Toon posts:

Draadloos internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet luiten! Ik heb hier een verschrikkelijk probleem, namelijk het volgende: ik ben net in mijn nieuw kot ingetrokken, en ja joepie met draadloos internet! Nu wil ik mijn pc aansluiten tot het internet met een extern modempje en faalt dat voortdurend. Het rare is dat hij bij mijn netwerkverbindingen wel een goede en verbonden draadloze internet verbinding weergeeft. Er is dus verbinding, maar volgens mij mist die een link met internet explorer. Zou het kunnen liggen aan het feit dat ie nog ingesteld staat op mijn oude telenet verbinding??? Ik heb die ondertussen uitgeschakeld, en zelfs in internet opties, bij het vakje verbindingen verwijderd enz...Ik heb zelf handmatige IP adressen ingevoerd, weet ik veel! Ik word er onnozel van! Vliegende draadloze internet verbinding met uitstekende ontvangst, maar geen internet grrrrrrrr

Dank bij voorbaat.

Verwijderd

Topicstarter
De modem heeft al enkele paketten verzonden, maar nog niets ontvangen, dit duid toch op het feit dat er verbinding is?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 19:07 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23

samo

yo/wassup

Misschien kan je wat meer vertellen, om het probleem duidelijker te maken.
Welk OS gebruik je?
Krijg je een ip adres op je computer, zo ja, welke... Staat je default gateway ingevuld, en kan je die pingen?... En waarschijnlijk nog wel meer info...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Sorry, maar hier kan niemand iets mee. Je zegt dat er draadloos internet is. Bedoel je dat dat er is? Of is er een ADSL/kabel verbinding? Hoe heb je de verbinding aangemaakt? Gebruik je beveiliging (zet deze uit dus)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:04:
Sorry, maar hier kan niemand iets mee. Je zegt dat er draadloos internet is. Bedoel je dat dat er is? Of is er een ADSL/kabel verbinding? Hoe heb je de verbinding aangemaakt? Gebruik je beveiliging (zet deze uit dus)?
Ik heb windows XP, S1, want ik heb geen internet gehad voor een jaar op die computer, ik heb er ooit een Telenet kabel verbinding gehad

Ik zal mijn probleem nog eens verwoorden, Er is draadloos internet aanwezig in het gebouw met een beveiligings sleutel. Nu heb ik mijn draadloos USB bakje (zo een met een antennetje) op mijn pc aangesloten, en kan ik dus de verbinding INSCHAKELEN laat ik het zo verwoorden, hij zegt dus dat mijn bereik zelfs een keer 100% is geweest, maar meestal schommeld het rond de 50%! Nu zelfs als mijn verbinding INGESCHAKELD is met een ontvangst van 100%, en ik start INTERNET EXPLORER / MOZILLA FFX op dan zegt ie plechtig GEEN INTERNET VERBINDING blablabla try again! vreemd toch. Dus ik denk dat de link tussen de explorer en de ingeschakelde draadloze verbinding, waarbij dus de explorer missn nog een oude instelling van mijn kabel verbinding ingeschakeld heeft. zoiets ok? alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IP adres en een subadres zoiets van 255.255.0.0 hetgeen ik niet heb, is een DNS adres, wat met collega's bijvoorbeeld wel hebben! Ik heb ook al eens op de knop 'herstellen' gedrukt bij de IP gegevens maar dan zegt ie dat dat faalt!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

dus.........DHCP client inschakelen bij services... Kijk gelijk alle services ff na...., waarschijnlijk zit het daar.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23

samo

yo/wassup

Welk ip adres heb je dan op jouw computer, dat kan best nuttige informatie geven. Klik ook eens eigenschappen -> tcp/ip -> eigenschappen -> dynamisch (en alles wat er achter staat) aanvinken.

Jouw omschrijving is zodanig onduidelijk dat wij niet kunnen raden waar het probleem zich bevind, en waar je moet kijken... Houd er rekening mee dat we niet bij jou zitten en ook alles weten.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1