw op schijf gezet. Nu worden sommige bestanden niet afgespeeld in de WMP. Bericht: het bestand heeft een extensie die niet overeenkomt met de bestandsindeling.
Toch geven de betreffende bestanden een MP3 audiobestand (MP3), of Windows Media geluidsbestand aan. Ik heb al K-lite mega codec gedownload. Geen succes.

Kan iemand mij helpen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bestanden corrupt wellicht?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik had dat onlangs ook, niet een gebrande DVD maar gewoon van HD. WMP herkende het MP3 file niet. Heb toen de MP3 files geconverteerd naar MP3 (ik probeerde maar iets) en daarna werkte het perfect.

Misschien ook voor jou een oplossing?

/me Welkom op GoT *

ARME AOW’er

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^ Met microkid. Klinkt id als corrupte bestanden, waarschijnlijk door leesfouten.

Wat je kunt proberen is met Nero een image van je DVD te maken, en die te mounten in bijvoorbeeld Daemon tools. Dat klinkt op het 1e misschien wat vreemd, maar als je je bedenkt dat Nero bij het kopieren van DVD naar DVD / image (want dat doe je in feite) gebruik kan maken voor van CRC-correctie gaat je misschien een lichtje branden. CRC-checks worden namelijk bij rechtstreeks kopieren niet uitgevoerd, en dus willen bestanden nog wel eens corrupt raken, zeker als het een flinke, foutgevoelige datastraaom betreft. Gelukkig schrijf je met een data-DVD meestal wel een CRC file weg, dus met een beetje mazzel gaat die je redding wezen.

Je kunt overigens ook nog even checken of je de zelfde MP3's wel vanaf de DVD af kunt spelen. Lukt dat niet, dan is met een beetje pech je DVD al corrupt, en ik durf dan niet te zeggen of mijn zojuist beschreven methode nog werkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)