Exchange levert geadresseerd als BCC niet af

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 21:05
Ik zit met het volgende probleem,

Ik heb hier een exchange 2003 server staan die de mail die als BCC is gestuurd niet afleverd

Als ik een mail stuur vanuit een willekeurig domein dan komt de mail die aan de hoofd geadresseerde is wel aan maar van diegene die als BCC genoemd wordt (zelfde domein) komt deze niet aan en in de logboeken kan ik er niks over terug vinden dat het fout gaat.

Sommige mensen krijgen een email terug met de volgende melding:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

naam@domein.nl

maar de naam komt helemaal niet voor in de lijst van geadresseerde.

De mail word bijvoorbeeld aan piet@domein.nl gedresseerd en als bcc klaas@domein.nl

De melding hierboven verschijnt dan met een naam die wel bestaat op de server maar niet 1 van de geadresseerde is.

Is er iemand die dit probleem ook al eens heeft gehad?

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 21:33

-TAZZ-

X

Wordt de mail van klaas@domein.nl misschien geforward naar een andere recipient op dezelfde server? Bijv jan@domein.nl. Waarna je vervolgens een foutmelding krijgt van de laatste!?

Ik heb deze situatie meerdere keren meegemaakt. Ik stuur een mail naar een collega welke zijn mail forward naar hotmail of gmail oid. Ik krijg vervolgens een melding van hotmail/gmail/etc dat de mail niet bezorgd kan worden omdat de mailbox vol zit oid.

Het kan dus zijn dat je mail geforward wordt naar een derde adres zonder in de doorsturende postbus een copy te bewaren. Vervolgens gaat het bezorgen op de derde postbus, die jij niet geselecteerd hebt, mis. Jij krijgt dus in de tweede/Bcc postbus geen mail en er wordt ook geen fout gelogd.

• Robthebest
De mail wordt niet geforward, Het rare is ook dat als ik de in de webmail kijk, er maar 1 mailtje staat die is geadresseerd aan diegene die als "hoofd" email adres wordt gebruikt, daar zie ik al geen tweede mail staan.

Zou het ook zo kunnen zijn dat bij de provider de mail wordt geblokkeerd als die als BCC wordt gestuurd?

[ Voor 3% gewijzigd door Robthebest op 06-10-2005 11:12 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Robthebest schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:12:
Zou het ook zo kunnen zijn dat bij de provider de mail wordt geblokkeerd als die als BCC wordt gestuurd?
Het is een favoriete methode voor spammmers, dus kijken of het aan de anti-spam maatregeln lig van de ontvanger lijkt me de moeite waard.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
Robthebest schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:12:
Het zou makkelijk kunnen dat die door een spamfilter bij de ontvanger tegengehouden wordt ja...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Robthebest
Dan ga ik eens met de provider bellen, ik houdt jullie op de hoogte!

• Robthebest
Bij de site van microsoft heb ik inderdaad gezocht maar niks gevonden.

Voor ons is de oplossing er nu, we gaan over van een pop3 connector naar een eigen mail server, het MX record bij de provider wordt aangepast en zo kunnen we dus wel alle email ophalen.

Het gaat wel met een pop3 connector maar dan moeten we voor elke gebruiker een andere postbus aanmaken en dat is teveel werk, vandaar dat we voor deze oplossing hebben gekozen.
Pagina: 1