Een tijdje geleden heb ik een tweede hands upgradeset gekocht na het mislukken van mn mod's(
)
systeem bevat het volgende:
MSI K8T Neo(Via K8T800)
Athlon 64bit 3200+ (2,2Ghz, 1MB)
2x 512MB TwinMOS (333MHz)
Ati Radeon 9700pro(128MB)
Antek TruePower 430P
Asetek Waterchiller: Rad --> CPU --> NB --> GPU --> Reservoir
<!--niet essentiëel-->
Na het in elkaar zetten van het systeem liep het systeem goed. Aangezien ik nog een "oude" (SATA) HDD had liggen heb ik windows niet geïnstalleerd. Echter werkte geen van de windows versies meer op het systeem.
Volgende dag dus maar een bootdiskette gemaakt(nieuwste vanaf internet). Echter werd de HDD niet herkend ondanks ik de SATA driver heb geïnstalleerd.
<!-- eind niet essentiëel-->
Nu ik er een paar dagen niets meer aan heb gedaan, start het systeem niet meer op. Het beeld blijft zwart bij het opstarten(DVI). Het systeem reageert nog wel op de powerknop(kort indrukken) en op Ctrl + Alt + del. Er wordt niet gezocht naar de FDD of CD speler.
wat heb ik geprobeerd
-ander geheugen(256MB, 266MHz)
-BIOS reset
-systeem wederom 2 dagen uit laten staan en volledig ontkoppeld van een electriciteitsbron
-alle apparaten losgekoppeld(HDD, CD, FDD)
-GPU extra stroomtoevoer ontkoppeld. resultaat: geen melding dat de powercalbe aangesloten moet worden.
Enige dagen geleden deed het systeem het weer, alleen liep al binnen een minuut uit(voorbij BIOS)
Wat is er mis met het systeem?
systeem bevat het volgende:
MSI K8T Neo(Via K8T800)
Athlon 64bit 3200+ (2,2Ghz, 1MB)
2x 512MB TwinMOS (333MHz)
Ati Radeon 9700pro(128MB)
Antek TruePower 430P
Asetek Waterchiller: Rad --> CPU --> NB --> GPU --> Reservoir
<!--niet essentiëel-->
Na het in elkaar zetten van het systeem liep het systeem goed. Aangezien ik nog een "oude" (SATA) HDD had liggen heb ik windows niet geïnstalleerd. Echter werkte geen van de windows versies meer op het systeem.
Volgende dag dus maar een bootdiskette gemaakt(nieuwste vanaf internet). Echter werd de HDD niet herkend ondanks ik de SATA driver heb geïnstalleerd.
<!-- eind niet essentiëel-->
Nu ik er een paar dagen niets meer aan heb gedaan, start het systeem niet meer op. Het beeld blijft zwart bij het opstarten(DVI). Het systeem reageert nog wel op de powerknop(kort indrukken) en op Ctrl + Alt + del. Er wordt niet gezocht naar de FDD of CD speler.
wat heb ik geprobeerd
-ander geheugen(256MB, 266MHz)
-BIOS reset
-systeem wederom 2 dagen uit laten staan en volledig ontkoppeld van een electriciteitsbron
-alle apparaten losgekoppeld(HDD, CD, FDD)
-GPU extra stroomtoevoer ontkoppeld. resultaat: geen melding dat de powercalbe aangesloten moet worden.
Enige dagen geleden deed het systeem het weer, alleen liep al binnen een minuut uit(voorbij BIOS)
Wat is er mis met het systeem?
[ Voor 6% gewijzigd door timovd op 05-10-2005 18:53 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)